Ga naar inhoud

hdmi werkt ineens niet meer


curt

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ben niet zo'n computerkenner,maar ik heb een tijd geleden een hdmi kabel aangeschaft om aan de tv aan te sluiten,werkte van in het begin perfect.

Kabel gekocht uitgepakt aangesloten aan de laptop en tv,en had direct beeld.Zonder iets te moeten instellen.

Nu vandaag wil ik die terug aansluiten om een film te kijken en het werkt ineens niet meer,hoe kan dat nu?:bawling:

Laptop is een hp pavolion

Tv philips hd ready

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de tv achteraan 2 hdmi aansluitingen,en kan de tv dus ook op één van hdmi kanalen zetten zo heb ik.Toen ik de kabel heb gaan halen uitgepakt aangesloten,tv op hdmi kanaal gezet en direct beeld op tv van de laptop.

En nu niets meer.

En nee ik heb in het begin niets moeten instellen,zoals ik al zei het werkte direct,hoe kan dat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDMI kabel eens met een ander apparaat testen, ik heb met een goedkope HDMI kabel ook al wat miserie gehad.

Anders moet je eens op de linker muisknop klikken als je op het bureaublad staat.

En dan klik je op "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen", er opent zich een venster klik nu op "Beeldscherm instellingen".

Kan je dan het vinkje weghalen bij "dit is mijn hoofdscherm?"

En klik ook eens op "Beeldscherm identificeren"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,ik heb geprobeerd hetgeen je zei.

Het vinkje bij "dit is mijn hoofdscherm krijg ik niet weg"heb eens geprobeerd om de pixels te verminderen,ik paste dit toe en er kwam een second beeld op en terug weg,heb de pixels dan terug op het juiste gezet.

Dan heb ik eens geprobeerd het kadertje van het 2de beeldscherm toe te passen,maar dan komt de foto van men bureaublad op het scherm en voor de rest doet het niets,zelfs de icoontjes staan er niet op?

Enkel als ik met men pijltje op de laptop buiten het scherm ga,dan komt het op men tv scherm.

Dus heb ik maar terug ingesteld op het eerste kadertje bij het hoofdscherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de meeste laptops moet je een combinatie van toetsen drukken om je laptop op TV te zien krijgen via HDMI.

Meestal is Fn+F(1...9) de juiste combinatie.

Misschien kan je eens kijken of dit bij jou ook zo is?

Juist geprobeerd maar dit lukte ook niet.

Maar heb de oplossing gevonden:-)het werkt terug

Dus heb met de linkermuisknop op het bureaublad geklikt,en inplaats op beeldscherminstellingen te klikken,staat er links in de boven in de blauwe kader "verbinding maken met een projector of een ander beeldscherm".

Heb dit aangeklikt en dan krijg je nog een kader met allemaal klienere kadertjes,en ik heb op het kadertje "extern beeldscherm aansluiten" geklikt,en voila het macheerd:D

Merci,degeen die me geholpen hebben,zonder jullie had ik dat toch nooit gevonden.

Vindt het alleen raar dat het van in het begin wel ging zonder maar één instelling te moeten doen.

Of zou dit te maken kunnen hebben dat ik men computer naar een herstelpunt heb moeten brengen maar dan nog.

Merci mannen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.