Ga naar inhoud

p38cyq

Lid
  • Aantal items

    420
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

PC Specificaties

  • Besturingssysteem
    Win 10 Pro
  • Monitor
    LG
  • Moederbord
    HP
  • Processor
    I7
  • Geheugen
    16 Gb
  • Harde Schijf
    2x SSD 512 GB 1x 1Tb SSD
  • Voeding
    HP 180 W
  • Behuizing
    HP Prodesk

PC Ervaring

  • PC Ervaring
    Ruime Kennis

Recente bezoekers van dit profiel

2.891 profielweergaven

p38cyq's prestaties

  1. Sinds enige tijd verplichten sommige grote fabrikanten, waaronder HP en Netgear, - vooraleer van hun functionaliteit (bv. Scannen, Acces Point) gebruik te kunnen maken - een account en bijhorend paswoord in te stellen. Dit doen opent je Firewall voor bedoelde applicaties, waardoor meerdere van je gegevens "in the cloud" kunnen gelezen worden. Degenen onder ons die over een netwerk data-logger beschikken (zoals bv. Wireshark) kunnen dit zeker nagaan. Dit gegeven wekte al een storm van verontwaardiging op in de onderscheiden fora. Maar een oplossing werd, tot op heden, niet gevonden. Voor zover ik weet kan dit niet gebypassed worden, zelfs niet door het uitschakelen van de uitzonderingen in de firewall. Voorbeeld : Ik beheer enkele netwerken met een HP combo printer/scanner. Plots werkt de scanner functie niet meer, tenzij een account aangemaakt wordt. Geen account? Dan kan er niet meer gescand worden, zelfs niet in een privé-netwerk. Graag advies? Bedankt.
  2. En, geraak je er uit? Je blijkt iets te kennen van computers, dus de command line zal je niet onbekend zijn. Succes!
  3. Graag gedaan chrisv! De @mods kunnen dit onderwerp dan ook afsluiten.
  4. Hallo ictknechter, Niet dat ik weet, helaas. Maar ik heb het document via Google Translator naar het nederlands laten vertalen. Ik kan het je evenwel niet doorsturen, kan het alleen maar opslaan als een .html bestand op mijn pc. Je kan het zelf doen, probeer eens (https://support.google.com/translate/answer/2534559?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DDesktop) en sla dan op op je bureaublad, vandaar kan je het wel lezen. En werkt dit niet?
  5. Wel, gewoon de gebruiksaanwijzing volgen : BIOS_Configuration_Utility_User_Guide.pdf (hp.com)
  6. Misschien kan deze tool van HP je verder helpen? https://ftp.ext.hp.com/pub/caps-softpaq/cmit/HP_BCU.html Uit de gebruiksaanwijzing : BCU also has the ability to establish, modify, and remove the BIOS setup password. En ter info, het blijkt dat HP nogal eens het paswoord ChangeMe123! gebruikt als bios admin paswoord.
  7. Dat is een interne pagina van je WAC124, deze is wel degelijk veilig, ga gerust door.
  8. Op die Experia V8 komen we later terug, gezien deze hier mogelijks een rol in speelt. De Bitdefender meldingen post je beter op het onderdeel "Malware", dat is hiervoor beter geschikt. Bitdefender tijdelijk uitschakelen : volg de instructies van de fabrikant:, Hoe schakelt u alle modules in Bitdefender 2020 uit en vergeet niet deze, desgewenst, nadien terug in te schakelen. Het is mij trouwens een raadsel waarom je Bitdefender gebruikt aangezien je Windows 10 standaard een zeer goed antivirus programma bevat. Bovendien kunnen twee antivirus programma's mekaar voor de voeten lopen. Nu, terug naar het onderwerp. De Netgear (uitgebreide) gebruiksaanwijzing schrijft : (sorry, vind ik niet in het nederlands): Log in to the access point/router by using one of the following methods: • Connect over WiFi. On a WiFi-enabled computer or mobile device, find and connect to the access point/router’s WiFi network. The default SSID is NETGEAR-1. The default passphrase is sharedsecret. If you already changed the default SSID and the default passphrase, use the new SSID name and passphrase. • Connect over Ethernet directly to the access point/router. Using an Ethernet cable, connect the LAN port on your computer directly to any of the four LANs port on the access point/router. Launch a web browser and enter http://www.routerlogin.net in the address field. The Smart Setup Wizard starts. Eén van beide methodes zou moeten werken, zoniet welke error krijg je? Liefst een afbeelding aub.
