Ga naar inhoud

[OPGELOST] Microfoon boost


Humes

Aanbevolen berichten

Hallo mensen van Pc-Help,

Ik zit met een probleem met mijn microfoon.

De microfoon klinkt niet al te hard, daarom kunnen de meesten mensen mij niet goed verstaan. (Ventrilo en Call of Duty 4)

Ik weet dat dat de optie 'Microphone boost' bestaat, maar die optie is niet beschikbaar in mijn scherm.

Onder output heb bij geavanceerd staan: 'Limited output' (nutteloze optie :hmmmm:)

En onder Input is het niet mogelijk om bij de geavanceerde opties te kijken, die is greyed out.

Drivers zijn helemaal up-to-date en alle schuifjes staan naar mijn weten ook op max.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik een headset gebruik Creative HS 400 met een buigbare en afneembare microfoon (wat ook redelijk nutteloos is)

Ik hoop dat dit een bekend probleem is, ik wil namelijk gewoon mijn mic boosten (het liefst zonder behulp van een programma)

Groeten,

Humes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hallo hummes,

ik denk niet dat er direct iemand is die een antwoord weet

en ik ben bang dat ik hem ook niet zo direct weet.. maar we gaan het proberen...

laten we eerst eens gaan kijken... wat voor een geluid chip gebruik je? (realtec of iets anders)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ver ik het weet is het een AC'97 het is iig een Realtek. Er zit een koelings buis precies over de chip dus ik kan het niet echt goed zien.

Het is onboard op m'n MSI P7N SLI Platinum

Ik waardeer t erg dat je even reageerd Yannick ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oplossing gevonden! [Link]

Voor andere mensen die dit probleem hebben:

Ga naar je Volumeregeling (hoofdvolume) En klik op eigenschappen, onder OutPut zal in de lijst ook 'Rear Pink In' staan (of Front als je de vooringang gebruikt).

Dit eenmaal toegevoegd moet je op geavanceerd drukken en daar is de Microfoon boost te vinden!

... wie stopt het dan ook onder Output....

Toch bedankt voor jullie help ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.