Ga naar inhoud

Access runtime 2010


HairyHippie

Aanbevolen berichten

Beste lezer,

Ik heb in Access2010 een applicatie gemaakt waarmee je o.a. Brieven kunt uitdraaien.

Voor dit printen heb ik een apart lint gemaakt omdat, na het printen, er een tabel wordt gemaakt met een tabelmaak query en de tabel vervolgens naar iemand toe wordt gemaild.

Al deze handelingen staan in een macro. De macro wordt aangeroepen als je op de print-icoon in het lint klikt.

Met de fullversie is er geen probleem. Met de runtimeversie werken de eerste twee opdrachten (printen en tabel maken) wel maar het mailen niet.

Er volgt een melding dat de opdracht niet aanwezig is en de macro wordt afgesloten.

Wat doe ik hier niet goed?

Vr.gr. HairyHippe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende manieren om een mail vanuit Access te verzenden.

Gebruik je Outlook.Application ?

Is in dat geval Outlook geïnstalleerd op de PC waarop de runtime draait?

@plx

Ik werk in een gesloten netwerk (intranet) en maak daarbij gebruik van Lotusnotes als mailprogramma.

Het mailen lukt probleemloos als ik dit doe door de applicatie met de fullversie (ontwikkelversie) van Access op te starten.

Doe ik dit met de runtimeversie dan volgt een melding dat de opdracht niet aanwezig is.

Het probleem heeft dus volgens mij met de runtime van Access te maken.

Dit probleem doet zich ook voor als ik een Excelbestand wil exporteren met de runtimeversie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.