Ga naar inhoud

AVG Antivirus - Wel of niet gratis ?


Merel 469

Aanbevolen berichten

Ik ben met AVG nog nooit in zee gegaan. Dus weet ik er niets van. Toevallig ging ik vandaag effen neuzen op de website. Op het eerste gezicht zie ik nergens "freeware" om te downloaden, maar wel uitsluitend trials (probeerversies). Dat type versie heeft in het algemeen een beperking in tijd (hier voor AVG, 30 dagen).

AVG Antivirus and Security Software - Antivirus and Internet Security | Virus Protection

Keek ik niet goed of begrijp ik het verkeerd ?

Is het soms gedaan met de stelling welke op onze downloadpagina (deze website) te lezen is :

AVG heeft altijd de opvatting gehanteerd dat iedereen recht heeft op een gratis basisbeveiliging van de computer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je goed kijkt op de website kan je hem nog vinden. Ze hebben hem wel goed verstopt, onder het tabje "Get Basic Protection" :

AVG Free - Antivirus Download | Free Software

(er staan 3 kolommen, in de meest rechtse kolom vind u de gratis versie. Druk daar op de groene knop Download)

Ik weet niet of dit engels of nederlandstalig is.

UPDATE:

Als je een goede gratis antivirus vind, kijk dan zeker ook eens naar Avast. Deze scoort beter dan AVG. Avast is hier te downloaden

http://download.cnet.com/Avast-Free-Antivirus/3000-2239_4-10019223.html?part=dl-85737&subj=dl&tag=button

(enkel op de groene knop drukken, niet op de rode tekst)

OPGELET: Installeer NOOIT méér dan 1 anti virus programma. Dus MAXIMAAL één antivirusprogramma installeren.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Kurtt,

Ik heb een (betalend) AV bescherming van Avira de AvitiVir Premium en die loopt nog een ganse tijd.

Als men betalende producten koopt (onafgezien of het goed scoort of niet) verwacht de eindgebruiker een "support-dienst" die snel reageert én deskundig is.

Van alle betalende AV software die ik al had (BitDefender, Norton, AntiVir) was ik betreffend email-support nooit erg onder de indruk, op zijn zachtst gezegd.

Nu ja, we kennen de kwaliteit van helpdesks tegenwoordig wel en het zal er niet op verbeteren.

Spijtig, want degelijke "Support" maakt (of zou moeten ?) in feite een belangrijk onderdeel uit van elk softwareproduct.

Een "forum" beschikbaar stellen beschouwen ze tegenwoordig als een normaal substituut voor degelijke persoonlijke support.

Maar voor zulk niveau van assistentie hoeft men zeker niet meer betalende programma's gaan kopen.

Ik maak dus de bedenking dat men het al even goed zal stellen met een gratis basic AVirus + een gratis moduleerbare firewall als Comodo.

Ook Avast heb ik nooit geprobeerd maar goed dat je mij de tip gaf.

Ik ken een school waar ze tientallen computers beveiligen met Avast, wat bevestigt dat Avast het zeker betrouwbaar is.

aangepast door Merel 469
Link naar reactie
Delen op andere sites

Avast is zeer betrouwbaar. Het wil niet zeggen omdat het gratis is, dat het slechter zou zijn dan betalende anti-virus programma's.

Ikzelf gebruik de gratis Avast (is zelfs in het nederlands) en ik gebruik ook de gratis firewall PC Tools Firewall Plus (een van de beste gratis firewalls die er zijn + nederlandse versie beschikbaar).

Comodo Firewall is ook goed, maar ik vind dat hij iets te veel geheugen verbruikt in tegenstelling tot PC Tools Firewall Plus dat zeer weinig achtergrondgeheugen nodig heeft én heel doeltreffend en betrouwbaar is.

Comodo Antivirus staat nog in de kinderschoenen, dat zou ik niet installeren.

Van beide ben ik zeer tevreden en ik betaal géén cent per jaar voor deze toepassingen omdat ze gratis én goed zijn. Dat bewijzen de reviews op internet!!

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals bedankt vor deze waardevolle informatie. Het zal gedaan zijn met betalende software.

Mijn Antivir Premium licentie is nu stilletjes aan het uitlopen en van "Support" ben ik niet te spreken want ze volgen de zaken niet op.

Met Ubuntu zal ik trouwens volledig van verlost worden van dat alles, van zodra ik Linux volledig in de vingers zal hebben.

Ik heb verschillende betalende suites gebruikt, welke allemaal het systeem overbelasten omdat de default instellingen veel te zwaar zijn en de gebruiker zelf moet aangeven wat NIET moet gescand worden. Die scanners zijn gewoon tirannisch bezig.

Zowel in de slordigheid bij nieuwe releases,(meeslepen van gekende problemen) als inzake de lousy (geworden) support zijn ze allemaal aan elkaar gewaagd. Bitdefender, Norton, Avira.

De grote marketingsfout is te willen software op de markt te bieden als een "Beaujolais Nouveau" , met een onverbiddelijke deadline op het millésime jaar. Daarbij zijn ze reeds maanden te vroeg met de nieuwe "jaarreleases" !

Hoe kan dat nu grondig geteste software opleveren ?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.