Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

tomaatje

Lid
  • Aantal items

    52
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. Bedankt om dit te testen en te bevestigen dat je hetzelfde ervaart als ikzelf. Dit heeft dan alvast niets met mijn pc te maken. Ik probeer nogmaals de sitebouwer te contacteren, Indien ik een antwoord krijg, dan meld ik dit hier. De andere zijn gelijkaardige sites die ik voor mijn studie raadpleeg. Jouw vraag deed me eraan denken dat ik hier vroeger al eens een vraag over gesteld had: http://www.pc-helpforum.be/topic/59717-windows-10-browsers-quicktime-plugin/ Het zal wel weer het ontbreken van de quicktime plugin zijn die niet voor 64 bit computers beschikbaar is. Daarvoor zal ik de toen voorgestelde methode opnieuw moeten uitvoeren. Bedankt voor de hulp.
  2. Een verzoek of iemand mij hierbij kan helpen. Het geluid op mijn pc is in orde. Enkel bij bepaalde websites krijg ik geen geluid. Op http://www.interglot.nl/woordenboek/es/nl/vertaal/pronunciacion zou ik graag het geluid erbij hebben. Wanneer ik op het luidsprekertje klik, hoor ik echter niets, in geen enkele browser. Ik stelde de vraag al aan de makers van deze site, maar ontving hierop geen antwoord. Is iemand in staat om te achterhalen welke player ik hiervoor nodig heb ? Of wat ik anders kan doen om het geluid te horen te krijgen ? Ik gebruik Windows 10 en verschillende browsers, voornamelijk Chrome. Bij voorbaat hartelijk dank.
  3. Sindsdien geen enkel probleem meer. Dit kan als opgelost beschouwd worden.
  4. Ondertussen via 'Probleemoplossing' dit uitgevoerd: Hopelijk zijn de problemen hiermee van de baan. Ik geef nog uitsluitsel hierover.
  5. Mijn Windows 10 heeft sinds enkele dagen vreemde kuren: scherm bevriest geregeld, achtergrondkleur wordt soms zwart, bureaublad blijft soms leeg of de icoontjes worden allemaal wit, programma's werken soms niet, ... Oorzaak is misschien de laatste essentiële update van Windows 10: telkens opnieuw krijg ik het bericht dat de update niet gelukt is en dit komt overeen met het begin van de kuren. Zoek ik naar Windows updates dan blijft die urenlang zoeken zonder dit proces te beëindigen ... Een scan met sfc /scannow eindigt met 'Windows Resources Protection did not find any integrity violation'. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen ? Bij voorbaat dank.
  6. Heel erg bedankt, Falstring, om tenminste te proberen mij te helpen. Tevergeefs de 'PCI Vendor en Device lists' geraadpleegd, de naam van het apparaat was nergens te vinden. Ik heb het uiteindelijk toch klaargespeeld door Windows 10 te installeren bovenop mijn bestaande Windows 10. Direct na het opnieuw opstarten verscheen dit bericht: In Apparaatbeheer was daarna het 'onbekend apparaat' vervangen door PS: Ik deel dit mee opdat andere gebruikers met 'onbekende apparaten' deze methode ook zouden kunnen gebruiken: er is geen enkel bestand verdwenen, alles is identiek gebleven zoals voor deze ingreep.
  7. Na een upgrade van W 8.1 naar W 10 staat een 'Onbekend apparaat' in Apparaatbeheer: ACPI\VEN_PTK&DEV_0001 ACPI\PTK 0001\2&DABA3FF&0 Is dit voldoende voor iemand om uit te vissen om welk apparaat het gaat ?
  8. OK, gevonden op het internet (dit blijkt gelukkig een veelgebruikt BIOS te zijn). De oplossing bestaat erin in het BIOS eerst naar het tabblad 'Security' te gaan en daar 'Secure Boot' 'enabled' te wijzigen in 'disabled'. Daarna ziet men in het tabblad 'Boot' Boot Option #2 met de naam van de ingevoerde CD/DVD.
  9. Hallo, héél erg bedankt voor deze denkpiste. Ik heb Apple's Safari browser geïnstalleerd en daar zit de Quicktime plugin automatisch al in. Net wat ik nodig had: nu kan ik via deze weg mijn taalstudie ongestoord verder zetten. Nogmaals bedankt voor de uitstekende hulp op dit forum.
  10. De verkorte link lijkt niet te werken: https:// account.live.com/ password/ reset
  11. Indien je jouw paswoord kwijt bent, ga dan naar https://account.live.com/password/reset
  12. Als afsluiter: toch een beetje in de war gebracht, het ging wel degelijk om het installeren van de plugin in een browser. Ik volg namelijk een taalcursus op het internet waarbij geluid en video noodzakelijk zijn. Wanneer ik nu geluid of video aanklik verschijnt de melding 'deze toepassing heeft de quicktime plugin nodig'. Nog overal op het internet naar een oplossing gezocht maar daaruit blijkt dat dit onmogelijk is: Apple meldt enerzijds dat de quicktime plugin een 32 bit versie is en niet van plan is een 64 bit versie uit te brengen. Anderzijds laten de huidige 64 bit browsers deze plugin niet meer toe om veiligheidsredenen.
  13. Een systeemherstel en een systeemkopie dvd aangemaakt volgens de richtlijnen op dit forum. Bij een test blijkt geen van beide op te starten (draaien wel, maar vallen na een poosje stil). Om de bootvolgorde te wijzigen gaan kijken in de Aptio Setup Utility versie 2.15.1234 2012 American Megatrends. Boot Configuration en Boot Option Priorities staan er in het zwart aangegeven, wat betekent dat je die niet kunt wijzigen. Boot Option #1 (Sets the system boot order) staat ingesteld op 'Windows Boot Manager'. Dit staat in het blauw aangegeven, dus daar gaan kijken wat je er aan kunt veranderen: je kunt die optie enkel aan- of uitzetten. Iemand die mij hierbij kan helpen ? (PS: Ik wou hiervan een schermafdruk maken om bij te voegen, maar weet niet hoe je dit in DOS kunt doen.)
  14. Tot nu toe deze foutmelding niet meer gehad. Ik mag veronderstellen dat deze fout nu wel opgelost zal zijn dankzij het stappenplan. Waarvoor hartelijk dank !
  15. Heel erg bedankt voor deze tip. Uitgevoerd en de melding verschijnt inderdaad niet meer. Het startmenu werkt weer, Cortana werkt sowieso niet in het Nederlands. Ik wacht nog even af of de fout niet terug verschijnt om dit als oplossing te bevestigen. In ieder geval, dankjewel ! Je hoort nog van me.
Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.