Ga naar inhoud

Nieuwe pc kopen


Aanbevolen berichten

Hallo, voor school heb ik binnenkort een goede, nieuwe pc nodig.

Ik moet er zware grafische programma's op draaien (ook 3D).

Sowieso heb ik al besloten geen mac te kopen, en wil gewoon een windows.

Budget speelt niet echt een rol, ik heb zelf wel een samenstelling maar vroeg me af of dit wel allemaal goed samenwerkt met elkaar, en of ik misschien beter een andere optie kan kiezen.

  • 500/550 Watt Voeding (welke is beter?)
  • Intel Core i7-2600 3,4GHz
  • Fluisterstille koeling (koelt beter)
  • Asus Moederbord P8H67-M PRO (rev.3)
  • 16384MB DDR3 Werkgeheugen Kingston
  • 2000 GB SataIII Hardeschijf
  • nVidia GT520 1GB (keuzes: ATI HD 6770 1GB|Nvidia GTX560 1GB|ATI Radeon 6950 1GB) huidige wil ik indien mogelijk wel aanhouden.
  • Windows 7 Home Premium 64Bit

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je overklokken? ben je van plan te gaan overklokken?

wil je gaan upgraden? (als in een 2e videokaart plaatsen).

heb je die GT520 al?

is er een bepaalde reden waarom je voor dat moederbord kiest?

kun je zelf windows installeren en wil je dat?

sata 600 word niet volledig benut met een normale hardeschijf, daarom is het niet nodig om een sata 600 hardeschijf te nemen in plaats van een sata 300. daarom heb ik van de harde schijf een samsung spinpoint f3 gemaakt (2x).

ik heb gekozen voor een GTX560 TI 2GB omdat je denk ik veel zult merken van die 2GB, doordat je 3D programma's wilt draaien.

ik heb geen 16GB ram van Kingston maar van een ander merk, omdat azerty geen 16GB ram van kingston verkoopt. wel 8GB in de vorm van 2X4GB dus je zou eventueel die 2x kunnen nemen, maar ik weet niet of het veel uitmaakt.

wat dacht je van deze samenstelling:

azerty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom een i7?

Het verschil tussen een i5 en i7 is zeer klein, een i7 is zijn geld niet waard.

Met deze kom lang toe:

- i5 2500k 3.3GHz;

- asrock P67 Extreme 4;

- HD6950 Dirt3 Edition (2GB);

- 64GB SDD (voor W7 + meeste gebruikte programma's);

- 2TB HDD

- 8GB RAM;

- Plextor Blu-ray;

- XFX 650W;

- Scythe Mugen 2 (CPU koeler)

=1&product[381315]=1&product[426945]=1&product[230178]=1&product[252897]=1&product[398967]=1&product[403634]=1&product[245679]=1&product[319838]=1&product[350945]=1&product[394013]=1"]Azerty

je hem later ook eventueel OC'en.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom een i7?

Het verschil tussen een i5 en i7 is zeer klein, een i7 is zijn geld niet waard. (het verschil i5 en i7 is zeer groot, ik heb zelf namelijk de verschillen ervaren, op identieke computers, waarbij alleen de processor anders was.

Met deze kom lang toe:

- i5 2500k 3.3GHz;

- asrock P67 Extreme 4;

- HD6950 Dirt3 Edition (2GB);

- 64GB SDD (voor W7 + meeste gebruikte programma's);

- 2TB HDD

- 8GB RAM; (te weinig, aangezien ik ook zeer zware programma's moet draaien)

- Plextor Blu-ray;

- XFX 650W;

- Scythe Mugen 2 (CPU koeler)

=1&product[381315]=1&product[426945]=1&product[230178]=1&product[252897]=1&product[398967]=1&product[403634]=1&product[245679]=1&product[319838]=1&product[350945]=1&product[394013]=1"]!!Azerty!! (ik koop niet via azerty, ik koop via de door mij opgegeven link. Jullie Azerty is veel te duur voor mij, ik kan goedkoper krijgen met meer kracht ingebouwd, dus waarom zou ik het niet doen)

je hem later ook eventueel OC'en.;)

Kan niemand gewoon antwoord geven op de vraag die ik heb gesteld::

Hallo, voor school heb ik binnenkort een goede, nieuwe pc nodig.

