Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Tiago

Lid
  • Aantal items

    62
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Tiago

  • Titel
    Lid

PC Specificaties

  • Besturingssysteem
    WINDOWS 7
  1. Ik probeer iemand te vinden die me kan helpen. Einde volgende week zal ik in principe weten waar ik aan toe ben. Ik kom desnoods bij jou terug. Dank alvast ondertussen !
  2. Aangezien ik een leek ben in informatica, zou ik geen risico's willen nemen en zou ik a priori het 2de of het 3de voorstel weerhouden. Maar rest dan de vraag : wie gaat zich daarmee bezighouden, hoeveel gaat dat kosten en hoe verhoudt die prijs zich tegenover de eventuele aankoop van een nieuwe PC met Windows 10 ?
  3. Ik heb toch wat gesukkeld maar enfin 't is gelukt ... Mijn PC is een desktop (HP G5185be gekocht in 2013). Wat kost een harde schijf en welk is de doorsnee installatiekost ?
  4. Hierbij de 4 afbeeldingen zodat het volledig venster wordt weergegeven (hopelijk heb ik de richtlijnen correct toegepast) :
  5. ja inderdaad want ik lees het volgende over dat (bovendien Engelstalige) programma : Over het algemeen is CrystalDiskInfo een goede, gratis tool als u een redelijk niveau van computerkennis hebt en op de hoogte wilt blijven van uw systeem. Het is lichtgewicht en gebruikt nauwelijks systeembronnen. De interface is helder en overzichtelijk, maar het nadeel is dat er geen Help-functie is bij de app en dat het geen verklaring biedt voor de weergegeven gegevens. Als u een beginnende gebruiker bent, is het misschien een goed idee om een andere app te proberen.
  6. Dank Droske voor de tips. Ik ben evenwel geen pro inzake informatica en mijn technisch Engels is helaas niet zo denderend . De persoon die me normaal assisteert voor technische problemen is momenteel onbeschikbaar zodat ik alles zelf zal trachten in orde te brengen. Daarom nog graag volgende vragen : CrystalDiskInfo (Engels) is voor mij wat riskant . Ik heb de gezondheid van mijn harde schijf (zowel C als D:/) evenwel gecontroleerd met de schijfcontrole van Windows 7 en alles is ok . Is dat voldoende of moet ik nog een bijkomende controle verrichten ? ik heb de nodige back-ups verricht op 2 verschillende externe HD . Nu moet ik dus overgaan tot een nieuwe installatie van Windows 7 waarvoor ik een licentie heb. Hoe doe ik dat precies wetende dat er reeds een automatisch geüpdate Windows 7 op mijn PC staat? Moet deze dus eerst verwijderd worden en hoe doe ik dat zonder enig risico voor mij ? Ik heb momenteel volgende beschikbare ruimten op OS (C:) 715GB ( totaal = 918GB) en op HP_RECOVERY (D) : 1,48GB (totaal = 12,4GB) ; Windows Defender is uitgeschakeld maar ik heb een antivirus (Norton). Moet ik deze dus ook uitschakelen ? Eens de basisversie van Windows 7 opnieuw is geïnstalleerd moeten de updates ervan gedownload worden. Doe ik dat via deze link https://www.microsoft.com/nl-NL/download/details.aspx?id=5842 of eventueel een andere link ? Hartelijk dank alvast voor de assistentie.
  7. Dank je Falstring. Als ik de door jou aangegeven link aanklik dan lees ik het volgende : Deze instructies gelden wanneer je beschikt over een licentie voor het installeren van Windows 10 en voert een upgrade van deze pc uit vanaf Windows 7 of Windows 8.1. Veronderstelt het gebruik van het hulpprogramma dan een voorafgaandelijke licentie voor het installeren van Windows 10 ? Moet ik die dan eerst kopen ? Ik begrijp het niet goed.
  8. Beste, Ik heb als particulier het besturingssysteem Windows 7 (met reglementaire licentie et updates) op mijn PC en stel me de vraag of je momenteel nog steeds gratis kan upgraden naar Windows 10. Ik vind daarover niet dadelijk iets op uw forum maar misschien heb ik pech in mijn opzoekingen. Sommige commentaren laten vermoeden dat die gratis upgrade nog steeds mogelijk is zoals de volgende : https://www.winmagpro.nl/update-windows-10-gratis-download-2018 en https://www.schoonepc.nl/windows10/gratis_update_naar_windows_10.html . Graag verneem ik wat er begin februari 2019 exact van aan is ? Zo de gratis upgrade nog mogelijk is hoe moet dan precies te werk gegaan worden om zonder te veel problemen de overschakeling van Windows 7 naar Windows 10 te verrichten ? Alvast hartelijk dank bij voorbaat. (Titel wat minder schreeuwerig gemaakt - mogelijk wist je het niet, maar het gebruik van hoofdletters staat in de forumetiquette gelijk met roepen, schreeuwen...- Passer)
  9. Clarkie : je bent een kampioen ! Jij slaagt erin - en dan nog vanop afstand en op basis van een summiere beschrijving - een probleem op te lossen waar techniekers van Telenet zich het hoofd over breken ! Ik heb de waarde voor de servertime-out nu op 5min 30sec gezet (die waarde werd door de 1ste technieker verminderd naar minder dan 1 minuut ) en alles lijkt zo weer normaal te werken. Lijkt je dat een normale tijdsspanne te zijn ? Uit pure nieuwsgierigheid wil ik je als leek ook de vraag stellen wat een “servertime-out” exact inhoudt want ik vind er weinig over.
