Ga naar inhoud

Stockbeheer via inlezen scanner


Roaler

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om met excel via een barcodescanner materiaal in te lezen en dit automatisch uit een soort stocklijst te halen.

Ik heb reeds de barcodes aangemaakt en kan ze inlezen met de scanner. Nu doe ik dit via de functie find en replace. Maar dit is nogal omslachtig daar je altijd find next en replace moet drukken na elke scan.

Ik zou alles wensen in te scannen (bv tussen elke scan enter) en zo automatisch de cel waar het gescande staat een gele background te geven.

Mag met excel of eventueel ook met java (vroeger heb ik nog iets basic in die genre gedaan met java maar weet hier niets meer van)

[ATTACH]29785[/ATTACH]

In bijlage klein stukje van deze excel file

Thx op voorhand

stocktest.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad zeker niet slecht maar msaccess heb ik zelf nooit echt mee bezig geweest.

Aantal is eigenlijk niet nodig daar elk artikel zoals in stuck vande sheet zijn eigen serienr heeft.

Een totaal aantal van een bepaald artikel kan wel bv 10 AB en dan daaronder de serienrs

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.