Ga naar inhoud

Hulp nodig bij keuze/bouw Systeem


mixtacy

Aanbevolen berichten

Hey iedereen!

Mijn computer is helemaal kapot en daarom zou ik graag een nieuwe zoeken.

Ik heb in het verleden altijd de verkeerde keuzes gemaakt en daarom ben ik nu zeer voorzichtig. Ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen want ik ben een leek in pc's samenstellen.

Ik game zeer veel en wegens de vele frustraties die ik opliep met mijn vorige computers ben ik op zoek naar een zeer goed gamesysteem waar ik een tijdje mee verder kan.

Mijn budget is 800-1100€ , ik kan er mss een beetje overgaan maar indien dit niet nodig is dan kan ik mij met het gespaarde geld een nieuw toetsenbord en scherm kopen( dit wel op de 2e plaats ).

Ik heb al wat opgezocht op alternate.nl maar ik heb zo mijn twijfels bij hun service en ook twijfels aan mijn eigen kunde van het assembleren en samenstellen.

Daarom dacht ik om een prebuild systeem te kopen zoals deze

JAHA

specificaties:

Antec Sonata III 500w met 500W Earthwatts voeding

Arctic Freezer 7 PRO Rev.2 CPU cooler

Samsung S223B 22x DVD-RW Dual Layer SATA zwart

Samsung F3 HD103SJ 1 Terabyte 32mb 7200rpm SATAII

Intel Core i5 Quad Core 750 2.66Ghz 8MB socket 1156

Gigabyte GA-P55-UD3 socket 1156

Corsair Core i5/7 2 x 2Gb DDR3 CL8 PC12800 XMS

XFX ATI 4890 XXX Edition 1Gb DDR5 PCI-express

Prijs: 845€

IK had liever wel een nividia gtx 275 videokaart gehad.

Of deze

JAHA

specificaties:

Antec Three Hundred Gaming case zonder voeding

Corsair TX650 650W voeding

Arctic Freezer 7 PRO Rev.2 CPU cooler

Samsung S223B 22x DVD-RW Dual Layer SATA zwart

Samsung F3 HD103SJ 1 Terabyte 32mb 7200rpm SATAII

Intel Core i7 Quad Core 920 PC1333 8MB 2,67GHz socket 1366

Asrock X58 Extreme socket 1366

Corsair 3 x 2Gb PC10666 DDR3 CL9 XMS

Asus Geforce GTX 275 HTDI 896mb DDR3 PCI-express

Prijs: 1165 € ( Deze is een beetje boven mijn budget maar dit heb ik er wel voor over als dit betekent dat ik een hele goede high end pc heb al hoorde ik wel dat een I7 processor niet echt nodig is voor games)

En als laatste deze:

http://www.jaha.be/product_info.php?cPath=549_552&products_id=5026

specificaties:

• Antec Three Hundred Gaming case met Be Quiet 530W 80 Plus voeding

• WD 640 Gb HD Caviar Black 32mb 7200rpm

• Corsair 4Gb DDR3 PC10600 geheugen

• Gigabyte GA-MA770T-UD3P socket AM2+

• NEC 24x DVD rewriter Dual Layer

• AMD Phenom II X945 Quad Core 4 x 3.0Ghz 8mb

• Arctic Freezer 7 PRO Rev.2 CPU cooler

• XFX ATI HD4890 XXX 1Gb DDR5 PCI-express

Prijs: 789 €

Misschien is het veel voordeliger om zelf een samen te stellen maar ik ken er bitter weinig van en ik ben bang om het te verprutsen :bawling:

Indien het toch allemaal meevalt om het zelf ineen te steken wil ik dit graag doen maar zou ik jullie hulp zeer apprecieren.

Sorry voor de hele boterham aan tekst, ik hoop dat je het begrijpt. :D

Nog enkele info:

Ik heb al een besturingssysteem, muis, toetsenbord en een oud scherm

Met vriendelijke groeten

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je discussie verplaats naar Aan & Verkoopadvies iets onder Hardware Algemeen.

De eerste pc is nog niet direct leverbaar denk ik, omdat Core i5 nog niet echt leverbaar is.

Voor de rest vind ik sommige systemen niet helemaal goed uitgebalanceerd.

Misschien kan je bij Azerty bestellen? Zij kunnen jou systeem helemaal in elkaar steken, en kan je Windows zelf installeren(dit is heel gemakkelijk!)

Het zou dan zoiets als dit worden, hierbij zit Windows Vista in met een Voucher voor Windows 7. En ook word je systeem inelkaar gestoken en getest bij azerty.

OF je kan nog een maand of meer wachten en de nieuwe DirectX 11 kaarten kopen, deze zijn snel, en ondersteunen uiteraard DX11.

Zeker voor een gamer kan dat wel belangrijk zijn dat je niet direct outdated bent.

En de geruchten gaan dat een HD5870 sneller zou zijn dan een GTX295 en 399 euro (of iets minder)gaat kosten.

Terwijl de kleine broer de HD5850 zo'n 299 euro gaat kosten, maar deze presteert wel minder, maar wel nog altijd zeer snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je snel antwoord :D

Ik heb de samenstelling op azerty bekeken en het ziet er heel goed uit.

Ik kan geen maanden meer wachten voor die DX jammer genoeg, maar als ik met een andere videokaart beter af zou zijn ipv de gtx275 dan mag je me altijd laten weten.

Ik heb wel snel eens gekeken via google wat de reviews van azertys service was en las jammer genoeg alleen maar slechte dingen, dat je maanden moet wachten op de stukken, dat als er een probleem is bij de geleverde artikelen je een slechte aftersale service krijgt.

