Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

porrelaar

Lid
    • Aantal items

      1.779
    • Registratiedatum

    • Laatst bezocht

    Over porrelaar

    • Titel
      Lid

    Profiel Informatie

    • Geslacht
      Geen info
    • Land
      Geen Info

    PC Ervaring

    • PC Ervaring
      Geen Info

    Recente bezoekers van dit profiel

    3.913 profielweergaven
    1. porrelaar

      W10 1809

      Ccleaner verwijderen via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen (of via Instellingen > Apps, dat mag natuurlijk ook). Daarna je computer opnieuw opstarten via Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten. Daarna CCleaner opnieuw downloaden en installeren: https://www.ccleaner.com/nl-nl/ccleaner De nieuwste versie van CCleaner is versie 5.51.6939
    2. porrelaar

      W10 1809

      Wil je toch liever meer uitleg over de privacy-instellingen in het Nederlands, lees dan de informatie op de volgende websites: 1. https://www.seniorweb.nl/artikel/windows-10-privacy-instellingen-na-de-creators-update 2. https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_10_instellingen_onderdeel_privacy.html Menno Schoone (= link 2) is het meest uitgebreid in zijn uitleg.
    3. porrelaar

      W10 1809

      Had je al geklikt op Start > Instellingen > Privacy? Gewoon even doen. Klik dan achtereenvolgens in de linker kolom op Algemeen, Spraak, Persoonlijke instellingen voor handschrift en typen, enz. enz. Wanneer je dat doet, krijg je in het rechter paneel steeds uitleg over dat onderdeel. Misschien is dat al voldoende? Ik maak zelf geen gebruik van Buienalarm, maar wel van de website Buienradar. In die website heb ik mijn eigen woonplaats geselecteerd. Wanneer ik Buienradar open, krijg ik dan ook direct de weersverwachtingen voor mijn eigen woonplaats. Microsoft heeft daar niets mee van doen. Microsoft mag mijn locatie niet gebruiken.
    4. porrelaar

      W10 1809

      Ik meen dat er een stuk of 7 vragen worden gesteld. Die vragen hebben betrekking op je privacy en ze worden steeds weer gesteld: na de installatie van iedere nieuwe versie van Windows 10. Hieronder de vragen en daarachter de antwoorden die ik zelf steeds geef: Spraakherkenning gebruiken: Nee Laat Microsoft uw locatie gebruiken: Nee Mijn apparaat zoeken: Nee (Maar als je een laptop hebt die je regelmatig ook buitenshuis gebruikt, dan zou ik hier Ja antwoorden. Daarmee kun je een verloren apparaat misschien terugvinden) Diagnostische gegevens. Niet volledig, maar alleen Basis. Herkenning handschrift: Nee Op maat gemaakte ervaringen: Nee Reclame-ID: Nee. Jij hebt nu bijna overal voor Ja gekozen. Wanneer je dat zou willen wijzigen, dan doe je dat via Start > Instellingen > Privacy.
    5. porrelaar

      PC sluit af na CPU upgrade.

      Welkom op het forum, RapperSjors! Je kocht een i7 2600, schreef jij. Dat moet een tweedehands exemplaar zijn geweest, want die processor kwam op de markt in het eerste kwartaal van 2011. Die i7 is dus ruim een jaar ouder dan de i5 3470, die in je pc zat. Kun je dat wel een upgrade noemen? Hier worden beide processors met elkaar vergeleken: https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i7-2600-vs-Intel-Core-i5-3470/620vs2771 De ‘Real World Speed’ (effectieve snelheid) van de i5 is zelfs iets hoger dan van de oudere i7. Ik weet niet wat de oorzaak is waarom je pc na 3 seconden weer uitvalt met die i7 gemonteerd; ik vraag me enkel af waarom je tot de aanschaf van die oudere i7 hebt besloten.
    6. porrelaar

      Een bericht archiveren

      Bedankt voor je bedankje. Het hartje (rechts onderaan in ieder bericht) is alleen zichtbaar wanneer je bent ingelogd op het forum. Het hartje staat onder ieder bericht, behalve onder je eigen berichten. Wanneer je je muispijl boven het hartje laat zweven, zul je meer mogelijkheden zien. Je kunt dan kiezen voor Vind ik leuk (= het hartje), Bedankt (de trofee), en nog wat mogelijkheden. Wanneer je je muispijl boven die mogelijkheden houdt zul je zien wat ermee bedoeld wordt. Omdat je probleem is opgelost zal een lid van het PCH team dit topic sluiten.
    7. porrelaar

