Ga naar inhoud

Ik ben administrator, maar toch niet ....


Simon31

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb een beetje een vreemd probleem.

Toen ik mijn laptop kocht (2 jaar geleden) kreeg ik hem met Windows Vista Home Premium, een jaar later heb ik er voor de gein (kreeg ik gratis) Windows Vista Ultimate op gezet. Maar sindsdien ben ik eigenlijk niet ech administrator meer.

Ik zeg niet echt, omdat hij wel aangeeft dat ik administrator ben: ik heb alle rechten enzo,

maar soms als ik met mappen enzo bezig ben krijg ik meldingen dat ik bepaalde taken niet uit kan voeren omdat ik niet volledige administratorrechten zou hebben.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt, groeten Simon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los dit als volgt op:

http://www.pc-helpforum.be/f251/administrator-en-toch-geen-toegang-tot-29344/#post175591

en:

http://www.pc-helpforum.be/f251/tijdelijk-een-super-account-aanmaken-zodat-31029/

In een ander geval kan misschien malware de werking van de admin account blokkeren. Post voor alle zekerheid eens een hijackthis logje. Volg onderstaande werkwijze op:

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de hulp, ik heb de eerste methode geprobeerd; hij gaat dan de beveiliging van alle bestanden omzetten, maar geeft bij bijna elk bestand een foutmelding, dus dan moet ik verschrikkelijk vaak op doorgaan klikken, heb het nu maar afgebroken, want er kwam geen einde aan. Nu zegt hij ook in een keer als ik iets naar de Prullenbak verplaats, dat deze beschadigd is....

Voordat ik de 2e methode probeer kan het mischien nog op een andere manier, want ik heb hier nog een Windows 7 Ultimate (64bit Upgrade) liggen. Momenteel heb ik er Windows Vista Ultimate (32 bit) op staan.

Kan ik probleemloos van 32 naar 64 bit overstappen? En zijn dan de administratorproblemen ook opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer een herstelpunt terug te plaatsen van een paar dagen terug. Hier lees je hoe je dat kan doen. Lost het niets op zou ik toch opnieuw op die knop drukken en inderdaad honderd keer op ja drukken, dit is maar eenmalig dat je het moet doen.

Sorry dat de eerste methode mislukt was bij u, ik had ze zelf nog niet getest, maar gevonden op internet. Ik heb ook in de link hierboven de eerste methode meteen verwijderd. Nogmaals sorry.

Dit is een methode die zou moeten werken, maar enkel doen als je nog eens een foutmelding krijgt als je niet voldoende rechten hebt. Het "probleem" programma zal nu volledige rechten krijgen en je kan het installeren en uitvoeren. Na de installatie onmiddellijk de super admin deactiveren met het tweede commando! Zie tekst hieronder.

1. Klik op de ronde startknop onderaan links van je scherm en typ het woord cmd. Druk nog niet op ENTER. Rechtsklik in het menu op cmd.exe en kies "Als administrator uitvoeren".

2. Om het "super administrator account" te activeren, typ je in het zwarte scherm volgend commando:

net user administrator /active:yes

Om het "super administrator account" te deactiveren typ je

net user administrator /active:no

Als je een paswoord wil geven aan je "super administrator account" typ je "Net user administrator" gevolgd door het paswoord, bijvoorbeeld:

net user administrator P@$$w0rd

net user administrator /activate:yes

Let op : door je aan te melden met een "super administrator account" werk je wel met onbeperkte rechten. Dit geeft malafide software de kans om probleemloos toegang tot je systeemconfiguratie te krijgen. Het is dan ook aangewezen om het "super administrator account" onmiddellijk uit te schakelen, nadat je de taak waarvoor je dit account nodig had hebt uitgevoerd.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dan ga ik het straks nog een keer proberen via de eerste manier,

maar is het niet ook handig om gewoon windows 7 erover heen te installeren? Dan doe ik meteen een volledige installatie, want er staan toch niet veel bestanden op deze laptop,

ik kan ook nog een 32 bit versie krijgen

los ik met een volledige installatie van windows 7 het probleem van de administratorrechtne ook op??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste is altijd om Windows 7 "vers" te installeren, dus alles eraf en dan Windows 7 erop, in plaats van een upgrade. Maar als je echter een upgrade naar WIndows 7 gekocht hebt, moet je wel upgraden (dus moet er Vista op blijven staan).

Heb je een Windows 7 64 bit upgrade of gewoon Windows 7 64 bit gekocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.