Ga naar inhoud

Grub2 van "Linux Mint 12" opstartvolgorde wijzigen


Aanbevolen berichten

Ik heb oorspronkelijk W7 op mijn PC staan. Vorige week heb ik getracht van "Linux Mint 12" naast W7 te installeren. Dit was me niet gelukt. Daarom had ik dan maar "openSUSE 12.1" geïnstalleerd. Deze is me dan wel gelukt! Zondagmorgen heb ik dan uiteindelijk de "Linux" er terug opgezet, dit keer lukte het me! Nu krijg ik dus wel een ongelukkig opstartmenu dat er als volgt uitziet:

Linux Mint 12 32-bit, 3.0.0-12-generic (/dev/sda8)

Linux Mint 12 32-bit, 3.0.0-12-generic -- recovery mode

Memory test (memtest 86+)

Memory test (memtest 86+, serial console 115200)

Windows 7 (loaden) (on/dev/sda1)

Desktop -- openSUSE 12.1 - 3.1.0 - 1.2 (on/dev/sda7)

Failsafe -- openSUSE 12.1 - 3.1.0 - 1.2 (on/dev/sda7)

Vermits ik "Linux" en "openSUSE" er als experimenteer OS er heb opgezet, om na x-aantal maanden te besluiten welke ik ga toepassen, had ik graag "W7" helemaal boven gewild.

Zoiets als onderstaande:

Windows

Linux

openSuse

De rest mag eraf. Weet soms iemand hoe ik dit op een redelijk eenvoudige manier kan veranderen?

Ik ken dus NIETS aangaande enige Linux programmatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je het volgende doen?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

14222d1319540643t-standaardtekst-speccy-speccy-nederlands.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Aan de hand hiervan kunnen we kijken of het mogelijk is dat je dit virtueel draait. Dit betekend dat je als het ware een besturingssysteem(Mint in dit geval) draait in een besturingssysteem(Windows in dit geval). Om ermee te experimenteren is dat voldoende, maar dit vraagt wel een aardig snelle pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, dit is inderdaad voldoende. Helaas zal het niet echt mogelijk zijn om virtueel te draaien, aangezien je 2gb ram hebt en een Pentium 4.

Ik heb GRUB_DEFAULT=0 veranderd naar 4. Doch zonder enig resultaat. De opstartvolgorde blijft gewoon ongewijzigd.

Mijn "Linux" draait niet virtueel, vermits hij als eerste in de opstartvolgorde staat.

Ik droom nog altijd van:

Windows

Linux

openSuse

Met al die overbodige rommel eraf.

aangepast door derockere
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die eerste link moet ik nog héél wat studeren!

De tweede heb ik reeds uitgeprobeerd, werkt niet bij 'Mint'. Werkte wel bij 'openSUSE.

Je hebt het programma toch geïnstalleerd in je Windows? Volgens deze handleiding zou Mint er tussen moeten staan.

Probeer het anders eens met Startupmanager in Mint. Ik heb nog nooit met Mint gewerkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.