Ga naar inhoud

Hoe een filmpje ingezoomd opslaan


Kitty

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn harde schijf een aantal filmpjes, waarvan link, rechts, boven en onder het scherm enorme zwarte randen te zien zijn. Deze randen zijn zo groot dat ze de helft van het scherm in beslag nemen. Mijn serie zit dus in het midden in een redelijk klein venstertje. Dit kijkt naar mijn mening nogal irritant... Bestaan er een (liefst gratis) programma om de filmpjes ingezoomd op te slaan zodat ze terug een heel scherm in beslag nemen?

 

Alvast bedankt voor de reacties :-)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij wil is het 'croppen' (wegwerken van de zwarte balken) van deze filmpjes.
Er zijn wat gratis 'converters' die deze optie hebben:

 

freemake videoconverter

 

FormatFactory

 

Maar let vooral op tijdens de installatie wat je aanklikt want voor je het weet zit je met ongewenste homepages of software.

 

Er zijn nog wat freeware programma's maar die vergen wat meer technische kennis.

 

Een andere optie is het gebruiken van een video-editor zoals 'Windows Movie Maker' (free).
Je laadt dan de video in de tijdlijn en kan je in het previewvenster de video rekken tot de zwarte balken weg zijn (met in achtname van de videoverhouding) en dan converteren.

aangepast door Eggy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.