Ik moet er zware grafische programma's op draaien (ook 3D).

Sowieso heb ik al besloten geen mac te kopen, en wil gewoon een windows.

Budget speelt niet echt een rol, ik heb zelf wel een samenstelling maar vroeg me af of dit wel allemaal goed samenwerkt met elkaar, en of ik misschien beter een andere optie kan kiezen.

  • 500/550 Watt Voeding (welke is beter?)
  • Intel Core i7-2600 3,4GHz
  • Fluisterstille koeling (koelt beter)
  • Asus Moederbord P8H67-M PRO (rev.3)
  • 16384MB DDR3 Werkgeheugen Kingston
  • 2000 GB SataIII Hardeschijf
  • nVidia GT520 1GB (keuzes: ATI HD 6770 1GB|Nvidia GTX560 1GB|ATI Radeon 6950 1GB) huidige wil ik indien mogelijk wel aanhouden.
  • Windows 7 Home Premium 64Bit

Alvast bedankt

Werkt mijn samengestelde lijst samen met elkaar, of ga ik problemen ondervinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rustig, we proberen je enkel te helpen.

Merk van voeding en koeling staan er daar niet bij, een goede voeding en koeling zijn zeer belangrijk.

Er is daar geen geen gpu van 2GB beschikbaar wat toch aangeraden is, zeker voor 3D.

Conclusie:

Ik zou hem daar niet aanschaffen.

Eerst zeg dat het budget niet uitmaakt en nu zeg dat azerty veel te duur is... En euh moest je het nog door hebben, daar zijn de prijzen duurde dan bij azerty. En beter dan de setup van azerty kan je hem daar niet krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je samenstelling zal werken, maar je kunt (veel) beter krijgen voor minder als je het mij vraagt.

azerty lijkt duurder, maar als ik de samenstellingen naar elkaar toe trek kom ik bij die van jouw op €1050 uit, en dan is het precies wat koolcast zei je weet niet precies welke merken/producten ze gebruiken.

verder gingen koolcast en ik er van uit dat het budget niet telde.

Budget speelt niet echt een rol

dus koolcast en ik zochten de beste producten uit wat ongeveer leek op wat jij had samengesteld.

verder heb ik er ook naar gekeken dat je nog upgrade mogelijkheden, zoals een 2e videokaart, een extra hardeschijf, een extra cd lezer of kaartlezer en eventueel meer koeling. ik dacht er ook nog aan dat je misschien zou willen overklokken, dus ging ik kijken welke onderdelen daar goede resultaten bij tonen.

zo kwam ik er dus achter dat een I7-2600K beter overgeklokt kan worden dan een I5-2500K, maar omdat ik nog niet zeker wist of je wou gaan overklokken hield ik vast aan de I7-2600.

verder vond ik ook dat een grote ruime kast (voor de grote videokaart) beter was, vooral omdat deze een goede airflow heeft nog een voordeel vond ik dat je een USB3.0 aansluiting aan de voorkant hebt. waar je in de toekomst naar mijn idee vast gebruik van zou gaan maken (want ik ga er van uit dat je wel een jaartje of 3 met deze pc zult doen).

ik ben nog niet heel erg fan van SSD en Bluray van daar dat ik deze er niet in heb gezet.

ik ben geen fan van SSD omdat het nog veel te duur is vergeleken met wat je er voor terug krijgt aan ruimte.

ik ben geen fan van Bluray omdat die heel duur zijn en ze naar mijn idee nog niet heel erg door breken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een SSD is toch een must nu.

Een 64GB voor je OS + meest gebruikte programma(s), je PC zal veel sneller opstarten.

Maar het is inderdaad nog (te) duur.

En Blu-ray kan je inderdaad weglaten uit de setup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.