Ga naar inhoud

Nieuw desktop/handleiding


Duidelijk

Aanbevolen berichten

Hey,

Blijkbaar ben ik niet de enige...

Ik ben student en moet voor men studies grafisch kunnen werken. Nu kan mijn laptop dat wel aan, maar dan staat die na een tiental minuten werken gloeiend heet. Ik heb daarom besloten om te investeren in een vaste pc sinds die beter uitbreidbaar is indien er iets moet veranderen, etc.

Nu wil ik dus met een maximum budget van 1000 euro een pc samenstellen en zelf in elkaar steken (neef van mij doet niets anders en die gaat mij helpen). Nu heb ik zitten zoeken achter componenten en handleidingen. Veel componenten (ik zie door de bomen het bos niet meer) en geen enkele fatsoenlijke handleiding.

Nu heb ik twee vragen:

1) Waar vind ik een goede, liefst nederlandstalige, handleiding om zelf een pc samen te stellen.

2) Misschien al een richting in wat ik best kan zoeken om men zoektocht te vermakkelijken. Wat wil ik:

a] Grafisch ingestelde PC die met 2 monitors moet kunnen werken.

b] Geluid moet beperkt blijven sinds ik graag met de vriendin is naar een film wil kunnen zien.

c] Moet toekomst gericht zijn, de behuizing en al moet zich lenen tot een snelle upgrade.

--> Enkel de computer zelf is voor 1000 euro, de monitors en dergelijke externe componenten zijn daar niet inbegrepen. En 1000 euro is de max.

Alvast bedankt.

Duidelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een filmpje hoe je een pc assembleert, in HD dus alles is duidelijk te zien.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=W78GqmvoLgE]YouTube - BEP TV - Bouw een PC - Deel 1[/ame]

En hier heb je waarschijnlijk ook wel wat aan.

Om echt te weten welke componenten je moet gebruiken bestaat niet echt een handleiding.

Ik heb een systeem samengesteld bij Azerty, voor 999 euro. Dit is het systeem dat het geworden is.

Dit is een krachtig systeem die aan jou eisen voldoet, toch als het niet te dringend is zou ik even wachten.