Misschien is het daarom slimmer om eentje samen te stellen bij jaha.be zodat ik er persoonlijk naar toe kan gaan als het fout loopt. Ik heb enkel goede reviews over deze shop gelezen daarmee.

Als je dit kunt bevestigen wil ik morgen wel eens naar die winkel gaan, ze rekenen ook maar 30€ assemblage en ik kan er ook zelf omgaan scheelt weer 60 €.

Nu waarschijnlijk is er wel BIAS omtrend de slechte reacties over azerty omdat enkel degene die zich bedrogen voelen dit online zullen zetten en degene die er zeer tevreden over zijn niet, maar als het algemeen geweten is dat je minstens een maand moet wachten op de levering dan pas ik echt liever.

Ik wil je nog eens bedanken dat je mij wilt helpen en ik hoop dat je mijn twijfels over azerty niet te arrogant opneemt.

Bij het samenstellen zal ik geen besturingssysteem bijbestellen qua software installeren ben ik wel al gevorderd enkel hardware is mijn zwakke punt :D

Met vriendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier en hier vind je shopreviews van Azerty waar deze als goed beoordeelt worden, ik zelf en Yannick bestellen daar ook vaak en we zijn er zeer tevreden over!

Maar als je je beter voelt om bij Jaha te bestellen zeg ik geen nee natuurlijk.

Dan kom ik zoiets uit:

Asus P6T socket 13661 x

Antec Three Hundred Gaming case zonder voeding1 x

Corsair TX650 650W voeding1 x

Mushkin 3 x 2Gb DDR3 PC12800 CL8 (998681ES)1 x

Montage van uw computer1 x

Samsung S223B 22x DVD-RW Dual Layer SATA zwart1 x

Microsoft Windows Vista Home Premium 64Bit NL + UPG W7 OEM1 x

Intel Core i7 Quad Core 920 PC1333 8MB 2,67GHz socket 13661 x

MSI ATI R4890 Cyclone 1Gb DDR5 PCI-express1 x

Samsung F1 HD103UJ 1 Terabyte 32mb 7200rpm SATAII

Totaal: €1.122,00

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel snel eens gekeken via google wat de reviews van azertys service was en las jammer genoeg alleen maar slechte dingen, dat je maanden moet wachten op de stukken, dat als er een probleem is bij de geleverde artikelen je een slechte aftersale service krijgt.

Ook ik heb reeds een bestelling gedaan bij Azerty en ik heb geen klagen. Stuur je hen een vraag ivm met een probleem dan krijg je snel antwoord. Wil je iets wijzigen aan je bestelling dan is dit ook geen probleem. Ook de levertijd is dik in orde. Ik heb mijn pc bij hen besteld omwille van het prijsverschil met België. Zo heb ik ongeveer €150 bespaard!

Natuurlijk zijn er bij elke winkel ontevreden klanten. Het is pas wanneer deze in de meerderheid zijn, de winkel beste te vermijden is :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaa deze lijkt me zeer goed! De reviews over de cyclone waren allemaal goed, alleen dat hij misschien wat luid kan zijn maar zolang de prestaties maar heel goed zijn. Maar een vriend zegt dat ik beter voor een betere kaart zou gaan die HD is. Ik weet niet of hij hierin gelijk heeft.

Ik ga morgen eens praten met die mensen van de winkel en daarna pas beslissen maar ik denk toch dat ik het ga doen.

Vista hoeft er niet bij dus kom ik aan iets van 1040 euro, kan ik nog scherm en toetsenbordje kopen.

Heel erg bedankt ;-):tongue:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn beter presterende kaarten dan de HD4890 alleen kosten deze echt veel.

Misschien is jou vriend een beetje een Nvidia fan boy, die over het algemeen duurder zijn dan ATI.

Voor de beste prijs/prestatie moet je op het moment echt bij ATI zijn.

Deze HD4890 presteert gelijk of beter dan een GTX275 en zelfs soms als een GTX285 welke véél meer kost.

Dus niet twijfelen zeker voor de HD4890 gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@aarondk1 : Core i5 is al meer dan een week beschikbaar

zie -> All-in solutions Power4Pc - Intel Core i5 750 cpu (BX80605I5750)

voor de rest kwa keuze graka is een 4890 ideaal. let er gewoon op dat het niet een model is met de std ati koeler want die trekt op niets. 4890 vapor x of 4890 cyclon zijn zeker geen slechte keuzes. Ofwel een std 4890 nemen en er een arctic twin turbo op knallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik maar deze zijn nog vrij duur voor wat je ervoor krijgt.

Alhoewel de Core i7 860/870 zeker geen slechte keuzes aangezien die soms beter presteren dan een Core i7 920.

En je kan ze nog niet bij Jaha bestellen...

Vind dit een vreemde stelling. Een intel i5 750 is duidelijk op bijna alle vlakken iets sneller dan een amd x4 965. zie degelijke review: Intel Core i5-750 Processor BX80605I5750 | Intel Core i5-750,BX80605I5750,Lynnfield,LGA1156,CPU,Proocessor,Intel Core i5-750 Lynnfield LGA1156 CPU Benchmark Performance Test Processor Review | Benchmark Reviews Performance Tests

Daarbij komt dat beide (intel i5 750 / amd x4 965 ) cpu's ongeveer 200 euro kosten. Dus de amd i5 lijkt me dan de betere keuze. Als je zegt dat dat te duur is voor wat je krijgt, dan vraag ik me af wat uw referentie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.