Ga naar inhoud

FrankinZwolle

Lid
  • Items

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

337 profielweergaven

FrankinZwolle's prestaties

  1. Heb inmiddels via een nader weg een mooi voorbeeld van iemand gekregen waarmee ik verder ga bouwen. Kan iemand deze vraag als beantwoord registreren?
  2. Ik heb een database, zie bijlage, waarin één tabel aanwezig is. Deze tabel bevat consults (afspraken met patiënten). Nu kan ik deze lijst met afspraken gewoon in een lijst tonen maar mooier en duidelijker is het om het in een soort agenda-achtige lay-out te tonen. Alleen heb ik geen idee hoe ik dit moet aanpassen. Vandaar deze post. Het idee wat ik heb is een formulier verdeeld in 6 vakken. Ieder vak een dag van de week waarbij vak 6 verdeeld is in twee kleinere vakjes voor de zaterdag en de zondag. Formulier toont 2 kolommen met links de maandag, dinsdag en woensdag en rechts donderdag, vrijdag en zaterdag/zondag. Bovenin het scherm een vooruit en achteruit knop die naar de volgende en de vorige week gaat. Default is de week gebaseerd op vandaag (today) Op basis van de consult datum moeten de verschillende geplande consults per dag gegroepeerd worden. Hierbij moet per consult minimaal het id, patient naam en sub-counties getoond worden. Gezien de ruimte (maximaal formaat van het formulier is 34 cm breed, 14,5 cm hoog, is meer per consult niet mogelijk. Om meer details te tonen zou een pop-upje getoond moeten worden als je over een consult heen zweeft. Dus niet een klikfunctie maar een Mouseover functie. Achtergrond informatie: bijgesloten db is slechts een test om dingen in uit te proberen. Het planningsoverzicht zal uiteindelijk ingebouwd moeten worden in een programma wat een hospice in Oeganda gebruikt voor de registratie van patiënten, medicijngebruik en voorraden en consults. planning.zip
  3. Inmiddels via andere kanalen de oplossing gevonden. Het report had ook een bron selectie waardoor de records uit de query dus behalve via de subreports ook via het hoofdreport opgehaald werden. Recordbron uit hoofdreport verwijderen en klaar.
  4. IK heb een rapport gemaakt opgebouwd uit twee subrapporten. Via een VB script wordt er een query uitgevoerd waarmee de subrapporten gevuld worden. Het resultaat van de query is oke. Probleem is dat het er op lijkt dat ieder record uit de query een eigen pagina in het rapport krijgt. Terwijl ik slechts 1 pagina wil hebben. In de bijlage de database waarmee ik het aan het proberen ben. Open formulier Selectie en vul maand 10 en jaar 2014 in. Klik op [Print] en het rapport wordt in een PDF geopend. Eerste pagina is prima (let niet op de opmaak, dit is een test database voordat ik het in een echte database doorvoer) , maar helaas komen er ruim 138 pagina's achterna. Allemaal met dezelfde inhoud. Wie o wie heeft de oplossing. 1 maand selecteren is 1 pagina in de PDF? Createpdfreport.zip
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.