porrelaar

Lid
  • Aantal items

    609
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

1 Volger

Over porrelaar

  • Titel
    Lid
  • Verjaardag

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Geen info
  • Land
    Geen Info

PC Ervaring

  • PC Ervaring
    Geen Info

Recente bezoekers van dit profiel

773 profielweergaven
  1. Dag nine, jouw Canon MP520 is misschien iets ouder dan de mijne: ik heb een Canon MP610. Ik kocht mijn Canon zo'n 8½ jaar geleden. Ook voor mijn Canon kreeg ik op de website van Canon het bericht dat er geen drivers voor Windows 10 waren. Ik heb toen de driver voor Windows 8.1 gebruikt. Die is wel beschikbaar op de website van Canon. Daarna kon ik printen, maar hoe moest ik scannen met die all-in-one? Om makkelijk te kunnen scannen heb je wat extra software nodig. Die is op diezelfde website te vinden. In de lichtgrijze balk klik je dan op Software. Onder 'Uw operating system' moet je dan weer voor Windows 8.1 kiezen. Kies dan ook de juiste bit versie: 32 bit of 64 bit. Waarschijnlijk heb jij nu Windows 10 64 bit, maar kijk dat even na. Als dat klopt, dan heb je ook de 64 bit driver en de 64 bit software nodig. Je hoeft niet alle aangeboden software te downloaden. Ik zou kiezen voor deze software: 1. My Printer v. 3.3.0 (voor onderhoud aan je printer en probleemoplossing) 2. MP Navigator EX v. 1.0.8 (om makkelijk te kunnen scannen) 3. Solution Menu Je installeert eerst de driver. Je sluit de printer pas aan op de nieuwe computer, wanneer daar tijdens de installatie van de driver om gevraagd wordt. Nadat je driver geïnstalleerd is, mag je de overige software gaan installeren. Het is al weer anderhalf jaar geleden dat ik dit gedaan heb, maar ik meen me te herinneren dat ik toen wel koos voor de compatibiliteitsmodus, waarbij ik koos voor Windows 8.1. Ik kan nu gewoon weer scannen, kopiëren en printen met die scanner; precies zoals toen ik hem gebruikte onder Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 8.1. En als mij dat lukte voor mijn Canon MP610, dan is er hoop dat het ook gaan lukken voor jouw MP520.
  2. Als ik een emmer water leeg gooi, zit er dan nog water in? Nee, dan is die emmer leeg. Lijkt me logisch. Als jij een harde schijf leeg maakt, dan is die ook echt leeg. Er staat niets meer op. Ook geen besturingssysteem. Waarom wil jij je harde schijf, waar nu Windows op staat, leeg maken? En met welk programma dacht jij dat te gaan doen? Dat kan niet vanuit een draaiende Windows. Daarvoor moet je de computer opstarten vanaf een opstartbaar medium, zoals een opstartbare cd of USB stick. Dan kun je een harde schijf helemaal leeg maken. Maar nogmaals, waarom wil je dat doen? Welk besturingssysteem (lees: versie van Windows) gebruik je nu en wat zijn je problemen? Als je dat vertelt, kun je vast beter geholpen worden.
  3. Ik zou het zelf zo doen: eerst die EFI-systeempartitie vergroten totdat hij 100 MB groot is of iets groter. Controleren in Schijfbeheer of alles goed gelukt is. Daarna naar deze website gaan: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 Op die website hoort Kareltje te zien staan: " We zien dat je Windows 10 gebruikt. Als je wilt updaten naar de laatste versie, klik dan op Update nu." En dan is het een kwestie van klikken op de knop Update nu, die daar vlak onder staat, en dan de aanwijzingen volgen: Maar mogelijk bedoel jij hetzelfde, Passer?
  4. @Passer updaten naar versie 1607 betekent dat je daarmee de Anniversary update = Verjaardagsupdate = Jubileumupdate binnenkrijgt. Die grote update werd zo genoemd, omdat Windows 10 op dat moment 1 jaar oud was. Kareltje heeft dus Windows 10 al als besturingssysteem, maar het is een oudere versie. Op dit moment heeft Kareltje nog ruim 72 GB vrij op de C: schijf. Hij kan dus nog even vooruit qua ruimte. @Kareltje Je hebt van Moderator Passer het groene licht gekregen. Dus ga je gang als je het aandurft.
