Ga naar inhoud

Samenvoegbestand / Verzendlijsten Word 2007


Marcod

Aanbevolen berichten

Hallo,

hoewel ik best handig ben met het opstellen en uitvoeren van een samenvoegbestand in Word2007 met gegevens welke ik uit een Excel 2007 bestand haal, heb ik toch een vraagje; Voor een terugroepactie van een bepaald product moeten ca. 300 systemen worden teruggeroepen voor een modificatie. Ik heb reeds een 300-rijen tellend Excel bestand met daarin de gegevens van de systemen, de voertuigen waar het op gemonteerd zit en de bijbehorende klanten. Echter een aantal klanten hebben meer dan één systeem en zouden dus volgens de simpele manier van het afdrukken samenvoegen meer dan één brief krijgen. Sommige klanten zullen er zelfs 10 krijgen. Nou zou ik graag met zo min mogelijk handelingen deze klant 1 brief met de gegevens van 10 installaties sturen in plaats van 10 aparte brieven. Is het dan noodzakelijk om de informatie die bij één klant hoort allemaal in één rij te zetten of zijn er nog andere handigheidjes die ik over het hoofd zie??

In bijgevoegd voorbeeldbestand staat een voorbeeld van de gegevens. De "Klanten" die doos rood zijn, zou ik graag ik één brief onderbrengen. In het voorbeeldje heb ik slechts 6 kolommen gebruikt voor de uitleg, maar het echte bestand telt reeds 20 kolommen. Zou ik voor elke systeem extra kolommen per klant aanbrengen dan raakt het overzicht enigszins weg. Mocht iemand hier nog een idee over hebben, dan hoor ik het graag.

Indien iemand nog een duidelijke beschrijving (en voorbeelden) heeft van de mogelijkheden welke onder het lint Verzendlijsten>>Velden beschrijven en invoegen>>Regels staan, dan houd ik me aanbevolen. Heb al diverse documentatie op het internet maar ook in boeken geraadpleegd, maar de inhoud blijft beperkt.

Bij voorbaat dank voor alle reacties.

mvg.

Marco

voorbeeldbestand.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.