Ga naar inhoud

upgrade pc (2008)


risicoman

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb deze pc vorig jaar in maart gekocht... Nu vroeg ik mij af wat de beste manier was om deze een beetje te upgraden... Wat zou ik best doen voor ram geheugen? Welk is compatibel met het geen wat ik heb? Ik zou eventueel van 4 gig naar 8 gig willen gaan.

Dan inzake grafische kaart... is het de moeite om een dubbele 8800gt te steken of zou ik best uitzien naar een nieuw model?

vr de moment heb ik er +- 200 euro er voor over

Alvast bedankt!

2x OCZ OCZ2G8002GK 2048MB KIT (2X1024MB) 800MHZ DDR2 GOLD EL XTC DUAL CHANNEL SERIES

TONES WERK - INSTALLATIE OF TEST VAN EEN SYSTEEM 1

WESTERN DIGITAL 320GB-KS 16MB SATA300 7200RPM 1

SAMSUNG HD501LJ 500GB 16MB SATA300 7200RPM 1

ANTEC SONATA III 500W BLACK 1

TONES WERK - MONTAGE EN INSTALLATIE VAN EEN NIEUWE PC 1

MICROSOFT OEM NL HOME BASIC 64BIT VISTA 1

CREATIVE INSPIRE P5800 SPEAKERS 1

MICROSOFT BV3-00011 WIRELESS OPTICAL DESKTOP 1000 AZERTY 1 SAMSUNG 223BW 22 INCH WIDE LCD SCREEN 1

INTEL CORE 2 DUO E8400 45NM 3.00 SOCKET 775 1

MSI NX8800GT-ZILENT 512MB PCI EXPRESS NFORCE 8800GT PASSIEVE KOELING 1

SAMSUNG SH-S203D/BEBE ZWART SATA 20X DVD-RW 2

ASUS P5K SOCKET 775 INTEL® P35

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil je upgrade, de pc kan toch nog goed mee?

Het ram geheugen verhogen naar 8GB is vrij nutteloos.

Tenzij je véél fotobewerking doet en andere maar voor games is het echt niet nodig.

Je hebt ook snel ram geheugen dus echt upgraden heeft niet echt veel zin.

Een twee 8800GT steken kan niet aangezien je een P5K hebt en die hebben een P35 chipset die teneerste niet goed zijn voor Crossfire (twee ATI kaarten).

Omdat die te weinig bandbreedte heeft voor twee kaarten namelijk een x16 en x4 slot wat echt te weinig is.

En vooral ondersteund jou moederbord géén twee Nvidia kaarten (SLI) dus dat is helaas geen optie.

Dus een 8800GT kan dus gewoon weg niet.

Wat je wel kan doen is nu een HD4870 op de kop tikken, deze presteren heel goed voor hun prijs. Ze kosten iets meer als 100 euro.

Of je kan een grote upgrade doen , binnen een paar maand en een Core i5 en een DirectX 11 kaart kopen.

Dan heb je nieuw ram,processor,moederbord,grafische kaart nodig, wat wel wat gaat kosten maar dan kan je weer een tijdje mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

thx voor het antwoorden... Ik gebruik mijn pc indd veel voor foto bewerking (cs4)

En omdat er nu grafische kaart ondersteuning was dacht ik het hiermee te "verbeteren". Op zich was grafische kaart optioneel... het was vooral voor ram dat ik eigenlijk aan het zien was. Extra ram bij beeldbewerking kan nooit kwaad en nu ik het geld ervoor kan missen dacht ik waarom niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.