Ga naar inhoud

Zelfde probeem als op de andere pc met startpagina


Aanbevolen berichten

Beste,

Vorige week ben ik hier fantastisch geholpen voor een probleem op een andere pc.

Ik ontdek dat zich op mijn oudere pc hetzelfde probleem voordoet.

Gezien ik zag dat je de oplossing niet mag gebruiken op een andere pc moet ik dus overnieuw je hulp vragen.

Het probleem is dat de browers dus openen op een pagina die ik niet wil en niet kwijtgeraak.

Dit is het dus hieronder.

QVO6

Deze pc draait op windows 7 dus wacht ik geduldig op jullie raad en aanwijzingen om dit te verhelpen indien mogelijk.

Beste groeten.

Friedje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Friendje,

Ik heb je topic even verplaatst naar de Bestrijding spyware, virussen sectie. QVO6 is namelijk een gekend staaltje malware ;-)

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.


  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een kladblok bestand genaamd "Log" geopend.
  • Plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.zip naar het bureaublad.


  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

C:\Program Files (x86)\IncrediMail;fs
{00000000-6E41-4FD3-8538-502F5495E5FC};c
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"IncrediMail"=-;r
C:\sh4ldr;vs
autoclean;


  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Incredimail heb ik bewust van je computer laten verwijderen omdat daar nogal een onduidelijke reputatie rond heerst. Maar als je het programma wil gebruiken is dat uiteraard geen enkel probleem, een herinstallatie was dan inderdaad wel noodzakelijk.

Verder fijn te horen dat het de goede richting op gaat, doe nog even dit aub:

Download 52147fb3b2536-AdwCleaner_99_3_16x16x32.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Als de scan gereed is klik dan op de knop Report.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

AdwCleaner logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "AdwCleaner[R0].txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map "C:\AdwCleaner")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mako,

Ik heb de scan uitgevoerd en de logfile is in de bijlage.

Ik heb evenwel nog niets verwijderd, ik wacht gewoon op je inzicht.

Incredimail kan problemen geven ja, dat kan zo zijn bij gratis versie, daar heb je reclame en zo die meegestuurd wordt.

Dat heb ik dus niet, ik heb een aangekochte versie met sleutels, dus overnieuw inzetten is geen probleem, ik was echt niets kwijt alleen werkte het programma niet meer.

Ik kijk uit naar je besluit van de log.

Beste groeten en een leuke zondag.[ATTACH]28764[/ATTACH]

AdwCleaner[R0].txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

AdwCleaner laat Incredimail ongemoeid, je kan dus normaal gesproken veilig volgende stappen uitvoeren:

Start 5217db3eb6d8b-AdwCleaner3.pngAdwCleaner opnieuw.


  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean .
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R1].txt.

Post aansluitend de inhoud van dit log in je volgende bericht.

Eveneens een fijne zondag! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Indien je er zeker van bent dat je op Clean hebt gedrukt en alle items verwijderd zijn mag je om af te sluiten nog even volgende scan doen aub.

Het logje dat je hebt geplaatst maakt namelijk enkel melding van de Scan optie :hmmmm:.

Download 51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.pngMalwareBytes' Anti-Malware (website) en sla het op je bureaublad op.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:


  • Update MalwareBytes' Anti-Malware
  • Start MalwareBytes' Anti-Malware
  • Je krijgt hier ook de keuze om de evaluatie versie van MBAM te gebruiken, indien je dit niet wilt vink dit dan uit.

Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.


  • Zodra het programma gestart is, ga dan naar het tabblad "Instellingen".
  • Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
  • Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Volledige Scan".
  • Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
  • Herstart de computer indien nodig en post hierna de log in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.