Ga naar inhoud

vga-->dvi adapter


El Magico

Aanbevolen berichten

Yoo

Ik heb op mijn laptop geen hdmi uitgang, enkel een VGA

ik ben gisteren achter een kabel geweest maar natuurlijk hebben ze mij de verkeerde gegeven. ik heb een dvi-->hmdi adapter gekregen

maar bestaat er geen vga-->hdmi adapter of vga-->dvi

ik kan natuurlijk altijd men laptop verbinden met vga kabel maar zou dit liefst via hdmi doen

kan iemand helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een VGA geeft een analoog signaal, terwijl DVI zowel analoog als digitaal kan versturen.

DVI-A kan alleen analoog versturen, terwijl DVI-I ze alletwee kan versturen en een DVI-D kan alleen digitaal versturen.

Nu kan je een VGA-naar DVI kopen, maar de beeldkwaliteit blijft hetzelfde, omdat het steeds een analoog beeld blijft.

OMdat een Vga alleen maar analoog verstuurt en de meeste DVI zowel analoog als digitaal versturen.

Je kan van analoog dus niet zomaar digitaal maken!

Daarom kan je ook niet van VGA naar HDMI omdat HDMI altijd digitaal is, en vga altijd analoog.

Dit kan je dus niet omzetten!

Dus gewoon met een vga kabel is het gemakkelijkste, alhoewel een VGA-DVI ook gaat. Maar daar zit verder geen verschil in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.