Ga naar inhoud

Internet


De Witte E

Aanbevolen berichten

Beste

De statut van mijn LAN verbinding geeft weer :'Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden'

Wanneer ik 'Herstellen' aanklik krijg ik de melding dat de actie 'het IP-adres vernieuwen' niet kan worden voltooid.

De provider beweert dat dit probleem niet tot zijn takenpakket behoort.

Hoe los ik dit probleem(pje) op ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als u een router of een switch hebt staan, reset deze dan eens en controleer dan je verbinding nog eens.

Als je dit echter niet hebt of je hebt het probleem npg altijd probeer dan het volgende :

Start >> Uitvoeren >> cmd [enter] >> ipconfig /release [enter] >> ipconfig /renew [enter] >> exit [enter]

Controleer dan opnieuw je internetverbinding..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vond ik op de site van belgacom, kijk dus even na of u dit correct hebt uitgevoerd en of u de juiste gegevens hebt ingevuld bij gebruikersgegevens en paswoord:

Hoe een verbinding maken met mijn ADSL Speedtouch Home modem? (Win XP) _pixel.gif Rubriek ADSL GO / PLUS trnsp.gif Antwoord

In het besturingssysteem Windows XP is automatisch de software opgenomen die noodzakelijk is om te werken met de Alcatel Speedtouch Home modem. Voor deze modem moet dus geen driver geïnstalleerd worden, er moet enkel een nieuwe internetverbinding worden aangemaakt in windows. Daarvoor vindt u hieronder de handleiding.

Stap 1: Start uw computer op met de Alcatel Speedtouch Home modem ingeplugd.

Stap 2: Kies via het startmenu de Internet connection wizard.

homenewconnwiz.JPG

U krijgt de eerste bladzijde van de wizard te zien waarop wat algemene informatie wordt gegeven. Klik op Volgende (Next) om verder te gaan.

homewizard1.JPG

Stap 3: Op deze bladzijde duidt u de eerste optie aan:Verbinden met het Internet (Connect to the Internet) en klikt u op Volgende (Next).

homewizard2.JPG

Stap 4: Duid de 2de optie aan:De verbinding handmatig instellen (Set up my connection manually) en klik op Volgende (Next).

homewizard3.JPG

Stap 5: Op deze bladzijde dient de 2de optie aangeduid te worden:Verbinden met een breedbandverbinding waarbij een gebruikersnaam en een wachtwoord verreist zijn (Connect using a broadband connection that requires a user name and a password). Hierna klikt u weer op Volgende (Next).

homewizard4.JPG

Stap 6: Er wordt u gevraagd een Naam op te geven voor de internetverbinding die u aanmaakt. U mag een naam kiezen en deze in de kader typen. Hoofd- en kleine letters zijn hier niet van belang, evenals spaties en cijfers.

homewizard5.JPG

Stap 7: Op deze bladzijde moeten uw toegangscodes worden ingegeven. Zet in het veld Gebruikersnaam (User name) uw login (kleine letters) gevolgd door @SKYNET (bijv. bk402521@SKYNET). Vul bij Wachtwoord (Password) het paswoord in dat hoort bij uw login en herhaal dit in het veld daaronder (bij Wachtwoord Hertypen (Confirm Password)). Van de 3 opties onderaan mogen de eerste 2 aangeduid zijn. De laatste (Gebruik Internet Connection Firewall voor deze verbinding (Turn on the Internet Connection Firewall for this connection) mag NIET aangeduid zijn.

Klik hierna nogmaals op Volgende (Next).

homewizard6.JPG

Stap 8: Het aanmaken van de nieuwe verbinding is bijna voltooid. Op deze bladzijde duidt u best de optie Snelkoppeling plaatsen op het bureaublad voor deze verbinding (Add a shortcut to this connection to my desktop) aan. Dit maakt het gemakkelijker in de toekomst om wijzigingen aan te brengen in de eigenschappen van uw verbinding. Klik op Voltooien (Finish) om de wizard te beëindigen.

homewizard7.JPG

Stap 9: U komt terug op uw bureaublad terecht en heeft daar een snelkoppeling bijgekregen. Dubbelklik op deze snelkoppeling.

homeshortcut.JPG

Stap 10: Op de bladzijde die u te zien krijgt staan reeds uw verbindingsgegevens ingevuld. Klik op Verbinden (Connect) om de verbinding tot stand te brengen.

homeconnect.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

en moet u dus ergens paswoorden opgeven of niet? dus gebruikersnaam is vb. fb032482@skynet.be (vergeet @skynet.be niet)

U kan ook proberen door uw modem even een 10tal minuten af te zetten en erna terug aan.

ook een firewall kan dit blokkeren dus schakel deze even uit

mvg Karel

Dank voor de moeite Karel, maar ook dit brengt geen soelaas.

Van harte

Eugène

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.