      Een bericht archiveren

      Oeps, toch een foutje gemaakt. Niet zoeken in de linker kolom naar Alle berichten, maar naar Alle e-mail. Ik maakte dat foutje omdat ik mijn e-mails van Gmail vaak lees in de app Mail op mijn iPad, en daar wordt die map (eigenlijk dat label) Alle berichten genoemd. Er wordt hetzelfde mee bedoeld.
    8. porrelaar

      Een bericht archiveren

      Het gaat hier over Gmail in de browser. Wanneer archiveer je een e-mail? Wanneer je klaar bent met die e-mail en je wilt hem niet meer zien in je Inbox, maar je wilt hem toch bewaren, omdat je hem misschien over een jaar nog eens wilt lezen. Wat gebeurt er met een e-mail, wanneer je die archiveert? Alle e-mails in je Inbox hebben het label Inbox. Wanneer je een mail archiveert, wordt het label Inbox eraf gehaald. Er is geen map met de naam Archief of Gearchiveerd. Hoe vind je die gearchiveerde e-mails dan terug? Klik daarvoor in de linker kolom op Alle berichten. Dan zul je het gearchiveerde bericht tussen de andere berichten zien staan. Heb je het gearchiveerde bericht gevonden en wil je het terugplaatsen naar je Inbox? Dat kan. Klik daarvoor met de rechter muisknop op het gearchiveerde bericht en kies dan Naar inbox verplaatsen: Nadat je het gearchiveerde bericht verplaatst hebt naar je inbox, zal die e-mail ook weer het label Inbox krijgen: Hier vind je meer informatie over het archiveren van e-mails in Gmail en over het opzoeken van gearchiveerde mails: https://support.google.com/mail/answer/6576?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nl
    9. porrelaar

      Kolom is smal geworden

      Passer heeft helemaal gelijk. Bernard, je mag er niet van uitgaan dat de helpers weten welk e-mailprogramma jij gebruikt. En nee, ook niet wanneer jij al eerder vragen over dat e-mailprogramma hebt gesteld. Het is voor de helpers onmogelijk om van alle leden te onthouden welk e-mailprogramma zij gebruiken. Dus als jij problemen hebt met een programma, dan zul je altijd de naam van dat programma moeten noemen in je startpost. Ik heb nu even gekeken naar wat oudere topics van bernard. Het zal hier gaan om Gmail in de browser. Je probleem is erg eenvoudig te verhelpen. Je ziet nu het onderstaande: Je wilt echter de namen van de mappen zien. Klik daarvoor op de knop Hoofdmenu. Ik heb die knop aangewezen met een rode pijl in bovenstaande afbeelding. Na een klik op de knop Hoofdmenu (dat is dus de knop met de 3 streepjes boven elkaar) krijg je weer de namen van de mappen te zien: Dat is alles. Meer hoef je niet te doen.
    10. porrelaar

      Een bericht archiveren

      Over welk e-mailprogramma gaat het hier? De app Mail van Windows 10? Thunderbird? eM Client? Een ander programma dat jij zelf geïnstalleerd hebt op je computer? Of gaat het over Gmail, waarvan jij de mail leest via je browser? Ik vermoed Gmail, maar dat moeten de helpers eerst zeker weten.
    11. porrelaar

      Wise Care

      Graag gedaan, Liesbeth. Volgens mij stond op je vorige pc Windows 7. Dan is het even wennen aan Windows 10. Daarom hier nog wat handige tips (in eenvoudige taal!) voor het onderhoud aan Windows 10: https://www.seniorweb.nl/artikel/5-klusjes-voor-snelle-pc-windows10
    12. porrelaar