  5. Naar mijn weten hoort de EFI-systeempartitie standaard 99 of 100 MB groot te zijn. Die van jou is te klein (slechts 56 MB groot). Ik vermoed dat daar het probleem zit. Ik zou die EFI-systeempartitie vergroten totdat hij 100 MB groot is. Iets groter mag ook, maar liever niet verder gaan dan 200 MB. Je krijgt dat niet voor elkaar met Schijfbeheer van Windows. Je hebt er een apart programma voor nodig. Ik heb zelf wel af en toe met partitioneringsprogramma's gewerkt, maar ik heb er niet echt veel ervaring mee. Ik zal het in de afgelopen 10 jaar misschien maar 5 keer gedaan hebben. Daarom is het beter om te wachten op reacties van andere forumleden. Die kunnen je dan vertellen of dit de juiste aanpak is. Je kunt wel alvast wat gaan lezen. Klik op de volgende link: http://www.techpulse.be/hintsentips/213026/zo-kan-jij-de-windows-10-update-vandaag-forceren/ Dat verhaal lijkt helemaal te gaan over het upgraden van Windows 7 naar Windows 10. Ja, dat klopt, daar begint het mee, maar scrol op die pagina naar beneden, totdat je komt bij Oplossing 3: Exotische problemen. Daar wordt volgens mij exact jouw probleem beschreven: "De door het systeem gereserveerde partitie kan niet worden bijgewerkt." Lees door welk programma daar aanbevolen wordt (MiniTool Partition Wizard Free Edition) om de syteempartitie te vergroten en hoe je dat programma gebruikt. Eerst alleen lezen dus! Wachten met uitvoeren totdat je op dit forum daarvoor groen licht hebt gekregen van ter zake kundigen. Of je moet zelf al redelijk wat ervaring hebben met zulke programma's... Tip: bij partitioneringswerkzaamheden kan er iets mis gaan. Daarom is het altijd aan te bevelen om eerst een image van de harde schijf te maken en dat op een externe harde schijf op te slaan. Bovendien moet je weten hoe je zo'n eerder gemaakt image terug kunt zetten, wanneer het onverhoopt fout loopt. Ik hoop voor je dat je nu snel een reactie krijgt van mensen die hier meer kennis over hebben, zodat je zeker weet dat je die weg moet inslaan.
  6. Ik vermoed dat de door het systeem gereserveerde partitie te klein is. Klik met de rechter muisknop op de knop Start en kies dan Schijfbeheer. Wacht even totdat het venster Schijfbeheer geopend is. Zorg ervoor dat alle partities op de C: schijf zichtbaar zijn. Eventueel extra harde schijven zijn nu niet van belang. Je kunt het venster verkleinen en vergroten door de randen van het venster beet te pakken en dan naar binnen of naar buiten te slepen. Ik wil dan zoiets van je zien: Dit is de afbeelding van mijn C: schijf. De door systeem gereserveerde partitie is bij mij 100 MB groot, en daarvan is nog 69 MB (= 69%) vrij. Ik ben benieuwd hoe groot bij jou de door systeem gereserveerde partitie is, en hoeveel ruimte daarvan nog vrij is.
  7. Eigenlijk is dit een totaal nieuwe vraag, die niets te maken heeft met de reclame van Lenovo waarover jij het in je startpost had. Het zou daarom beter zijn om hiervoor een nieuw topic aan te maken. Toch wil ik er wel even op ingaan. Ik ben nu toch even op het forum... Ik snap eigenlijk niet waarom je die video zou willen verzenden naar iemand. Wie denk je daar blij mee te maken? Je hebt deze video volgens mij niet zelf gemaakt, maar van internet geplukt. Waarschijnlijk van YouTube. Ik kan me voorstellen dat jij het een mooie video vindt en dat je iemand anders ook van die video wilt laten genieten. Maar daarvoor hoef je die video helemaal niet te downloaden. Wanneer die video afspeelt in YouTube, dan zet je de video even stil en dan klik je met de rechter muisknop op de url in de adresbalk. In het contextmenu dat dan verschijnt, klik je op Kopiëren. De url staat dan op het klembord. Start dan je e-mailprogramma op en maak een nieuwe mail aan. Vul de geadresseerde in; achter Onderwerp schrijf je bijvoorbeeld "Mooie video". In het vak waarin jij je tekst opstelt, klik je met de rechter muisknop en je kiest dan Plakken. De geadresseerde kan dan, nadat hij jouw mail ontvangen heeft, klikken op die link. De juiste YouTube pagina wordt dan geopend en de video zal direct afspelen. Dit is volgens mij die video op YouTube: Wanneer je een e-mail met die link erin verstuurt, zal die mail niet groter zijn dan een paar KB. Die mail is dus razendsnel verzonden. En de ontvanger kan de video bekijken wanneer hij daar zin in heeft. De link naar de video: https://www.youtube.com/watch?v=xgHmSdpjEIk Bovenstaande link kun je dus kopiëren.
  8. Heb je de probleemoplosser voor Windows Update al laten lopen? Passer gaf daarvoor een link in zijn laatste bericht. Wat was het resultaat van die probleemoplosser?
  9. Ik heb het even nagezocht in een ander topic van jou. Jouw nieuwe desktop computer (geen laptop dus) is inderdaad van het merk Lenovo. Dit is jouw computer volgens mij: https://tweakers.net/pricewatch/634821/lenovo-ideacentre-510s-90fn008eny/specificaties/
  10. Enkel ter informatie: met de "Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1607" wordt de Anniversary Update (= Jubileumupdate) bedoeld die begin augustus 2016 uitkwam. Die mislukte update zal bij Kareltje heel vaak voorkomen in zijn Geschiedenis van updates.
