Ga naar inhoud

Kadoim

Lid
  • Aantal items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Kadoim

  • Titel
    Nieuweling

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Moest iemand ooit een vergelijkbare vraag hebben: ik heb een oplossing gevonden in aantallen.als.: Met =AANTALLEN.ALS(B6:B11;"1";C6:C11;"1") kan ik per twee kolommen (aka vormingen) zien hoeveel mensen zich voor beide vormingen hebben ingeschreven. In het document in bijlage zie je hoe dat tot een oplossing heeft geleid. Onder de kolom kan ik nu snel zien welke opleidingen op één dag gepland kunnen worden, nl. de opleidingen waarvoor bovenstaande formule als resultaat '0' (of een laag getal) geeft. Kopie van Voorbeeld voor pc helpforum draaitabel - oploss
  2. Inderdaad. Het hoe of waarom van onze organisatorische beslissingen hoeft hier niet ter discussie te staan - zeker niet als dat leidt tot het opwerpen van clichématige beelden over leerkrachten. Dergelijke discussies zijn wel het laatste wat ik wilde bereiken. Ik vroeg me af of iets technisch kon in Excel, dus ik stelde een vraag. Van chaos is geen sprake, daarin kan ik u gerust stellen. Ik zou meer uitleg kunnen geven zodat het wel duidelijk en logisch wordt, maar zoals je zelf al zegt: de inhoud doet er eigenlijk niet toe. Soit. Mijn vraag is blijkbaar moeilijk te beantw
  3. Het gaat over interne navormingen voor onze eigen leraren. Elke maandagnamiddag is iedereen vrij voor interne navormingen. Normaal maken we eerst de kalender en laten we mensen dan kiezen waarvoor ze zich willen inschrijven. Nu de inschrijvingen automatisch in een lijst worden gezet, zagen we dat als een opportuniteit om precies te kunnen zien waar mensen interesse in hebben (in plaats van wat goed past in hun agenda), en om te zorgen dat ze zoveel mogelijk vormingen waarin ze geïnteresseerd zijn ook effectief kunnen volgen. Andere jaren gebeurde het dat twee vormingen die
  4. Niemand... ? :-( Is mijn vraag nog altijd onduidelijk? Of is het gewoon iets wat niet kan met Excel?
  5. Mensen schrijven zich in voor (= tonen hun interesse in) interne vormingen via een online formulier. De resultaten daarvan kan je als beheerder bekijken in excel, maar het is een weinig overzichtelijke / praktische lijst. Die heb ik vertaald in een 0 als ze zich niet hebben ingeschreven, en een 1 als ze zich wel hebben ingeschreven. Uiteraard kan niemand in twee gesplitst worden... De data voor de interne vormingen moeten nog bepaald worden. Er zijn veel meer vormingen dan vormingsdagen, dus er gaan altijd verschillende vormingen door op één dag. Doordat we de inschrijvingen op voorhand krijge
  6. Is er een manier in Excel om automatisch te laten berekenen welke kolommen de minste overlap hebben? Ik heb een draaitabel (mijn eerste...) gemaakt van de inschrijvingen in bepaalde opleidingen. De opleidingen gaan altijd door op maandagnamiddag. Door het toevoegen van slicers kan ik één voor één bekijken welke opleidingen géén overlappende inschrijvers hebben, maar voor het opmaken van de opleidingskalender, zou ik ook graag automatisch te zien krijgen welke opleidingen de minste overlappers hebben - aangezien het niet altijd haalbaar is om de opleidingen te plannen zonder enige ove
  7. Bedankt voor jullie hulp en meedenken!! De oplossing van emielDS werkte (ook jij bedankt!), maar ik heb uiteindelijk gekozen voor de eerste oplossing die alpha voorstelde. Werkte perfect! Heel erg bedankt - dat scheelt me heel wat tijd! :-)
  8. Zie bijlage. Ik wil dus de data uit het eerste tabblad onder elkaar krijgen in het tweede tabblad. Bedankt alvast voor het meedenken! Voorbeeld voor vraag pc forum.xlsx
  9. Het moet net niet overal B7 zijn, maar B7, C7, D7 ... De kolom moet dus doorgevoerd worden, maar de rij niet. (Maar op het nieuwe tabblad moeten ze dus onder elkaar komen, terwijl ze in het oorspronkelijke tabblad naast elkaar staan.) Ik maak morgen eens een voorbeeld.
  10. Hallo! Ik zou in een document de gegevens uit een rij in één tabblad (bv. B7-P7) willen overnemen in een kolom in een ander tabblad. De eerste cel overnemen in cel A4 van een ander tabblad, doe ik met ='Naam_tabblad'!B7. Als ik dan echter wil doorvoeren naar beneden, zodat C7 in A5 wordt overgenomen, lukt het me niet. Excel neemt automatisch B8, B9, B10 enz. Ik heb al geprobeerd met ='Naam_tabblad'!B$7 (aangezien de rij dezelfde moet blijven, maar de volgende kolom genomen moet worden), maar dan neemt Excel gewoon de volledige formule identiek over (dus overal B7). Wie
  11. Dag allemaal, Bestaat er een manier in PowerPoint 2016 om uit te schakelen dat je automatisch naar de volgende slide gaat wanneer je op een dia klikt? Ik zou willen werken met enkel actieknoppen, en niet met de automatisch klik-naar-de-volgende-dia-functie. Ik heb al heel wat zitten Googlen en blijkbaar bestond de functie - makkelijk vindbaar - in vorige versies van PowerPoint wel, maar ik heb me nu al dood gezocht in PP 2016, en tevergeefs. Wat ik al gevonden heb, is de 'nepoplossing' om een onzichtbaar kader voor je dia's te plaatsen waaraan je de actie 'gee
  12. Ik zou graag een laptop kopen, maar ik heb naar mijn gevoel te weinig verstand van computers om een verantwoorde keuze te kunnen maken. Wat ik nodig heb, is een laptop voor thuisgebruik - vnl de Officeprogramma's en internet. Ik werk ook nogal eens graag met fotobewerkingsprogramma's of programma's om filmpjes te maken (zoals bvb Magix). Daarnaast is het zeker de bedoeling om er nu en dan eens een gedownloade film op te bekijken, dus het scherm is liefst minimum 17" groot - bij voorkeur led aangezien dat veel minder verbruikt (tenzij iemand van mening is dat dat laatste geen goed idee is).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...