Ga naar inhoud

Vinyl omzetten naar MP3


Bokkiebeh

Aanbevolen berichten

OK, niet echt een vraag over een probleem, maar eerder een mogelijke aanbeveling. Ik zet al jaren mijn vinyl platen om (zonder USB platenspeler, vindt ik slechte kwaliteit) met de software Cool Edit Pro. Nu werkt dit eigenlijk allemaal nog steeds heel goed en ben nog steeds tevereden over de kwaliteit die ik bereik met mijn opstelling (Technics 1210 MKII, Technics cassette deck, Tulp/Tulp-Minijack van OUT cassettedeck naar geluidskaart en Cool Edit Pro om de WAV te bewerken en om te zetten naar gewenste filetype.

Maar uiteindelijk is dit wel een heel oud programma (C.E.P) en is dus mijn vraag of er ondertussen betere/snellere programma's zijn die ongeveer als C.E.P. werken maar misschien verbeterd zijn ten opzichte van C.E.P? Zijn er mensen hier die ook hun vinyl omzetten naar MP3? Welke programma's gebruikte jullie en gebruiken jullie nu iets anders? Hou me graag aanbevolen voor info.

 

Vriendelijke groeten Miquel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.