  11. Tja, als je hier helemaal tevreden mee bent, dan moet je dat nog even laten weten. Dan zal een moderator dit topic voor jou sluiten. En dan hoeven de security experts van dit forum ook geen aandacht meer aan de Farbar logjes te besteden. Maar ik had jou juist aangeraden om zelf nog geen actie te ondernemen, juist omdat security experts vaak nog veel meer zaken aantreffen die verwijderd kunnen worden. Dus laat even weten of dit topic gesloten kan worden of dat je graag wilt dat de Farbar logjes nog bestudeerd worden.
  12. Je hebt twee afbeeldingen geplaatst van Internet Explorer. In beide afbeeldingen staan twee tabbladen geopend in Internet Explorer. Vraag: is jouw nieuwe computer misschien een laptop van het merk Lenovo? Het is namelijk vaak zo dat de fabrikant van een computer zijn eigen website als startpagina instelt voor Internet Explorer. Zoiets lijkt bij jou gebeurd te zijn. Ik ga er van uit dat jij startpagina.nl als enige startpagina wil hebben. Dat kan geregeld worden. Ik zie wel dat jij http://www.startpagina.nl open hebt staan. Je kunt beter voor de beveiligde versie kiezen: https://www.startpagina.nl . De letter s achter http staat voor Secure (beveiligd). Klik in Internet Explorer op het pictogram met het tandwiel (dat staat rechtsboven: tussen de ster en de smiley). Klik daarna op Internetopties. In het venster Internetopties moet het tabblad Algemeen geopend zijn. (Meestal is dat automatisch al het geval, en anders klik je even op tabblad Algemeen.) Kijk dan even wat er bij jou ingevuld is bij Startpagina. Haal daar alles weg en vul het in zoals ik in onderstaande afbeelding heb aangegeven: Je ziet dat ik in het vak waarin je je startpagina's kunt typen alleen heb ingevuld: https://www.startpagina.nl/ Onder 'Opstarten' heb ik gekozen voor 'Beginnen met startpagina'. Om deze wijzigingen door te voeren klik je onderaan dat venster eerst op Toepassen en tenslotte op OK. Sluit daarna Internet Explorer af en start Internet Explorer meteen weer op. Je hoort dan slechts 1 tabblad te zien, namelijk van Startpagina.nl. Het tabblad van Lenovo moet dan verdwenen zijn.
  13. @meikever Het probleem wordt volgens mij veroorzaakt door Amazon Assistant. Zie hier: De oplossing zou dan zijn: Rechter muisklik op Start > Programma's en onderdelen. Klik op Amazon Assistant/1 Button om dat programma te selecteren en klik daarna bovenaan op Wijzigen. Kies daarna Verwijderen. Er zal jou gevraagd worden of het programma wijzigingen aan je computer mag aanbrengen. Klik dan op Ja. En dan verwijdert het programma zichzelf. Raad ik je nu aan om bovenstaande te gaan doen? Nee, ik geef dit enkel ter informatie mee. Ik neem tenminste aan dat jij je afvraagt waardoor die melding veroorzaakt werd. Ik raad je in plaats daarvan aan om het advies van Passer te volgen en FRST (Farbar Recovery Scan Tool) te downloaden en uit te voeren. Mogelijk worden er dan meer zaken aangetroffen die in een keer met hulp van de security expert verwijderd kunnen worden.
  14. Bedankt voor de maatregelen die je getroffen hebt, Karel. Ik zie nu weer een duidelijk verschil tussen advertenties en de berichten in een topic. Ik laat als reactie op jouw vraag mijn adblocker nu uitgeschakeld voor PCH.
  15. Als het programma Recover Disc de enige tool is die voor jou werkt en de bestanden zijn echt belangrijk, dan koop je dat programma voor $ 27,00: http://www.recoverdisc.com/order.shtml Zelf gebrande cd's gaan in de loop der tijd achteruit en de inhoud is tenslotte niet meer terug te halen. Het ene merk cd's blijft langer leesbaar dan het andere, maar op den duur gaan ze allemaal achteruit. Ook de manier van bewaren is van belang: liefst koel en in het donker bewaren. Het is dus geen goed idee om cd's te gebruiken voor back-ups van belangrijke bestanden. Of je moet die cd's zo om de 2 jaar gaan controleren en kopiëren, waarna je de oude cd weggooit. Hier wat info over cd rot: https://www.eenmanierom.nl/cd-rot/ Het is een vrij oud artikel, maar de auteur van dat artikel had goede ervaringen met CDCheck, hoewel ook dat programma niet alle bestanden wist te herstellen: http://kvipu.com/CDCheck/download.php CDCheck is gratis voor persoonlijk gebruik. Ik heb het installatiebestand van het programma laten controleren door VirusTotal. Geen van de 57 virusscanners zag er een bedreiging in: https://www.virustotal.com/nl/file/8b995e3afece72ee8b4f6f617f3e8e058ff25ba3f923c21c017338367437bc65/analysis/1489412590/. Wanneer jij CDCheck zelf al gebruikt hebt en het voor jou niet voldeed, dan moet je misschien toch de portemonnee trekken voor Recover Disc.