Ga naar inhoud

pri master hdd error


Aanbevolen berichten

hey

ik heb een hd liggen van 40 gb als ik die installeer in de pc moet ik die teneerste zelf laten dedecteren in de bios en die geeft maar 8 gb weer als ik dan de bios verlaat met alles te saven eerst natuurlijk krijg ik de fout melding pri master hdd error press F1 voor verder te gaan of run setup kan iemand mij helpen is ook zo als ik ze als slave steek en zelfs als sec heb ook al alle mogelijk heden geproberd met de clusters te versteken maar niets helpt zelfs al in andere pc en in die vind hij die ook niet terug

grtz prinske27

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zal ons iets meer info moeten geven betreffende je pc zoals eerder al vermeld

soortgelijk probleem kwam vroeger meer voor met het opkomen van de grotere harde schijven welke inderdaad door de bios niet herkend werden

een oplossing hiervoor was je schijf zodanig te partitioneren dat ze door de bios herkend werd en dat je in je windows wel degelijkje volledige grootte kon gebruiken van je harde schijf

maar wederom moet men dan meer info hebben over je volledig systeem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jupiler2006

hmm, mss is je harde schijf eraan, vraag mss es aan iemand dat je kent dat hij de hdd aansluit op zijn pc, ik heb dat ook eens gehad en het blijkte dat hij noor de kl*ten was

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ze al in een paar pc's gestoken en iedere keer het zelfde maar die hd werkte van die van wan wie ik ze gekregen heb dus kapot zal ze wel niet zijn denk ik ik moet gewoon die oude partie kunnen verwijderen en een nieuwe partie maken maar ik graak er gewoon niet op

grtz prinske27

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het hebt over Primary Master.

Als je meer dan 1 IDE device hebt mogen ze niet allemaal op Master staan. Zorg ervoor dat andere op slave staan. Dit kan mss het probleem zijn.

Vooral dat je zegt dat je MB nog maar een jaartje oud is, kan het niet liggen an uw mb.

Nadat je de hd in verschillende pc's hebt geprobeerd, heb je dan in uw pc geprobeerd, wss wel. Maar heb je dan opnieuw in andere geprobeerd? Want deze fout is een allombekende fout van een gecrashte hd of eentje die gaat crashen.

Je hebt waarschijnlijk bad sectors op je hd waardoor je hd onleesbaar is gewoorden. Als je echter ooit in windows geraakt en die hd ziet kun je best het goede programmatje HDD Regenerator 1.51 gebruiken. Je kunt je HD ook proberen te benaderen door hem een externe HD te maken. In een external case of Icy Box.

Er kunnen ook zodanig veel Bad Sectors zijn dat je HD gewoon niet meer te lezen is en dan is alles hopeloos verloren.

Hopelijk heb je iets met deze uitleg.

Neotic Crypt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.