Ga naar inhoud

Nieuwe hardware kopen, maar wat ?


Jorgen666

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

allereerst even de melding dat ik hier nieuw ben en eigenlijk bijna niets weet van computers ... Daarom kom ik dus naar hier, op zoek naar hulp van meer ervaren computer liefhebbers / bezitters :)

Ik wil dus nieuwe hardware kopen voor mijn pc, omdat hij nu al 3 jaar oud is en ik heb net wat geld verdient met werken als jobstudent, dus vond ik dat het nu wel tijd is en ik heb er de middelen voor. Mijn pc is voor mij eigenlijk vooral iets, om op te gamen. Ik speel graag games en ik zou dus graag een beetje bijblijven, om ook de nieuwste games te kunnen spelen. Ik weet niet wat voor informatie jullie nog nodig hebben, maar kunnen jullie mij misschien wat verder helpen ?

Nu, mijn computer bestaat uit dit :

- Intel® Pentium® 4 CPU 2.80 GHz

- 1 GB RAM

- NVIDIA GeForce FX 5700LE

- 1 harde schijf 37 GB, 1 harde schijf 35 GB

- D347PRT SCSI Controller

Nog (misschien) interresante en nuttige dingen die ik gevonden heb met aida32 is dit :

Bios : Phoenix technologies, LTD 6.00 PG

Intel Springdale-G i865G (Moederbord chipset)

Naam van moederbord is onbekend

CPU Alias : Northwoord, A80532

Dual DDR SDRAM

Acer Veriton 7628 met NEC DVD+/-RW DL

MSI FX5700

(deze 2 dingen staan op het aankoopformulier van mijn pc)

Wat ik graag zou bijkopen is :

- 1 extra GB RAM

- Nieuwe grafische kaart, liefst een redelijk goed, met een toch niet al te hoge prijs

- een harde schijf van min 160 GB, max 320 GB

- een nieuw beeldscherm, maar dat heeft niets te maken met de hardware in mijn pc, ofwel ?

Zou iemand mij goede merken kunnen vertellen of mij kunnen zeggen wat het beste is voor mij en mijn pc of wat jij in mijn plaats zou doen.

Wat ik al gevonden had : Western Digital 250GB SATA-II 16MB7200rpm (harde schijf), maar volgens mijn neef kan mijn moederbord dat niet aan. Is dat zo ? :(

Ik weet dus niet goed wat ik moet kopen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast kimirulezz

Waarschijnlijk moet je inplaats van SATA hardeschijf een IDE hardeschijf kopen, die kan je moederbord wel aan.

Verder heb je natuurlijk de topmerken, maar veel verschil zit er niet in.

Maar hoe sneller hoe duurder.

Wat is uw budget?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm, mijn budget is op zich groot genoeg om ineens alles het beste te kopen,

maar ik zou niet al mijn geld er in willen steken.

BTW, hoe weet je dat mijn moederbord die SATA - II niet aankan ?

Is er een manier waarop ik mijn moederbord dat wel kan laten aankunnen ?? (rare zin)

Door te overklokken ofzo, of zit ik helemaal verkeerd met mijn bedenkingen ... ? :D

En wat zijn zoal de topmerken ? Of welke vind jij goed en heb je weinig klachten ?

Sorry voor de vele vragen, maar ik wil niets verkeerd kopen, sorry !

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij snappen dat natuurlijk volledig :)

voor de harde schijf zou u eens kunnen kijken bij de merken van:

maxtor

hitachi (is zelfde als maxtor alleen hitachi is de high end sector)

sygate

deze fabrikanten hebben leuke schijven voor een leuke prijs en je hebt er ook bijna nooit gedonder mee.

alsje een sataII schijf wilt aansluiten maar je moederboard ondersteunt dit niet... geen nood :mrgreen: daar hebben ze uiteraard ook iets voor uitgevonde.

je kan een simpele pci kaart kopen (van bijvoorbeeld sweex) en deze verzorgt dan aansluitingen voor de sata schijven :)

een grafische kaart... gamen....

oke, moederboard komen we dan ook uit, welk soort aansluiting heeft u op het moederboard zitten voor de videokaart?? is dat AGP of PCI expres (wat ik betwijfel)

en denk dan ook meteen bij mezelf, waarom niet meteen een heel nieuw systeem??

geef ons even uw precieze budget op (dus wat u er aan kwijt wilt (inc. besturins systeem of exlusief, en ook de accessoire of u die er bij wilt en wat voor een soort scherm))

dan kunnen wij een pc voor u samen stellen die aan uw eisen voldoen, en ook niet te duur is maar waar u wel een poos mee vooruit kan.

groeten

yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of mijn moederboard die SATA-II niet ondersteunt, weten jullie het ? Of hoe zou ik het moeten zien ? Of hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat jullie het te weten komen ? :)

Als ik bij AIDA32 kijk zie ik dit

Display : - PCI / AGP video (maar als ik erop klik, gebeurt er niets .. )

Multimedia : - PCI / PnP Audio

Network : - PCi / PnP network

Volgens mij broer heb ik AGP (hij weet veel meer van een pc dan mij, maar waarschijnlijk wel minder dan jullie :P )

Mijn harde schijf is van ATA, blijkbaar, maar die is opgesplitst in 2 partities. Als jullie tijd hebben, kunnen jullie dan ook even deze vraag beantwoorden. Hoe kan ik van 2 partities 1 partitie maken, zonder te moeten formateren ?

Een heel nieuw systeem, moet dat dan ? Is mijn PC al zo slecht ? :P

Mijn budget is volgens mij wel wat aan de lage kant, om een heel nieuw systeem te kopen + een nieuw scherm, ale, dat denk ik, maar ik ben dan natuurlijk ook een leek :D

Ik zou maximum 700 euro aan de nieuwe pc onderdelen willen uitgeven, maar hiermee zou ik ook graag een scherm kopen. Een scherm, flatscreen dus, en 17" of 19", dat maakt niet al te veel uit, waarschijnlijk wel in prijs zeker ? :/ En zijn alle schermen evengoed om spelletjes op te spelen ? Of draait de prijs meer dan alleen om de grootte en de kleur en vorm ? :D

700 euro exclusief besturingssysteem, als jullie met besturingssysteem toch Windows XP enzo bedoelen ? Want Vista moet ik nu nog niet hebben en ik vind de XP nog goed dus ...

Ik hoop dat ik jullie hiermee een beetje heb geholpen, ik probeer gewoon zo goed mogelijk te antwoorden op jullie vragen, al is het soms hard zoeken, vind ik dan :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.