Ga naar inhoud

Problemen met geluid


Danni_ke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb overlaatst systeemherstel moeten toepassen op mijn PC, ik ben nu mijn geluid kwijt.Ik heb er al vanalles over gelezen en al een driver geinstalleerd maar toen ik mijn pc opnieuw opstartte was er nog steeds geen geluid.Ik denk ook dat ik een onboard geluidskaart heb,vraag me niet wat het is. Ze zeiden dat ik mijn pc moest openmaken en dan zou ik het type geluiskaart kunnen aflezen maar het ziet er heel anders uit als een gewone geluidskaart.

Ik heb dan Realtek AC'97 audio driver geinstalleerd omdat ik dit al eerder in mijn pc had zien staan,maar zoals ik al had verwacht,nog steeds geen geluid. Kan er iemand mij helpen hoe ik erachter kom welke geluidskaart ik heb? En wat ik dan precies moet doen om deze te activeren of hoe zeggen ze dat?:-)

Windows XP Home Edition HP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Zoals ik zie heb je een HP toestel. kan je nog even het type meegeven? Dit moet normaal gezien op het toestel zelf staan.

Kan je wel je key verwijderen? Ik denk niet dat het de bedoeling is dat iedereen je key gaat gebruiken :)

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Op volgende pagina bovenaan staat de driver die jij normaal gezien nodig zal hebben om je geluid terug werkende te krijgen :

Select software and drivers

(Realtek AC'97 Audio Driver Update )

Ivm je windows key : In het slechtste geval zijn er nu mensen die je key gebruiken en windows herinstalleren. Moest het dan zijn dat jij Windows opnieuw wenst te installeren of installeren op een nieuwe pc kan het zijn dat dit niet meer gaat omdat je maar X-aantal licentie's hebt per key. (Met een belletje naar Microsoft kan dit wel verholpen worden maar het is beter om je key niet op sites te plaatsen)

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.