Ga naar inhoud

LAPTOP ALDI: De MEDION AKOYA MD 96380 17" Premium


El Magico

Aanbevolen berichten

wij hebben zelf al enkele maanden een medion laptop en zijn er toch wel tevreden over.

Je ziet wel vaak dat mensen problemen hebben als ze andere niet-medion onderdelen in hun medion vaste pc steken. Maar onderdelen vervangen in een laptop gebeurd ook niet vaak.

Deze aanbieding is wel voor een medion laptop met 17 inch scherm, wat al redelijk groot is voor een laptop. Daardoor is er wel plaats voor een ingebouwd extra nummeriek toetsenbordje.

Als je dit niet noodzakelijk vind, kan je mss beter even wachten tot de volgende actie. Meestal zijn het dan 15 inch schermen. En die betaal je dan maar 800 of 700 euro.

Een groot scherm is altijd wel tof natuurlijk. Dan is een prijsje van 1000 euro zeker niet veel.

De enige minpunten die ik voorlopig vind aan onze medion laptop, is het open en sluit systeem. Bij onze hp is dat een mooi klik systeempje. Bij medion is er niets. Dus bij het open 'plooien' van de laptop, heb je soms heel de laptop vast. Maar dat is maar een klein minpuntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:santaclaus:Hallo, El magico en funyboyke ben ook van plan die Medion-96380 aan te schaffen. kheb reeds 2 Medion desktops zonder hardware problemen enkel de software is niet operbest. kzie er al naar uit om enkele respons te krijgen zowel positieve als negatieve over de laptop Mvg. Terrrum

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet zeggen de specificaties zijn niet slecht.

de videokaart is sterk voor een laptop, en de processor kan je ook zeker goed en snel mee werken.

2gb geheugen voor een laptop.. pfjoe.

Met een lekkere grote harde schijf, dus hoef je niet gelijk een stickje of een ext. HDD te halen.

Ben voor de rest niet bekend met het merk MEDION, dus hoe het exterieur in elkaar steekt, doe ik geen uitspraken over.

Je krijgt er wel veel artikelen bij! Weet alleen niet of dit kwalititief goed genoeg is.

Ik vind het een goede en snelle laptop. Daar kan je zeker mee vooruit.

GR Darthia:ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals iedereen wel weet, is Medion een budget merk. Toch is telkens de prijs-kwaliteit verhouding zeer sterk.

Waarom is het dan zo goedkoop als er zo'n dure stukken in zitten?

Wel, bepaalde dingen worden nooit vermeld in de reclamefolders. Ik haal voorbeelden aan als fsb, cache, rpm, soort ram, type moederbord ed meer. Het zijn dingen waar men erg op kan besparen maar men vermeld het nooit.

Maakt dit dan zoveel uit?

Dergelijke ingrepen zijn niet voelbaar voor de dagelijkse gebruiker die wat mailt, surft, even een tekst verwerkt of af en toe eens photoshop opengooit. Mensen die geavanceerd bezig willen zijn met het toestel, programmere, foto- en videobewerking, gamen ed kiezen beter voor een ietwat duurder toestel met een merknaam.

Voor diegenen die eerder vasthangen aan een budget dan is dit toch een goed toestel.

Om op El Magica zijn vraag te beantwoorden.

Voor jou is dit een zeer goed toestel als je aan deze vragen voldoet:

- Ik speel weinig zware games zoals de nieuwste halo of call of duty of toestanden,

- Ik gebruik hem vooral om films te bekijken, te mailen, te surfen, te chatten, downloaden, cd'tje branden, school, reis, opslag.

- Ik hem minder gebruik voor foto- en videobewerking op geavanceerd niveau.

Wat zijn mijn ervaringen met Medion?

Mijn ervaringen zijn eerder slecht, maar zijn ook gedateerd van 2-3 jaar geleden. Toestellen gaan snel kapot, maken veel lawaai, werken trager dan verwacht. Slechte service na aankoop (nogtans zeer belangrijk). Dit zijn mijn eigen ervaringen, andere mensen hebben goede ervaringen ermee.

Wens je een toestel met merknaam?