      Wise Care

      Je hebt geen SSD in je computer zitten, maar een gewone/traditionele harde schijf van het merk Seagate, met een opslagcapaciteit van 1.000 GB. Jij vroeg je af of je Defraggler moest installeren, omdat jij dacht dat er geen defragmentatietool meer zat in Windows 10. Dat laatste klopt niet, Liesbeth. Er is nog steeds een defragmentatietool aanwezig in Windows 10. Sterker nog, jouw harde schijf wordt automatisch al 1 x per week gedefragmenteerd. Hoef je zelf niets voor te doen of in te stellen. Het defragmenteren gebeurt alleen op momenten wanneer de computer aan staat, maar niet gebruikt wordt. En zo kun je nagaan of defragmenteren nodig is: Open de Verkenner. Klik met de rechter muisknop op de C schijf en kies dan Eigenschappen. Klik daarna op het tabblad Extra, en klik dan op Optimaliseren. Optimaliseren van een gewone harde schijf is wat anders dan optimaliseren van een SSD. Bij optimaliseren van een gewone harde schijf wordt defragmenteren bedoeld. Bij optimaliseren van een SSD wordt trimmen bedoeld. Dat trimmen van een SSD is in enkele seconden gebeurd. Defragmenteren van een gewone harde schijf kan erg lang duren. Dit is wat ik te zien krijg: Windows 10 ziet zelf dat mijn C schijf een SSD is. Dat staat er achter; kijk maar onder Mediumtype. Deze SSD zal alleen getrimd worden. Wanneer een SSD door Windows als SSD herkend wordt, zal die nooit gedefragmenteerd worden. De D schijf is een gewone harde schijf van 2.000 GB. Deze kan wel gedefragmenteerd worden. Dat gebeurt bij mij wekelijks, maar alleen als dat nodig is. Zoals je in de afbeelding (onder Laatst uitgevoerd) kunt zien, is het defragmenteren van de gewone harde schijf gistermiddag gebeurd. Volautomatisch, zonder dat ik daar ook maar iets voor hoefde te doen. Onderaan in dat venster kun je klikken op Instellingen wijzigen. Je kunt het automatisch optimaliseren van de harde schijven dan uitschakelen of de frequentie wijzigen van wekelijks naar dagelijks of maandelijks. Ik houd zelf de standaardinstelling aan. Mijn conclusie: je hebt het programma Defraggler niet nodig.
    13. porrelaar

      Trage opstart PC.

      Laat ik vooropstellen dat ik zelf nog nooit een PowerPoint presentatie heb gemaakt, en zeker niet met muziek erbij. Wanneer u de gemaakte PPS afspeelt op uw eigen pc, dan hoort u de muziek wel. Wanneer u de PPS verzendt, dan hoort de ontvanger de muziek niet. Ik vermoed dat in het PPS bestand enkel een verwijzing/koppeling naar de muziek op uw harde schijf is opgenomen en niet het volledige muziekbestand. De ontvanger heeft datzelfde muziekbestand niet op zijn computer staan, of in ieder geval zeker niet op dezelfde plek, en daarom hoort hij de muziek niet. De oplossing is dan ervoor te zorgen dat het volledige muziekbestand wordt opgenomen in het PPS bestand. Daardoor wordt het PPS bestand natuurlijk wel flink groter. Ik vond deze handleiding op internet: http://blog.seniorennet.be/avdl/archief.php?ID=604031 Daarin wordt uitgelegd hoe je ervoor kunt zorgen dat de ontvanger de muziek ook hoort. Er schijnen tevens eisen aan het type geluidsbestand te zijn. Het zou een .wav bestand moeten zijn. Ik hoop dat u hiermee verder komt. De handleiding is al wat ouder (2010), dus misschien gaat het in PowerPoint 2016 wat anders.
    14. porrelaar

      dubbele berichten

      Bij mij staat in de linker kolom onder beveiliging nog Lokale mappen, maar die Lokale mappen heb ik zelf aangemaakt. Daar hoef je niet op te letten. Het is goed dat je nu meldt dat ook in webmail van KPN je mails dubbel aankomen. Ik vrees dat ik nu moet passen, want ik ben door mijn ideeën heen, maar ik hoop dat andere forumleden nog goede tips voor je hebben. Eén laatste vraag nog. Het antwoord kan van nut zijn voor de helpers. In je vorige topic had je geschreven dat je je e-mailaccount van KPN (met e-mailadres eindigend op @planet.nl) had ingesteld op IMAP. Staat dat account nog steeds op IMAP?
    15. porrelaar

      dubbele berichten

      Ik denk eigenlijk niet dat het vervangen van je e-mailadres achter Uw Naam door je eigen naam iets zal helpen aan het probleem. Maar we wachten af. Ik ben benieuwd. In ieder geval is nu duidelijk dat jij je e-mailaccount van planet.nl niet twee maal (dus dubbel) had opgenomen in Thunderbird. Zo hebben we in ieder geval een mogelijke oorzaak voor je probleem uitgesloten en dat is ook al wat waard.
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.