Ga naar inhoud

blueapple

Lid
  • Items

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Land
    Nederland

PC Specificaties

  • Besturingssysteem
    Windows 10
  • Processor
    Intel Core i7
  • Geheugen
    12GB
  • Grafische Kaart
    NVIDIA GEFORCE GTX 960M

PC Ervaring

  • PC Ervaring
    Ruime Kennis

Recente bezoekers van dit profiel

513 profielweergaven

blueapple's prestaties

  1. Heel erg bedankt voor de hulp, de E: schijf is nu verdwenen
  2. Hallo, Ik heb sinds een tijdje het probleem dat mijn laptop om de 5 minuten aangeeft dat mijn E: schijf bijna vol is: Het gekke is, dat ik helemaal geen E: schijf heb, althans niet voor dit probleem optrad. Als ik in Verkenner naar Deze pc ga, zie ik dat ik een 'Lokale schijf (E:)' op mijn laptop heb aangesloten, en dat deze bijna vol is: Wanneer ik deze schijf open echter, is deze leeg: Het probleem is uit het niets ontstaan, en gebeurt ook als ik mijn muis, USB-stick e.d. allemaal los koppel. De laptop loopt verder prima, alleen is de melding om de 5-10 minuten erg irritant. Heeft iemand een idee waar dit aan ligt?
  3. Het probleem is inmiddels opgelost. Het probleem was dat ik laatst wat instellingen in onze Horizon Mediabox (TV-ontvanger van Ziggo) heb veranderd, en blijkbaar de WiFi aan heb gezet. Deze stond ingesteld op dezelfde naam als onze TP-LINK router, dus nu waren er twee netwerken met dezelfde naam, op dezelfde frequentie, maar met verschillend wachtwoord. Die waren dus als het ware met elkaar aan het 'vechten'. De windows 10 laptops hadden hier geen last van, want die konden verbinden met het 5G netwerk wat niet werd verstoord. Alsnog bedankt voor de hulp!
  4. Ja heel zeker want er zijn 2 netwerken: XXX en XXX_5G, waar XXX de naam van ons Wifi-netwerk is.
  5. De router zendt op 2.4GHz en op 5GHz, en dat heeft hij altijd al gedaan. De Windows 7 laptops kunnen het 5GHz signaal inderdaad niet ontvangen, maar met 2.4GHz hebben ze nog nooit een probleem mee gehad, tot een paar weken geleden...
  6. Wanneer je met je rechtermuis op het geluidssymbool (rechtsonderin op je taakbalk) klikt, en dan op Afspeelapparaten, dan krijg je een scherm met apparaten waar je geluid op afgespeeld wordt. Waarschijnlijk staat je TV hiertussen en ingesteld als standaard. Kun je eens proberen om je laptop speakers als standaard in te stellen? (selecteren en dan middelste onderste knop: 'Als standaard instellen').
  7. Sinds een paar weken zijn alle Windows 7 laptops in dit huishouden niet meer te verbinden met de WiFi. Ze kunnen het netwerk wel vinden, maar wanneer je op verbinden klikt, duurt het een tijdje en krijg je de melding: 'Er kan geen verbinding worden gemaakt met <naam WiFi-netwerk>'. Je hebt dan de optie om voor 'Problemen oplossen' te kiezen, dit heb ik op beide laptops meerdere malen geprobeerd, maar dit haalt niks uit. Router of laptop opnieuw opstarten helpt ook niet. We hebben ook een paar laptops die op Windows 10 draaien, maar die hebben nergens last van. Op een ander WiFi netwerk (van de buren) doen beide (Windows 7) laptops het prima. Het ligt hem dus echt aan ons eigen netwerk. De router is een TP-LINK AC1750. Ik hoop jullie hiermee genoeg te hebben geinformeerd. Ik zie jullie reacties tegemoet.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.