Ga naar inhoud

[OPGELOST] Opstarten van de PC


Stanny

Aanbevolen berichten

Als ik mijn PC opstart dan worden alleen maar het DVD station en CD-Rom station gecontrolleerd en dan stopt het opstarten. Het scherm van de PC komt zelfs niet op en de BIOS wordt ook niet opgestart.

Als ik de PC zo een tijdje onder spanning laat staan, ongeveer 10-15 minuten, en hem daarna afzet en terug opzet dan start hij normaal op en is alles in orde. Alleen maakt een ventilator wel veel lawaai.

Het is precies of de PC moet een tijdje warm draaien.

Ik heb de indruk dat dit mankement is gekomen sinds ik gebruik maak van de Standby stand van de PC, via Windows.

Kan iemand mij een tip geven a.u.b. alvast bedankt

PS:

Momenteel gebruik ik een PC met een processor: AMD Athlon 1,25GHz en 224 MB. Als besturing systeem gebruik ik Windows XP Home NL - Service pack 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is de bio batterij stilaan aan het verslijten, deze kan u gerust zelf vervangen. Dit is wel een vermoeden maar ben ik niet zeker.

nog enkele vragen:

1. U zegt dat u een ventilator hoort die luid draait. Hoort u deze ook al pc normaal werkt?

2. probeer even standby mode uit te schakelen en kijk dan of het probleem nog voorkomt.

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals reeds vermeld kan het zijn dat de bios-bat leeg is, probeer eens om na het eerste opstarten F1 of F2 te drukken. Als de bios-bat leeg is, vraagt hij vaak eerst om de date/time te corrigeren. nu kan het zijn dat je POST-scherm niet zichtbaar is en je daardoor die melding niet ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de pc opgestart krijg dan komt er nu af en toe een ander fenomeen voor, het scherm valt regelmatig weg (wordt zwart ofwel komen er vertikaal zwarte strepen in). Het indicatie lampje van scherm blijft wel groen, dus er is nogwel verbinding met de pc. Als scherm gebruik ik een Hyundai Image Quest QV770.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geluid van de ventilator hoort men ook als de PC normaal werkt, maar het geluids niveau is wel minder.

De BIOS - batterij is verleden jaar juist vervangen. Met het programma "Soltek" kan ik zien hoe de temperatuur en spanningen van de PC zijn. De batterij geeft nog steeds 1,44 V aan.

Als ik de pc opgestart krijg dan komt er nu af en toe een ander fenomeen voor, het scherm valt regelmatig weg (wordt zwart ofwel komen er vertikaal zwarte strepen in). Het indicatie lampje van scherm blijft wel groen, dus er is nogwel verbinding met de pc. Als scherm gebruik ik een Hyundai Image Quest QV770.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

De problemen met de PC zijn volledig opgelost.

Het moederbord was stuk, en men heeft moederbord, processor , geheugen en voeding moeten vervangen.

Het oude moederbord was niet meer te verkrijgen, het was 4 jaar oud. De tijd gaat toch snel hé in de PC wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.