Ga naar inhoud

Excel regels verwijderen d.m.v. een knop gekoppeld aan VBA code


jvmalssen88

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik heb een lijst gemaakt in excel, en 2 knoppen die gekoppeld zijn aan VBA.

De ene knop heet "klant toevoegen", de info die moet ik invoeren verschijnt in een userform en dit werkt allemaal naar behoren.

Nu heb ik ook een tweede knop die heet "klant verwijderen", en hiermee heb ik hulp nodig.

Wat ik wil is dat als ik op de knop druk er een scherm verschijnt met een listbox module en een verwijder knop.

Dit is mij allemaal tot dusver gelukt, alleen ik weet niet welke code ik moet gebruiken om in de listbox alle klanten te weergeven die ik heb ingevoerd met de eerst genoemde functie.

En daarbij welke code ik moet gebruiken om met de knop verwijderen de complete regel als het ware te verwijderen, nadat ik in de listbox de klant geselecteerd heb.

[ATTACH]33778[/ATTACH]

Hierbij het document.

Kan iemand mij hierbij helpen??

Gr

Jeffrey

Testbestand VBA.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stap 1 is het vullen van de listbox. Ik heb het op 2 manieren geprobeerd, de tweede (niet gecommentarieerde versie) lijkt me de simpelste

Wat je nu zou moeten doen is

1) Zoeken wat de rij is waarop dit record staat

2) Alle rijen na deze rij 1 rij naar boven plaatsen

3) de laatste rij wissen

Probeer je zelf eens de rij te vinden en het antwoord in een msgbox tonen?

Testbestand VBA_Vullen van de Listbox.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.