Ga naar inhoud

Vervoer van notebook op moto


Gooikenaar

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met het vervoer van een notebook-pc op de moto.

Ik overweeg namelijk om mijn notebook (Medion Akoya met Windows Vista) mee te nemen naar het werk.

Ik verplaats mij met de moto, uitgerust met 2 zijkoffers en een topkoffer.

Vraag is of het veilig is om de notebook daarin te vervoeren: hetzij vertikaal in een zijkoffer, hetzij horizontaal in de topkoffer. De topkoffer is ruim genoeg en er zou bvb. een mals kussen onder de laptoptas kunnen gelegd worden.

De zijkoffers bieden veel minder ruimte: enkel de (rechtopstaande) laptoptas zou onderaan enigzins opgevuld kunnen worden met mousse of textiel.

De vering van een moto is niet te vergelijken met deze van een auto: ze is veel harder en de schokken door oneffenheden in het wegdek (naden, putten, bulten, ...) worden allemaal veel harder doorgegeven op de moto dan in de auto.

Heeft iemand raad voor mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vervoer mijn notebook in een notebook tas op de duozit onder een snelbinder. doe dit nu reeds meer dan een jaar en heb nog geen problemen. Als het regent, draai ik het geheel in een grote plastic vuilnis zak en zo blijft hij droog (reeds getest met een serieuze stortvlaag van 1 uur). In je topcase of zijkoffers zit hij in ieder geval ook al bescherm van de regen. Ik zou wel opteren voor de topcase omdat de druk daar beter verdeeld is. De kans dat hij in de zijkoffers op de hoeken rust (ook indien bij in een tas zit) en deze de schoken opvangt is hier ook groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.