Dan verwijs ik je graag door naar onze sponsor Dataplan. Ikzelf heb er een toestel gekocht voor 1299,00 €. Iets duurder maar kwalitatief zeer goed. Je kunt Toshiba toestellen krijgen bij onze sponsor vanaf 799,00 € als ik het goed voorheb, maar ook acers kun je verkrijgen aan lagere prijzen. Je kunt steeds vrijblijvend een offerte aanvragen.

Besluit

Uiteindelijk kies jezelf wat je koopt. Dit is aan elke koper gericht: eender wat je koopt, wees een bewuste consument, doe prijsvergelijkingen, vraag rond, stap verschillende winkels binnen, vraag info, vraag naar verschillende ervaringen, wees niet bevooroordeeld maar luister naar iederreen.

Hopelijk heeft dit jou geholpen,

Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen

Heb dus deze laptop gekocht maar ben er toch niet helemaal tevreden over.

Dus denk goed na voor je hem koopt, had ik beter ook gedaan :)

Hier de gebreken die ik al heb moeten ondervinden:

Als de laptop niet in het stopcontact zit, maakt hij geregeld een irritant piepend geluid.

Heb ook geregeld, als ik bijvoorbeeld in mijn "documenten" zit of bij "afbeeldingen" dat er opeens een scherm te voorschijn komt met de boodschap: windows verkenner werkt niet meer: er wordt naar een oplossing voor het probleem gezocht...

En dan direct de boodschap: Windows verkenner wordt opnieuw opgestart.

En dan wordt mijn documenten gewoon afgesloten.

Heel raar vind ik dat.

En dan heb ik ook paar keer opgemerkt.

Zoals bijvoorbeeld deze morgen.

Ik start men laptop op om 10u30: batterij nog 3u en 25 min. (64%) resterend en dan om 10u40 batterij nog 1u en 37 min. (58%) resterend. En dat op 10 min. Amai. En dit was niet de eerste keer.

Tzijn allemaal van die kleine dingen maar heb er toch zo mijn vragen over.

Ik ga hem nu nog ff testen en kijken of deze problemen zich blijven voordoen maar overweeg toch om men geld terug te vragen. Je kan dit blijkbaar doen binnen de maand.

En ja dan die tv tuner das een ramp :) : dat werkt totaal niet. (maar dat had ik wel verwacht hoor)

Heb nu 11 kanalen gevonden: nl één en canvas (joepie dikke fun) + 9 radioposten (wat ben ik daar nu mee)

En als ik dan naar één wil kijken constant storing, in schokken enz. Maar ze vermelden wel in grote letters zowel op site, folder, als de doos van de laptop: geniet overal van tv kijken met de tv tuner.

Ja ja dat was wel genieten hoor daarjuist naar het nieuws op één kijken :)

Op de site staat er zelf: Dankzij DVB-T kunt u vrijwel overal genieten van televisie met een eersteklas beeld- en geluidskwaliteit. Haha yeah right

Ik weet wel dat je dit met een korreltje zout moet nemen, maar zo uitdrukkelijk vermelden terwijl dat het totaal niet naar behoren werkt, uitermate slecht durf ik zelf zeggen smile.png

Natuurlijk want dan wel weer zeer interessant is, is de 3 jaar garantie. Voor die reden twijfel ik nog een beetje om hem niet terug te brengen. Maar kans is toch wel groot dat ik mij een dell of zo zal aanschaffen.

Dus mensen denk toch eerst goed na voor je je een medion computer aanschaft.

Alle ga verder blokken want heb hier al serieus mijn beklag gedaan ipv een beetje voor te blokken :)

Grtz

El Magico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een beetje gezoek op google en ook uit eigen ervaring kan ik bevestigen dat je enkel één en canvas kunt ontvangen met DVB-T

Nu heb je ook ervaren wat medion is intussen, goed nadenken is dus de keus

Veel succes met studeren

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de laptop niet in het stopcontact zit, maakt hij geregeld een irritant piepend geluid.

heb je geen knopje op de adaptor staan? je moet deze eerst uitzetten alvorens je de stroomkabel uit je laptop trekt.

Indien je dat niet doet, maakt hij een piep geluid ja, dat is normaal.

Eerst stroom afzetten alvorens uittrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.