Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

rudi d.

Lid
  • Aantal items

    242
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over rudi d.

  • Titel
    Lid

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Land
    België

PC Specificaties

  • Besturingssysteem
    verschillende pc's in gebruik

PC Ervaring

  • PC Ervaring
    Ruime Kennis
  1. Een half uur na mijn mail had ik al antwoord, dat gaat idd snel. Dan lijkt het me dat ik het traag reageren bij mijn installateur moet zoeken 😞 Het is me via hun hulp dan ook gelukt, bij installatie moest ik "vervangen installatie" aanvinken en dan de webconnector selecteren. Alle gegevens zijn behouden, de 42 dagen zonder connectie zouden ook nog moeten aangevuld worden, normaal zou volgens hen de omvormer 90 dagen de data opslaan. Allen bedankt voor de hulp, voor mij mag er hier een slotje op!
  2. De webconnector is toegekomen, het vervangen is zeer eenvoudig. Op het display komen nu inderdaad die symbolen van internetverbinding. Dat de fabrikant daar niet achter vraagt vind ik eigenlijk een basisvraag om het probleem op te zoeken. Via wifiscanner wordt de omvormer direct gedetecteerd, het toestel is via rechtstreekse netwerkkabel naar laptop te bereiken en aan te passen. Ik heb de installatie volgens het laatste filmpje uitgevoerd, maar krijg de melding dat op mijn account er al een SunnyBoy geregistreerd is. De foto maakt duidelijk dat de huidige installatie een PIC nr heeft die gelijk is aan degene op de webconnector. Maar in de Sunny Portal en Sunny Explorer kan ik dit nummer niet bewerken. Naar mijn gevoel zal als ik de omvormer verwijder en een nieuwe installatie toevoeg de gegevens van de vorige jaren verloren gaan. En dat vind ik wel spijtig om onze jaarvergelijking te kunnen behouden. Mocht er iemand hiervoor een oplossing weten, anders is het maar zo en kan ik terug starten van een propere lei.
  3. Filmpje maakte veel duidelijk, de webconnetor is besteld en verwacht ik binnen enkele dagen. Ik hoop dat ik erna jullie gewoon kan bedanken voor de hulp, dat betekent dat het installeren vlekkeloos verlopen is ☺️
  4. Het restten had ik al gedaan, ben al een tijdje op zoek op internet om het probleem op te lossen. Aan de aansluiting van de aardingen is naar mijn gevoel niets veranderd, heeft in het verleden gewerkt. Online heb ik al gevonden waar ik zulke module zou kunnen aanschaffen. Vermits de installateur en fabrikant nogal wat tijd nodig hebben om te reageren en het bouwverlof er tussen zit zie ik het technisch wel zitten om te vervangen. Enige vraag die ik erbij heb is dat na de nieuwe geplaatst te hebben ik via SunnyExplorer terug zou moeten registreren? Want dit moet normaal door een installateur gebeuren met inlogcode. Naar mijn gevoel niet omdat de omvormer op zich wel werkt.
  5. Deze foto bevestigd mijn vermoeden dat de webconnector de geest gegeven heeft, het was na een blikseminslag recht op een straatverlichting aan de overzijde van onze woning dat de verbinding wegviel.
  6. Buiten wat info over stuurprogramma en taal komt er geen getal dat op een ip-adres lijkt.
  7. Het is inderdaad een SunnyBoy met digitaal display, de SB5000 TL. De Sunny Explorere en Sunny assistens-t had ik al geprobeerd, beide vinden het toestel niet. Ook een ip-scanner had ik al laten lopen, is niet te vinden. Daarom mijn vermoeden dat er iets met de webconnector is. Op internet vindt je verschillende tips om het toestel te benaderen en zo de instellingen zoals DHCP aan te passen. Maar dan spreekt men steeds over een wifinetwerk waar de sma tussen moet staan. Bij mijn weten heeft deze omvormer geen wifi of bluetooth. Ik stuur enkele foto's mee, de 2 utp aansluitingen is 1 die via de switch een wlan verbinding zou moeten hebben, de andere heb ik ingeplugd om mijn laptop rechtstreeks verbinding te laten maken, welke helaas niet lukt. Zal nog eens kijken of ik via de display aan het ip-adres geraak, bij vorige aflezingen zoals versie stuurprogramma dacht ik het ip-adres niet gezien te hebben. De PIC en RID code is ook om in het toestel te geraken, maar dan moet ik het toestel wel vinden natuurlijk.
  8. Hoort misschien niet op een pc forum thuis, maar heeft wel met internetconnectie te maken. We hebben een paar jaar geleden zonnepanelen laten plaatsen, met een SMA SunnyBoy omvormer. Elke dag kregen we een mail met de opgewekte energie om tot een jaar- en totaaloverzicht te komen, dit door een ingebouwde webconnector. Sinds een onweer een maand geleden zijn we echter de connectie kwijt. Na wat over en weer mails naar de installateur en fabrikant zou het aan het port forwarden liggen op de router. Ik heb deze poorten al open gezet, nochtans is er bij de installatie toen niets aan de router veranderd. De omvormer is verbonden met internet via een TP-link switch en zo naar de telenet modem vermoed ik, alleszins niet naar de TP-link archer 7 router. Wat me opvalt is dat in die switch nog andere netwerkkabels zijn ingeplugd, bij die andere brandt er een connectiviteits-led, maar bij dat van de omvormer niet. Mijn eerste gedacht is dat er iets met de webconnector is, maar hoe kan ik dit testen? Is enkel via utp te benaderen, maar geraak gewoon niet in dit toestel om de instellingen te controleren. Ook niet met de SMA connectiviteitsassistent, die vindt geen enkel toestel. Is mss niet courant deze vraag, maar ik kan maar proberen 😉
  9. De netwerkkabel is nu van printer naar router geraakt zonder dat hij op de vloer ligt. Alles werkt perfect nu! Bedankt voor het meezoeken! Dit topic mag afgesloten worden.
  10. Idd zoeken op de pc. Die Geosetter is wel een compleet programma, maar om te zoeken op bv straatnaam heb ik nog niet gevonden.
  11. Dat was idd de hoofdreden om bij usb te blijven. Volgend weekend staat utp in wachtbuis trekken op het menu, 😉 dan is dit probleem ook weer opgelost!
  12. Ik had al aangegeven dat usb de voorkeur heeft ten opzichte van netwerkkabel. Mocht u de opstelling kennen zou u zien dat de printer niet vlakbij de werkplek staat. Ik heb wel een usb kabel die van printer naar router loopt, maar geen utp. Daarom mijn voorkeur, mede omdat het in het verleden wèl gewerkt heeft. Ofwel probeer ik een bedrade oplossing, ofwel ga ik voor de draadloze netwerkserver. Het verwijderen van de usb poort was in de zoektocht naar een propere lei, we kunnen niet allemaal pc-experts zijn 😉 Hier mag slotje op.
  13. Is inderdaad niet de bedoeling, maar ik ga ervan uit dat als een printer draadloos moet werken dit eerst bedraad moet lukken. En die usb verbinding is in onze configuratie net iets makkelijker te realiseren dan de netwerkkabel.
  14. Ook dit heb ik geprobeerd, maar wil niet lukken. Enkel met de netwerkkabel ingeplugd lukt het wel.
  15. Dat deed hij ervoor nochtans niet hoor! Bedankt voor de tip, mocht het via usb niet lukken is dit ook een oplossing!
Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.