Ga naar inhoud

Big_Apple

Lid
  • Items

    26
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Big_Apple's prestaties

  1. Nee, ik heb het niet meer in mijn bezit want ik heb het teruggestuurd. Uiteindelijk heb ik een nieuw besteld en dat geïnstalleerd. De verkoper bleef moeilijk doen over de schade aan de socket en dat die zogezegd de garantie ophief. Uiteindelijk aan mijn geld geraakt via Amazon zelf. De losse beschermkap was inderdaad opmerkelijk daar het moederbord in een ongeopende verpakking (incl plastic zak) zat!
  2. Hallo, Even de situatie: ik heb een pc gebouwd voor mijn vrouw. Onderdelen werden online besteld. Toen het moederbord toekwam bleek dat het beschermkapje voor de CPU-socket los in de verpakking zat. Na installatie bleek ook dat het tweede RAM-slot niet goed werkte. Ik heb het moederbord teruggestuurd naar de verkoper (online gekocht via Amazon) met de melding dat er een probleem was met het RAM-slot en ik bestelde een nieuwe. Intussen is die geïnstalleerd en werkt alles naar behoren. Ik kreeg reactie van de verkoper dat ik geen recht op terugbetaling heb omdat er schade is aan de CPU-socket. Er zijn enkele pinnetjes verbogen (zie foto's). Volgens hen mijn schuld tijdens het installeren van de CPU. Ik heb niet bijster veel ervaring met PC's bouwen, het is de derde keer dat ik dit doe, maar ik zie niet in op welke manier ik die pinnetjes kan verbogen hebben, gezien ook het feit dat ze zich op heel uiteenlopende plaatsen in de socket bevinden. Ik had ook helemaal geen probleem met het installeren van de CPU (de koeler was veel lastiger, maar van zodra de CPU zelf op zijn plek zit kun je toch geen pinnetjes van de socket meer beschadigen?). Wat is jullie ervaring? Is het gemakkelijk om die pinnetjes te beschadigen? En zoja: op welke manier dan? Wat is het gevolg van die schade voor de werking van de socket? De pc heeft gedraaid met het beschadigd moederbord (mits het beschadigd RAM-slot niet gebruikt werd). Is dit schade die te herstellen valt? Dit is een moederbord van 270 euro, dus die zou ik terug willen. Dank alvast
  3. Mja, ik dacht automatisch aan de temperatuur omdat die in het verleden ook al eens problemen veroorzaakte (te hoog in combinatie met uitvallend systeem). Toen heb ik hem binnengebracht bij de handelaar die hem indertijd voor mij heeft samengesteld en die verklaarde toen dat het waarschijnlijk een foute registratie was omdat de processor bij constante temperaturen van 90°C en hoger allang naar de vaantjes zou moeten geweest zijn. Ik weet niet meer hoe hij het probleem toen heeft opgelost maar ik heb er toen na een schoonmaakbeurt weer een tijdje geen last meer van gehad. Tot eergisteren dus.
  4. Dat denk ik achteraf bekeken ook. Het was echt een heel dun laagje dat amper zichtbaar was. PC is wel al 9 jaar oud, wordt intensief gebruikt, en koelpasta is nooit opnieuw aangebracht. Wat is de rol van stof in de koeler / ventilator? Het is een heel gedoe om dat er vantussen te krijgen en als dat weinig zou uitmaken ga ik er in het gevolg minder tijd aan besteden.
  5. Vandaag nieuwe pasta aangebracht. Eerst grondig oppervlakken schoongemaakt met ontsmettingsalcohol en brilpoetsdoekje. Vlak daarvoor was de pc nog eens uitgevallen. Maar nu loopt alles vlotjes. Speccy geeft een temp van 49 graden wa
  6. Koellichaam , niet aan ventilator gekomen buiten proper maken.
  7. Neen, daar zat ook geen koelpasta. Wel een hardnekkig stoflaagje. Hoeveel koelpasta zou daartussen moeten?
