Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

wginneke

Lid
  • Aantal items

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over wginneke

  • Titel
    Nieuweling

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Hoe verbind ik usb-printers met die ethernet-poorten, dat is mij niet bekend? We hebben sinds kort een synology staan met 2 vrije usb-poorten, dus zo zou ik de usb-printers wel in het netwerk kunnen hangen en zonder extra investering. Groetjes
  2. sorry voor de late reactie, ik was er even tussenuit. ik heb de router ondertussen gereboot en ipv6 terug opgezet, maar zonder resultaat. De pc's zijn allemaal via ethernet verbonden. Ik ga morgen eens proberen of ik de printers kan koppelen aan de Synology, om die dan als print-server te laten dienen (ik heb hier thuis een testje gedaan met een synology en een brother printer en dat lijkt te werken, morgen ter plaatse eens kijken of de epson en zebra ook ondersteund worden) groetjes
  3. In Netwerk plaatsen van de printers vereist een extra optionele interface dacht ik? Softwarepakketjes met drivers zijn inderdaad geïnstalleerd en pc's zijn via ethernet aan netwerk gekoppeld (via hub). Tot voor kort heeft alles ook probleemloos gewerkt. Ik zal ipv6 eens terug aanzetten en de router herstarten en zien of dat verschil maakt. Bedankt in ieder geval.
  4. Stegisoft, Je argumenten houden natuurlijk steek, voor het normale printwerk wordt dan ook een HP Officejet via WiFi gebruikt (het gaat hier over een kleine kmo), maar de 2 printers waarvan sprake, zijn een ticketprinter Epson tm88 en een labelprinter zebra zd410, die via USB werken en toch enkel gebruikt worden als de pc's ook aan staan. En aangezien die printers redelijk duur zijn...! Maar wat mij vooral irriteert is de onduidelijke situatie van het netwerk qua herkenning van de verschillende componenten (met waarschijnlijk de printerproblemen als gevolg) en de moeilijkheid om daarvan de oorzaak te vinden, maw. waar moet ik het probleem gaan zoeken? Suggesties hieromtrent worden in dank aanvaard.
  5. ik heb 3 pc's in een lokaal netwerk, alle drie draaiend op Win10 Pro ver 1903. Aan Pc2 hangen 2 gedeelde printers en sinds enige tijd zijn er problemen om met Pc1 (onlangs Win10 volledig opnieuw geïnstalleerd) de gedeelde printers te gebruiken. Pc 3 kent in "Netwerk" zowel Pc1 als Pc2 en kan ook perfect de gedeelde printers gebruiken, Pc1 en Pc2 hebben in "Netwerk" geen enkele pc staan. Een gedeelde map kan via netwerkverbinding in verkenner gemaakt worden van Pc1 naar Pc2 en omgekeerd en Pc2 kan een gedeelde netwerkprinter (als test) van Pc1 gebruiken maar omgekeerd niet. ik heb al vanalles geprobeerd (SMB1 is actief, discovery functies zijn gestart, IPv6 afgezet, ...) maar ik slaag er niet in om vanaf Pc1 af te printen op de gedeelde printers. Iemand nog een tip om de zaak terug aan de praat te krijgen? Alvast bedankt.
  6. Bedankt voor je tip, maar ik denk dat netwerk-gewijs alles ok moet zijn. Ik kan immers wel scannen naar de printer en ook in hp-smart applicatie wordt de printer herkend. Ik verdenk eerder de installatie van het stuurprogramma maar ik vind nergens een in-bestandje dat ik kan gebruiken. Iemand een idee waar ik dat ergens zou kunnen zoeken op één van de pc's die wel werken?
  7. wij hebben de laatste tijd een eigenaardig maar zeer lastig probleem: op een aantal pc's (allemaal WIN10 pro ver. 1903) verspreid over verschillende locaties) kunnen wij geen netwerkprinters meer gebruiken. het gaat hier over een aantal HP officejet 8710/8720, maar gelijkaardige problemen doen zich ook voor bij een test met een Brother DCP-j140w: de printers werken niet meer en bij de instellingen staat de melding "stuurprogramma niet beschikbaar". sluiten we deze printer aan via usb is er geen enkel probleem en om het nog wat ingewikkelder te maken, op een aantal pc's werken de printers wel zonder problemen. ik heb al alle mogelijke suggesties van de site van HP geprobeerd (een aparte driver kan ik blijkbaar nergens niet vinden, maar wel de verschillende setup-bundels, ook disk&scandoctor uitgevoerd) , maar zonder resultaat: de installatie verloopt goed, maar eindigt met enkel een scanner geinstalleerd en de hierboven staande melding. ik heb nu eens een volledige herinstallatie van windows gedaan, maar zelfs dat werkt niet. Iemand een suggestie om terug aan de slag te kunnen?
  8. ik heb de SMB-functies eens nagekeken zoals gevraagd en die staan bij alle 2 de pc's (het zijn trouwens 2 identieke machines) zoals hieronder het eigenaardige is dat één van de pc's nu wel zijn Netwerk toont: terwijl de andere nog steeds niets weergeeft: maar ik denk dat ik het hier maar bij zal laten, de 2 machines zijn benaderbaar en de gebruiker kan er verder mee aan de slag en daar was het toch om te doen. toch nog bedankt!
