Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

rudi d.

Lid
  • Aantal items

    253
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over rudi d.

  • Titel
    Lid

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Land
    België

PC Specificaties

  • Besturingssysteem
    verschillende pc's in gebruik

PC Ervaring

  • PC Ervaring
    Ruime Kennis
  1. Topic mag slotje op, lukt perfect via iphone/airplay
  2. Na wat uittesten en opzoeken ontdekt dat het casten van bv youtube via chrome perfect lukt om geluid via de versterker te krijgen. Via "streamwhatyou hear" lukt het om de muziek van de pc te casten naar de versterker, echter met vertraging en als ik het volume op de pc wil dempen gebeurd dit ook op de versterker. Heb ook programma audio-cast geprobeerd, de verbinding met de versterker blijft steeds hangen op "connecting" Lijkt me dus eerder een probleempje/instelling bij de pc dan bij de versterker.
  3. Nog even vermelden dat de versterker een Onkyo am335x is, muziek casten kan eventueel ook via bluetooth maar dit lukt meer niet dan wel. Maar voor de rest zeer tevreden over de versterker, is een "bijhuis" van Pioneer.
  4. rudi d.

    Mediamonkey casten

    Ik probeer mijn pc-muziekcollectie die ik afspeel met mediamonkey te casten naar een versterker met een ingebouwde chromecast. Maar vind niet direct een oplossing die doet wat ik wil. Mediamonkey heeft niet die optie. Heb al geprobeerd met airfoil, maar zoek iets dat basic en toch free is. Iemand die dit me even op weg kan helpen?
  5. Mag gesloten worden, tnx!
  6. Ik ben blijven zoeken, en het is uiteindelijk gelukt! Zoals verwacht was het de juist instelling vinden, en hiervoor heeft het YouTube filmpje me wel deels geholpen. Voor de rest was het juist invullen van de computernaam in de homepage van de printer zeer belangrijk, zeker wat betreft hoofdletters en tekens. Wel wat tijd aan gespendeerd, maar met de hete dagen die we moesten trotseren was binnen blijven toch een must. 😉 Voor sommige mensen mss verloren tijd, maar voor mij weeral véél bijgeleerd! Ben pc gebruiker maar met heel veel interesse in de materie. En dat heeft door de jaren gezorgd dat ik hier thuis alle pc-problemen aanpak en graag oplos, maar zeker ook met de hulp van internet en dit forum! Merci allen voor de hulp!
  7. Dat is idd het ip adres, DHCP op de router is aangevinkt. Zoals vermeld lijkt het me meer de juiste manier van aanmelden of wachtwoord. Heb al op tientallen manieren uitgetest, maar blijf zoeken!
  8. David, in een van mijn vorige berichten had ik al gemeld dat ik via WiFi en een Brother-app kan printen en scannen. De laptop is idd draadloos, maar via de netwerkkabel in de router heb ik verbinding met de printer. Als ik de scantoets raak komt de vraag via netwerk? En dan komt mijn profielnaam op het scherm, klik ik die aan zie ik even het ip-adres van mijn laptop waarna de melding komt van een identificatieprobleem. Volgens mij heeft WiFi totaal geen aandeel in het niet willen scannen. Eerder een juiste instelling.
  9. Na wat verder zoekwerk ben ik al als administrator via BRAdmin in de instellingen van de printer geraakt en heb ook een map aangemaakt op mijn laptop naarwaar hij de scans zou moeten opslaan. Ik heb al veel bijgeleerd, de printer vindt het netwerk en mijn profielnaam, maar heeft een probleem met het identificeren. Bij de verifiacatie van het profiel in het netwerk van de printer staat de "admin" en wachtwoord vanzelf ingevuld, dit is ook wat ik ingevuld heb om in de printerinstellingen te geraken. Heb ze al verwijderd maar blijft steeds terug komen. Mijn laptop zelf heeft geen wachtwoord om op te starten. Ik heb al alle mogelijkheden geprobeerd maar zit wat block, maar heb het gevoel dat ik een kleinigheid over het hoofd zie. Ik stuur enkele foto's mee van mijn scherm, zegt dikwijls meer dan woorden 😉 Mocht er iemand tips hebben, graag!
  10. Nog vermelden dat ik met mijn smartphone wel kan printen en scannen via de app Brother iPrint&Scan. En dit via wifi.
  11. Zoals gemeld werkt het printen vanop verschillende laptops feilloos met de netwerkconfiguratie. Vandaag wou ik echter een document inscannen met de netwerkkabel nog ingeplugd in de router. Ik kreeg de melding "kabel niet aangesloten". Ik heb dan even de usb van printer naar laptop geplugd en dan kan ik dit wel inscannen en komt als bestand op mijn laptop. Dit koos ik altijd, er zijn nog andere keuzes zoals afbeelding en email. Maar als ik niet in het menu geraak omdat de kabel niet is aangesloten kan ik zelfs niet kiezen. Heeft iemand een idee waar ik mss een instelling moet aanpassen?
  12. Een half uur na mijn mail had ik al antwoord, dat gaat idd snel. Dan lijkt het me dat ik het traag reageren bij mijn installateur moet zoeken 😞 Het is me via hun hulp dan ook gelukt, bij installatie moest ik "vervangen installatie" aanvinken en dan de webconnector selecteren. Alle gegevens zijn behouden, de 42 dagen zonder connectie zouden ook nog moeten aangevuld worden, normaal zou volgens hen de omvormer 90 dagen de data opslaan. Allen bedankt voor de hulp, voor mij mag er hier een slotje op!
  13. De webconnector is toegekomen, het vervangen is zeer eenvoudig. Op het display komen nu inderdaad die symbolen van internetverbinding. Dat de fabrikant daar niet achter vraagt vind ik eigenlijk een basisvraag om het probleem op te zoeken. Via wifiscanner wordt de omvormer direct gedetecteerd, het toestel is via rechtstreekse netwerkkabel naar laptop te bereiken en aan te passen. Ik heb de installatie volgens het laatste filmpje uitgevoerd, maar krijg de melding dat op mijn account er al een SunnyBoy geregistreerd is. De foto maakt duidelijk dat de huidige installatie een PIC nr heeft die gelijk is aan degene op de webconnector. Maar in de Sunny Portal en Sunny Explorer kan ik dit nummer niet bewerken. Naar mijn gevoel zal als ik de omvormer verwijder en een nieuwe installatie toevoeg de gegevens van de vorige jaren verloren gaan. En dat vind ik wel spijtig om onze jaarvergelijking te kunnen behouden. Mocht er iemand hiervoor een oplossing weten, anders is het maar zo en kan ik terug starten van een propere lei.
  14. Filmpje maakte veel duidelijk, de webconnetor is besteld en verwacht ik binnen enkele dagen. Ik hoop dat ik erna jullie gewoon kan bedanken voor de hulp, dat betekent dat het installeren vlekkeloos verlopen is ☺️
  15. Het restten had ik al gedaan, ben al een tijdje op zoek op internet om het probleem op te lossen. Aan de aansluiting van de aardingen is naar mijn gevoel niets veranderd, heeft in het verleden gewerkt. Online heb ik al gevonden waar ik zulke module zou kunnen aanschaffen. Vermits de installateur en fabrikant nogal wat tijd nodig hebben om te reageren en het bouwverlof er tussen zit zie ik het technisch wel zitten om te vervangen. Enige vraag die ik erbij heb is dat na de nieuwe geplaatst te hebben ik via SunnyExplorer terug zou moeten registreren? Want dit moet normaal door een installateur gebeuren met inlogcode. Naar mijn gevoel niet omdat de omvormer op zich wel werkt.
Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.