  9. Die Experia is een router die nogal eens door KPN gebruikt wordt, en gezien die in je netwerk voorkomt neem ik aan dat die wel degelijk van jou is. Maar blijkbaar is je Netgear hier niet op aangesloten, hij komt immers niet voor in je netwerk? Ofwel is er iets mis met jouw router? Kan je het type Experia opgeven? Is dit een V10 of een V8? En zie je in "beschikbare netwerken WiFi" nog steeds de SSID Netgear-1 staan?
  10. En ter info, hoe het er uitziet bij een privé-netwerk (een van de mijne trouwens, mét een Netgear apparaat.) Je kan hier het Netgear IP uitvouwen en inloggen via http (dubbelklikken). Normaliter kom je dan op de inlogpagina van je AP en kan je je instellingen (SSID, paswoord...) wijzigen- good luck!
  11. Probeer beide zou ik zeggen, die worden het meeste gebruikt. Bij geen resultaat laat mij jouw internet provider weten, dan zoek ik het wel uit.
  12. Ik heb ondertussen nog wat verder met je meegedacht - zie onderstaand knipsel, je waarschijnlijk bekend. Wees er zeker van dat je Netgear Router/AP correct verbonden is met het internet, zeker het commentaar onderaan de afbeelding. Om na te gaan of je Netgear met je netwerk verbonden is, download IP Scanner (Advanced IP Scanner - Download Free Network Scanner. (advanced-ip-scanner.com) Dit is gratis, en, naar bij mijn weten, vrij van malware (ik gebruik het al jaren). Ben je een belgische gebruiker? dan typ je in het zoekvak van de scanner 192.168.0.1-255 of 192.168.1-255 naargelang je provider (TN of Proximus enz). Voorbeeld (Copyright Google Inc) hierna. Normaliter zie je dan je Netgear apparaat staan met zijn IP-adres (vouw dit uit en dubbelklik op de verbindingsmogelijkheden (http of https, naargelang) en log in. Wees er zeker van dat je Netgear grondig gereset werd en dat deze laatste toegang heeft tot Internet. Het kan zeker geen kwaad dat je hier een knipsel publiceert met de foutmelding die je zou ontvangen. ; vouw Nu heb je toegang tot de Netgear (of zou je toch moeten hebben, zoniet is er ergens een andere fout) en kan je alle parameters wijzigen. Login en paswoord staan in je gebruikersaanwijzing. Naargelang je firmware (er zijn er blijkbaar 2 in omloop, afhankelijk van wanneer je je toestel gekocht hebt) is de standaard instelling "router" ofwel AP (Access Point) (dat kan ik van hieruit niet zien) maar die kan je aanpassen - eens ingelogd. En, helaas, er zal je gevraagd worden om een email adres + paswoord op te geven - maar dat had je reeds gedaan gezien het AP voorheen werkte? .
  13. Volg de instructies van de gebruiksaanwijzing, die lijken mij vrij helder? Kan je dan helemaal niet meer inloggen op het WiFi netwerk Netgear-1? In de netgear kan je het SSID Netgear-1 wijzigen naar het SSID van je netwerk en er hetzelfde paswoord toepassen. Ja. Met het bijkomend voordeel dat je nu overal thuis kan rondlopen (met je gsm bv.) en altijd met hetzelfde netwerk verbonden blijft. Maar toen kon je nog wel verbinden? Een reset wijzigt de SSID van de Netgear niet, die zou nog altijd zichtbaar moeten zijn? Met je pc of laptop moet je wel eerst verbinden met Netgear-1 (niet je eigen netwerk, dit komt later).
  14. En kan je, als je met SSID netgear-1 verbonden bent, wel naar de instellingen gaan? (www.routerlogin.net) ? Als je kan inloggen met bovenstaande, kan je je SSID normaliter zelf wijzigen in wat je maar wil, liefst het SSID van je eigen netwerk gebruiken. En ja, het toestel kan 3 verschillende SSID's bevatten, dus 3 WiFi netwerken (een voor privé, een ander voor bezoekers enz) Zoniet begin je opnieuw door de Netgear te resetten (achteraan, gaatje met "reset", met een dunne pen (bv. een paperclip) er minstens 5 seconden op te drukken (eventueel kijk ik het voor je na in de gebruiksaanwijzing).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...