  9. droske, zo heb ik het nu inderdaad gedaan en de gedeelde bestanden zijn nu terug op elke pc bereikbaar. stegisoft, je kan inderdaad via Netwerk ook hetzelfde bereiken als met een thuisnetwerk, het probleem is hier echter dat het netwerk in verkenner gewoon leeg is en het is een computerleek die de computers gebruikt dus het mag allemaal niet te moeilijk zijn (en thuisnetwerk was een gemakkelijke oplossing) vdhee, ik zal straks de SMB eens nakijken. bedankt in ieder geval voor de tips
  10. pc's staan inderdaad ingesteld als Particulier dus zou ok moeten zijn, ik heb het "netwerk opnieuw instellen" op beide pc's al eens uitgevoerd en zoals eerder geschreven, de pc's zijn benaderbaar (ping, explorer...) maar niet zichtbaar.
  11. ik zit met een eigenaardig probleem dat volgens mij ontstaan is na de laatste update van Windows 10 Pro naar build 1803. ik had 2 computers in een thuisgroep gezet met een aantal gedeelde bestanden, printers e.d. maar in de update "build 1803" heeft MS blijkbaar "Thuisgroepen" verwijderd (daar ben in na wat zoekwerk bij uitgekomen) dus de hele thuisgroep-configuratie was na de update verdwenen. Op zich is dat geen onoplosbaar probleem, omdat via het netwerk ook de nodige zaken kunnen gedeeld worden. maar deze computers verschijnen niet in netwerk-overzicht, ik zie ze enkel als multimedia-apparaat. Als ik een laptop bij op het netwerk hang (een Windows 10 Home met nog een vorige build) wordt die wel herkend op het netwerk van de twee andere computers. ik dacht eerst aan netwerkproblemen (als ik de probleemoplosser startte kreeg ik ook inderdaad een rare melding "de proxyinstellingen van dit netwerk kunnen niet automatisch worden gedetecteerd", terwijl er eigenlijk niets veranderd was. ik heb de automatische proxy-detectie afgezet in de netwerkinstellingen, waardoor deze fout zich niet meer voor deed, maar dit had geen invloed op wat ik Netwerk zie. ik kan de computers gewoon benaderen in Explorer via het IP-adres en/of computernaam en dan komen ze ook in het netwerk-overzicht staan tot Explorer gesloten of de computer herstart wordt, dan is alles weer verdwenen. de printers heb ik via instellingen kunnen delen en werken en de te delen mappen heb ik met een netwerkverbinding gekoppeld maar dat vind ik toch niet de meest propere oplossing. iemand een idee waar ik moet gaan zoeken?
  12. ik heb problemen met outlook 2003: ik kan geen mails meer verzenden met mijn skynet-account, terwijl dit tot vorige week zonder problemen verliep. ik heb al terug een nieuwe account gemaakt, (geprobeerd met zowel pop3 als imap, alhoewel dat eigenlijk niet direct met de smtp te maken heeft) maar krijg geen mails meer buiten via de relay.skynet.be. (ook al verschillende poorten geprobeerd zonder resultaat) het probleem is waarschijnlijk de beveiliging: ik vind overal instellingen voor het protocol tls terug, maar mijn outlook 2003 kent enkel ssl. op internet heb ik gezien dat er ooit een hotfix geweest is 839629 om dit probleem te fixen maar die kan ik niet meer terug vinden (support voor office 2003 is al enkele maanden gestopt) iemand een oplossing? alvast bedankt
  13. Ik ben mijn Medion MD8852 aan het upgraden van Win7 naar Win8 en heb er een SSD en een nieuwe HD in gestoken. de HD (een 3TB Toshiba DT01ACA) wordt echter maar als 2 TB herkend en volgens de verkoper zou er een Bios update moeten gebeuren om de volle capaciteit te kunnen gebruiken. In de PC zit blijkbaar een moederbord MS-7616 met een AMI Bios A7616MLN.017 van November 2009. Op de site van Medion vind ik wel een Bios-update (version 1.0F van 22.04.2010) terug maar ik weet niet of dit wel de juiste versie is (is voor een MS-7616 P55 maar is dat de juiste chipset, ik heb het niet direct kunnen terugvinden) Zou deze update bruikbaar zijn of heeft er iemand een idee waar de correcte update te vinden kan zijn? (Via AMI kom ik bij BiosAgentPlus terecht en Medion wil enkel helpen via hun 0900-nummer, alle twee dus kassa,kassa!) alvast bedankt.
  14. mijn desktop Medion Akoya P7330 D (intel i5 - Windows 7 Home) vertoont al een tijdje allerlei problemen (traag opstarten, problemen met internetverbinding "DNS niet gevonden", "reageert niet"-meldingen bij verschillende programma's). tergzetten naar een herstelpunt lukt niet (tenzij misschien naar het initiele, maar dat heb ik nog niet gedaan), daarom dacht ik van maar een volledige herinstallatie te doen, maar dan ineens Windows 8 (die al enkele maanden in de kast ligt te wachten) te installeren. maar daarover heb ik enkele vragen: ik zou mijn huidige HD willen behouden en een nieuwe toevoegen (altijd handig om nog eens op te kunnen starten met bestaande situatie als sommige programma's niet werken en het geeft me ook wat meer tijd voor de migratie/opkuis). Is het zinvol om Windows 8 te installeren op een SSD (je ziet tegenwoordig al veel PC's die geleverd worden met een SSD voor het systeem en een HD voor de opslag). Hoe groot moet die dan zijn? of heeft het meer zin om het geheugen (momenteel slechts 4Gb) te verhogen? Of doe ik beter nog de 2 ingrepen? iemand suggesties? alvast bedankt!
Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...