Ga naar inhoud

ALDI PC Medion Akoya MD 8823 (P2310D)


Aanbevolen berichten

Beste leden,

Ik denk erover na een nieuwe pc te kopen.

Momenteel werk ik op een laptop, HP Pavilion van 2 jaar terug.

Ik werk veel met grafische tekenprogramma's, bewerk foto's voor in Word-documenten (geen Photoshop-toestanden, eerder type Photoshop Elements, maar dan met Microsoft Digital Image), en mijn laptop is nogal traag geworden. Af en toe loopt hij vast, en ik zou vooral een stabieler systeem willen, met minder wachttijd :-)

Ik zag deze aanbieding bij Aldi deze week:Aldi Medion Akoya MD 8823 (P2310D) desktop-pc preview | DISKIDEE

Vóór mijn aanschaf van de HP-laptop, heb ik altijd Medion-pc's en -laptops gehad. Daar ben ik altijd heel tevreden van geweest. Van de HP heel wat minder. Twee jaar oud en al trager werken, batterij is bijna stuk (krijg er foutmeldingen over), dus zulke zaken wil ik graag vookomen.

Zou deze pc een goede optie zijn?

Ik zeg nogmaals dat ik veel met CAD-toepassingen werk (geen 3D), en ik heb de indruk dat die het meeste werkgeheugen vragen. Kan dat? Of werkt de pc traag doordat ik verschillende programma's tegelijk gebruik? (media-player, youtube, chrome, windows live mail desktop, word (bestanden met meerdere MB's), xls-bestanden (met veel berekeningen in), eenvoudige fotobewerking, ...)

Is daarvoor het werkgeheugen van belang? De grootte van de harde schijf? De processor?

Alvast dank voor jullie adviezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een mooie pc voor de prijs, misschien is 4gb werkgeheugen ondertussen iets te weinig. voor ~30 euro koop je er 4gb bij.

dat moet ruim genoeg zijn voor een tijd. de videokaart & processor zijn ook ruim voldoende.

Kijk anders nog even rond bij computerwinkels en kijk of je geen betere deals vindt, het zou zonde zijn als je na een maand spijt van je aankoop zou krijgen.

Als je geen betere deals hebt gevonden is dit dus een goede koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.