  10. Dag Clarkie, Ik neem terug de draad op na al mijn mappen in Outlook 2010 “gekuist” te hebben. Ter herinnering : ik heb 3 accounts in Outlook 2010 : een hotmail- en een gmailaccount die perfect functioneren. Ik blijf evenwel problemen hebben met de derde account, d.w.z. mijn Telenetaccount : deze werd - zelfs met de herhaalde hulp van Telenet - opnieuw ingesteld (POP3 want IMAP instelling stelde grote problemen). Hij werkt goed bij het verzenden van mails maar durft heel regelmatig haperen bij het ontvangen van mails. Ik krijg dan het volgende bericht : “Ontvangen … rapporteert fout 0x8004210A : Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de POP-server voor inkomende berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of Internet-provider (ISP)." Telenet heeft me eerst telefonisch trachten te helpen maar toen dat niet lukte heeft het - reeds tot 2 maal toe - een technieker bij mij thuis gestuurd. Het probleem is desondanks nog steeds niet opgelost. De enige oplossing die momenteel lijkt te werken om mijn mails in die account te kunnen ontvangen is het systematisch heropstarten van mijn PC maar das wel heel ergerlijk. De laatste oplossing die Telenet mij heeft voorgesteld is mijn virusscanner (Bitdefender 2013) tijdelijk uit te schakelen maar ook dat helpt niet. Thans meldt Telenet me : “Vandaag werd uw vraag betreffende de foutmelding opnieuw door onze technische dienst bekeken. Helaas dienen deze te melden dat zij hiervoor geen verdere hulp kunnen bieden, dit omdat het probleem zich situeert bij Outlook en/of de instellingen in de computer. Hetgeen wij wel kunnen voorstellen, is dat er nogmaals een technicus langskomt om dit samen met u na te gaan”…. Misschien kan jij me in dit stadium nuttige raad geven over de manier waarop ik nu best mijn probleem zou aanpakken ? Kan ik bv. zelf nagaan en zo ja hoe wat er mogelijk scheelt aan mijn Office 2010 ?
  11. Outlook 2010 is soms een raar beestje : soms lukt het slepen zoals je aangeeft, soms niet ! Blijkbaar heeft de grootte van de map hiermee te maken. Ik ga dus eerst al mijn mappen opkuisen en kom eventueel nog terug op het forum indien ik problemen blijf hebben.
  12. Dank Clarkie voor de nuttige tips i.v.m. het knipprogramma. Misschien is het nuttig even mijn probleem opnieuw te situeren. Ik heb op aanraden van Telenet mijn oude account … @telenet.be vervangen omdat outlook 2010 geweldig traag was geworden en zelfs dikwijls niet meer opstartte. Ik kreeg heel vaak het bericht “ MS Outlook reageert niet”. Een nieuwe account … @telenet.be(1) werd aangemaakt. Ik moet trouwens vaststellen dat ik (eigenaardig genoeg ?) met mijn andere accounts (hotmail en gmail) in outlook geen enkel probleem heb. Zoals de knipsels hieronder aangeven staan onder de oude account …@telenet.be de klassieke items. Onder “Concepten” staan dan mijn verschillende mappen met submappen , zoals bv. de map ANTIVIRUS met de submappen “betalend” en “gratis”. Ik heb de verschillende items (emails in postvak-in/verzonden items/verwijderde items/etc.) van mijn oude account grondig opgekuist en heb de overblijvende te bewaren mails kunnen slepen naar de nieuwe account @telenet.be(1). Tot daar is alles dus in orde. In mijn FAVORIETEN (zie knipsel 3 hierboven) staan nu mijn CONCEPTEN en ik zou er tevens ook mijn gele (SUB)MAPPEN willen onderbrengen ervan uitgaand dat ik daar best de mails voor al mijn accounts (ook dus hotmail & gmail) kan klasseren. Voor de verplaatsing van mijn “concepten” is er geen probleem geweest : die kunnen inderdaad gemakkelijk naar “Favorieten” versleept worden. Idem voor de mappen die geen submappen bevatten maar het probleem voor mij is dat van zodra een map submappen bevat ik die submappen niet samen met de hoofdmap kan verslepen. Concreet : ik wil de volledige map “Antivirus” (samen dus met de 2 submappen) in één handeling verslepen naar “Favorieten” : ik zet de cursor op de map “Antivirus” en klik met de rechtermuisknop op die volledige map. Ik opteer dan in het begeleidend verschijnend venster voor de keuze “in favorieten weergeven”. Gevolg : de map “Antivirus” verhuist maar de submappen “betalend” en “gratis” komen niet mee … ! Hopelijk is alles zo klaarder en ken jij de methode om die mappen met submappen te verplaatsen. Hopelijk zijn ze zelfs allemaal samen te verplaatsen ? Nu maak ik me toch nog één bedenking : zoals ik reeds zei wens ik mijn oude account Telenet te verwijderen. Als ik erin slaag mijn Mappen (+ submappen) vanuit die oude account te verhuizen naar “Favorieten” en ik die oude account dan verwijder, gaan die mappen daar dan zonder risico van verdwijning (samen met de oude account) aldaar behouden kunnen worden ?
  13. Er is iets verkeerd gelopen ... ! Sorry In feite komt het erop neer dat de gele mappen in Outlook enkel naar "Favorieten" kunnen verplaatst worden als ze geen submappen bevatten. Dus van zodra er minstens één submap bestaat , wordt deze niet mee verplaatst als je met de rechtermuis klikt op "In Favorieten weergeven". Enkel de hoofdmap verhuist.
  14. Hierbij een voorbeeld : de map COMPUTER is onderverdeeld in diverse submappen : anitivirus/asus/etc Als ik de volledige map COMPUTER naar "Favorieten" wil verpla
  15. Ik bedoel daarmee dat ik mappen met submappen niet kan verslepen naar FAVORIETEN Dat gaat wel naar andere locaties zoals bv. POSTVAK IN .
Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

×

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.