Ga naar inhoud

Draadloos internet


Gast Aezonix

Aanbevolen berichten

Ik ben een beginneling op gebied van draadloos internet en sinds de aankoop van een nieuwe pc lijkt het mij leuk het eens te proberen. Kan iemand mij uitleggen hoe ik een draadloos netwerk aanleg ? Wat ik ervoor nodig heb?

Ik weet dat ik een WiFi/Bluetooth ontvangst heb in mijn notebook maar verder gaat mijn kennis niet. Ik ben abonnee bij Telenet en draai op Express Net. Mijn OS is dat van Windows Vista Business.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Eerst en vooral heb je een draadloze router nodig. Deze sluit je aan op je telenet modem. Je laptop zou je na aansluiten auomatisch moeten melden dat er draadloze netwerken binne het bereik liggen. Je kan die lijst openen en je eigen netwerk eruit pikken en verbinden.

dat is het begin, de rest volgt vanzelf?

Met je laptop kan je ook de netwerken van je buren zien. Als deze niet beveiligd zijn kan je daar ook op inloggen. MAG NIET!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.