  8. Vanavond viel mijn pc opeens uit. Na hem opnieuw te hebben opgestart heb ik onmiddelijk Speccy gestart om de CPU temperatuur te controleren. Die gaf meer dan 100°C aan. Daarop heb ik de pc onmiddellijk weer uitgeschakeld, geopend en ontstoft. CPU-koeler gedemonteerd en ontstoft, alsook fans, voeding etc. Nu weer heropgestart en loopt normaal maar Speccy blijft dezelfde temperatuur aangeven (al vanaf het begin eigenlijk). Dit terwijl hij alles bijeen zeker een uur niet gedraaid heeft. Kan dit een valse melding zijn? Kapotte sensor? Hoe kan ik dit controleren en wat doe ik eraan? Systeem: http://speccy.piriform.com/results/KTpNuk3p7k0C0AUlas7vv53 Dank!
  9. Ik ben naar BIOS geweest. Bij hard disk drives stonden twee opties: de eerste was de gewone harde schijf, de tweede de SSD-schijf. Ik heb de SSD-schijf bovenaan gezet. Bij Boot Device Priority stond First Floppy Drive bovenaan (heb ik niet eens). SSD-schijf stond op derde plaats na gewone harde schijf. Ook hier heb ik SSD-schijf bovenaan gezet. PC startte nu ook zonder problemen op. Vreemd.
  10. Ok, ik wil de pc opstarten om je instructies op te volgen, en hij start normaal op. Was/is het dan een hardwareprobleem? Het kan toch moeilijk zichzelf opgelost hebben zonder dat ik in tussentijd iets met de pc gedaan heb? Google Driveprobleem is er wel nog steeds... Ik ga eventueel toch je stappen eens opvolgen ter controle.
  11. http://speccy.piriform.com/results/iKqR6o8gRCXkVRfvnkcQyCs
  12. Hiermee ben ik niet vertrouwd, neen. En ik heb ook geen handleiding bij mijn pc. Het is geen merk-pc, maar een op aanvraag samengestelde. Is het moeilijk?
  13. Nee, ik ben niet in de bios actief geweest. Wel is het zo dat er enige tijd geleden een SSD-schijf geplaatst is (door een professional) en dat op die schijf een clean install van windows is gebeurd, terwijl dat vroeger vanop mijn C: schijf gebeurde. Zou het kunnen dat de pc om de één of andere reden standaard inderdaad op de verkeerde (interne) schijf aan het zoeken is naar windows (die dus niet via USB aangesloten is)? Het probleem deed zich voor de eerste keer voor de ochtend nadat hij eens verkeerd is uitgeschakeld (zonder eerst af te sluiten).
  14. Nee, maakt geen verschil. Externe HDD staat trouwens enkel aan als ik hem nodig heb.
  15. Sinds deze week wil mijn pc niet meer op een gewone manier opstarten. Hij geeft telkens 'loading files' aan waarna ik op een blauw windows-scherm terechtkom met drie opties: Windows 10 starten (hersteld); pc opnieuw instellen of afsluiten. Als ik voor de eerste optie kies dan valt hij uit en start hij vanzelf opnieuw op waarna hij opnieuw op dezelfde pagina terechtkomt. Ik heb voorlopig een workaround gevonden: vlak na het opstarten op esc drukken, via het boot menu manueel de schijf kiezen waarop windows staat, op enter drukken en direct daarna op F8. Dan start hij verder normaal op. Maar dit is geen blijvende oplossing. Daarbij heb ik tegenwoordig ook problemen met Google Drive. De applicatie geeft vlak na het opstarten een foutmelding (D41D) en kan enkel worden afgesloten. Opnieuw installeren, account ontkoppelen en herkoppelen, andere accounts proberen, niets helpt. Ik dacht dat het misschien gelinkt was aan het opstartprobleem aangezien beide problemen gelijktijdig zijn begonnen? Bedankt voor wie hulp kan bieden. edit: OS is windows 10 (up to date). Start normaalgezien op vanaf SSD-kaart.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.