Ga naar inhoud

grafische kaart


erico

Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen

ik bezit een laptop toshiba qosmio G 130 ongeveer 2 1/2 jaar oud een jaar geleden voor de eerste keer mijn grafische kaart naar de vaantjes,na veel problemen met de verkoper toch nog gratis hersteld(garantie 1 jaar) nu voor de tweede maal van het zelfde ,wetende dat die vast (ingewerkt zit op het moederbord ,of heb ik dat verkeerd begrepen, is mijn vraag, is dit nog waard ,gezien de kostprijs om deze te laten herstellen indien NEEN als antwoord wat raad u mij dan aan als vervangtoestel met de zelfde mogelijkheden maar dan liefst GEEN laptop meer eventueel een zelf samengestelde desktop als die niet duurder uitvalt en ook een beetje rekening houdend met de evolutie op dat vlak,ook andere oplossingen zijn welkom

Groetjes

Erico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die tweede grafische kaart kort na de herstelling is stuk gegaan, kan je toch opnieuw naar de hersteller gaan?

Wat is de huidige samenstelling van je pc. Een grafische kaart zit meestal niet vast op het moederbord en kan je gewoon vervangen. Tenzij je echt een te oud moederbord hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die tweede grafische kaart kort na de herstelling is stuk gegaan, kan je toch opnieuw naar de hersteller gaan?

Wat is de huidige samenstelling van je pc. Een grafische kaart zit meestal niet vast op het moederbord en kan je gewoon vervangen. Tenzij je echt een te oud moederbord hebt.

Hallo,

de feiten zijn: laptop zijn grafische kaart is kapot (identieke beeldprobleem als de vorige keer)

Laptop, dus grafische kaart zit vast aan moederbord, kan zijn dat het niet altijd zo is, maar bij deze laptop is het wel het geval (ik bezit dezelfde laptop)

Dus uw voorstel zal niet lukken (grafische kaart alleen vervangen)

De persoon met het probleem zal eerst eens navragen hoeveel het kost om het moederbord weeral helemaal te vervangen.

De kostprijs hierover is dus voorlopig niet bekend, omdat bij de vorige keer het nog net binnen de garantie viel.

Maar we vroegen ons alvast af: de vervanging van een moederbord van een laptop, spreekt men van enkele honderden euro's of + 1000 euro?

Het gaat hier om een Toshiba Qosmio G30-134. PQG31E (hd-dvd).

Alvast bedankt!

edit: heb dit gevonden, http://www.dooyoo.co.uk/laptops/toshiba-qosmio-g30-163/1327625/

Het blijkt een redelijk veel voorkomend probleem bij de G30 series.

De bios update waarvan sprake werd in dit geval na het eerste deffect wel uitgevoerd, maar het mocht precies niet baten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laptop, dus grafische kaart zit vast aan moederbord, kan zijn dat het niet altijd zo is, maar bij deze laptop is het wel het geval (ik bezit dezelfde laptop)

Maar we vroegen ons alvast af: de vervanging van een moederbord van een laptop, spreekt men van enkele honderden euro's of + 1000 euro?

Het gaat hier om een Toshiba Qosmio G30-134. PQG31E (hd-dvd).

Was even vergeten dat je een laptop had. :-) Dan wordt de vervanging van een grafische kaart inderdaad heel moeilijk.

De vervanging van eender welk onderdeel is bij een laptop nogal lastig. Daarvoor zal je altijd bij een hersteller moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.