Ga naar inhoud

J. Claes

Lid
  • Items

    90
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

J. Claes's prestaties

  1. In principe is de printer zo ingesteld. Maar met deze configuratie zou inderdaad wel eens iets niet meer in orde kunnen zijn. Ik weet niet of ik dit zelf opnieuw klaar krijg. Is het niet beter om meteen een reset te te doen van zowel de pc als de printer en daarna opnieuw deze instellingen? Bestaat er een papieren versie van deze configuratie (voor mij beter volgbaar)?
  2. Dit werd geïnstalleerd, en aantal updates werden gevonden en uitgevoerd. Vervolgens werd opnieuw contact gemaakt met het canon-programma, doch er kan vooralsnog geen connectie worden gemaakt met de scanner. De printer echter blijft intussen normaal werken...
  3. Ik ben zeer gelukkig te zien hoe jij dag na dag onvermoei- en onverstoorbaar werkt aan de oplossing van mijn probleem. Dit verdiend heel zeker een dikke pluim. En wat mijn betreft hoe probleem moet niet in 1-2-3 opgelost worden. Tijd vraagt allermaal wat tijd. En die heb ik... 😉
  4. Hoi, hoi, hier ben ik dan. Later dan verwacht. Het was toch de bedoeling dat de printer via deze weg benaderd zou worden… Maar dit lukt me -helaas-niet.
  5. - De SMB-functie werd correct ingesteld op de pc; - Ik heb de printer niet kunnen bereiken zoals voorgesteld en bijgevolg ook geen screenshot kunnen maken. Mogelijk is hier iets mis gegaan?
  6. Nog even melden dat de verbinding noch draadloos noch met usb-kabel werkt!
  7. Deze (eerste) stap hebben we intussen uitgevoerd (zie screenshot). Echter er kan géén verbinding worden gemaakt...
  8. Ik noteer dat beter is om een vast ip-adres in te stellen. Je uitleg daarvoor is ook perfect aannemelijk en zeer logisch. Bovendien ben je hier de man op de juiste plaats, aangezien je reeds meerdere grote netwerken beheerd… Opnieuw dus een vast ip-adres (192.168.0.15) ipv automatisch op-adres toegewezen te krijgen. Overschrijven van software is in principe altijd mogelijk. Maar wanneer hij is overschrijven kan ik hem nergens meer terugvinden, ook geen snelkoppeling naar betrokken software. Eens dit allemaal een feit is zal ik er ook een screenshot van maken en hier posten. Hoe ik weet dat ik niet kan scannen? Ik kan het programma nergens terugvinden. Ook niet wanneer ik het opnieuw en opnieuw installeer. Bovendien is het geïnstalleerd, anders zou ik het niet kunnen overschrijven. Maar ik probeer opnieuw en kom hier terug met het resultaat. En ik zal ook de scanapp installeren en opnieuw laten zoeken. Ik heb liever een paar woorden meer en dat duidelijk is ipv een paar woorden minder en dat niet duidelijk is. Dus heel goed gedaan. Je kent je vak en weet waarmee je bezig bent. Geniet van het samenzijn met de vrienden en van de pintjes. Ik moet dit zelf ook morgen bekijken en kom dan hierop terug.
  9. Deze hier werd nieuw aangekocht 2016 en heeft in feite altijd probleemloos gewerkt tot dat van proximus naar telenet werd overgeschakeld. Volgende drivers werden geïnstalleerd: - Generic Plus Printer Driver PCL6 V 2.40 - Colour network ScanGear 2 v2.11 De printer werkt terug perfect. De driver van de scanner is dus eveneens geïnstalleerd doch de app kan niet worden gevonden. Deze staat ook niet bij de geïnstalleerde software. Wanneer we de software opnieuw installeren wordt deze echter overschreven, wat betekend dat de software inderdaad wel degelijk is geïnstalleerd. Wat kan hier de oplossong zijn aub? Voorlopig kunnen we dus nog geen foutmelding opgeven. Voorlopig kan ook niet naar een geheugenkaartje worden gescand. Er gebeurd niet meer of minder wanneer met USB-kabel wordt gewerkt. Wanneer we in zoekvak 'scan' typen komt Advanced IP Scanner te voorschijn.
  10. De printer is zichtbaar en er kan probleemloos worden geprint...
  11. In principe is de V2.30 driver geïnstalleerd. Maar sinds het terug in tijd zetten van de pc is de geïnstalleerde software niet langer zichtbaar, doch wel wanneer we betrokken software opnieuw pogen te installeren probeert de nieuw te installeren driver de eerder geïnstalleerde driver te overschrijven… Wij gaan de driver zoals door jou voorgesteld opnieuw installeren. De firmware is up-to-date. Alle updates van Windows werden netjes geïnstalleerd. Wanneer we klaar zijn met de installatie van de scandriver komen we hier teug om te melden of de printer/scanner nu zichtbaar is bij ‘printer en scanner’. De printer zal allicht zichtbaar zijn, aangezien deze reeds zichtbaar was. Wij weten niet of de scanner apart zichtbaar moet worden?
  12. Zeer bedankt voor deze aanbevelingen. Wij weten dit absoluut naar waarde te schatten. Eén en ander werd intussen dan ook netjes uitgevoerd. Nu blijkt de snelkoppeling van bureaublad verdwenen, maar de scansoftware lijkt wel nog geïnstalleerd...
  13. Hallo, een bijzonder goedemorgen aan iedereen hier. Nog even vertellen wat het probleem is. Sinds we zijn overgeschakeld naar Telenet kan er niet langer geprint, gescand en gefaxt worden via onze canon c1028if. De pc betreft een Dell met Windows 10. Op advies van de leden van dit forum hebben de reeds een aantal handelingen gesteld, doch deze hebben helaas nog niet geleidt tot de oplossing. Wanneer iemand zich geroepen mocht voelen om deze casus te bekijken, graag… Alvast bedankt en fijne zondag!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.