Ga naar inhoud

Geestelijk gehandicapte broer met internet. hulp gevraagd


Gast Silvia

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Mogelijk dat jullie tips kunnen geven aangezien ik zelf even niet weet hoe ik dit op moet lossen.

Ik heb een broer van 22 jaar die in een woonvoorziening woont. Geestelijk is hij gemiddeld tussen de 8-10 jaar, maar op sommige vlakken natuurlijk weer wel in de pubertijd.

Nou heeft mijn broer internet op zijn appartement en maakt daar regelmatig veel gebruik van. De begeleiding heeft helaas geen tijd en skills om alles in de gaten te houden van wat mijn broer allemaal doet op de computer. (zelf kunnen sommige nog maar net de pc aanzetten haha).

Helaas is het al voorgevallen dat mijn broer via hyves en andere sites flink is lastig gevallen doordat hij allerlei mensen aanspreekt,Terwijl hij alleen maar vriendjes wilt zijn en niks meer bedoeld, leg dat alleen maar uit aan iemand; mijn broer kan redelijk normaal overkomen qua taal en spellinggebruik.

In het verleden was hij helaas niet al te slim om meteen aan iedereen zijn adres en telefoonnummer etc te geven en daar heeft hij nu nog last van. Een normaal persoon zou dit niet doet, helaas iemand met een beperking wel.

Waar hij op sommige vlakken ontzettend kinderlijk is, kan hij toch al wel aardig onderweg op de pc. Zo had hij voor de kerst 2 weken computer-arrest.. die is nu weer over en nu net kijk ik zijn mail weer na en vliegen de relatieplanet/facebook en hi5-profielen die hij heeft aangemaakt weer om mijn oren.

Ik heb al bepaalde sites lang geleden geblokkeerd in zijn browser,maar het zijn er natuurlijk nogal wat waar hij zich kan registeren.

Ik heb voor de kerst Windows Family Safety al geprobeerd om mijn broer zijn computer van op een afstand in de gaten te houden,echter vind ik dit niet optimaal werken.

Ik zoek iets waarmee ik dus al zijn computergebruik van een afstand in de gaten kan houden. Zowel msn gesprekken na kan lezen en zijn internetverkeer. En dan het liefst zo uitgebreid mogelijk.

Uiteraard zou het fijn zijn als iemand een gratis programma weet,echter een betaalde versie zou ook geen ramp zijn, zolang deze goed werkt.

Ik draai zelf Vista op mijn pc,maar vanwege het niet optimaal draaien ga ik weer heerlijk terug naar mijn vertrouwde XP. mijn broer heeft ook XP op zijn computer.

Ik zit er aan te denken om zijn computer vandaag op te halen voor een aantal dagen (mits de auto wilt starten door de kou) en heel zijn computer na te gaan kijken de komende dagen en alles juist in te stellen, dus zou ik ook meteen een goed programma er op kunnen zetten mits ik deze kan vinden.

Hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven.

Alvast Bedankt.

Groetjes Silvia

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je niet in google , extra , inhoud , internet restricties , en dan zul je soorten websites zien , en gewoon blokeren met balk , kan zijn dat enkel tegen cookies werkt

maar ik weet het niet zeker .

Klopt! ik heb ook verschillende websites geblokkeerd ook, maar er zijn er natuurlijk ook nog al een hoop die hij mogelijk ook bekijkt zonder dat ik daar erg in heb.

Daarom zou het fijn zijn als er een programma zou zijn waarmee ik dus kan zien welke sites hij bezoekt heeft en ik die dan vanaf een afstand zou kunnen blokkeren.

---------- Post toegevoegd om 19:39 ---------- Vorige post was om 19:38 ----------

Overigens.. bedankt voor jullie reacties! heb vandaag pas de medling gehad dat er een reactie was, anders had ik al eerder gereageerd.

Fijn dat jullie meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Silvia,

Een eenvoudige manier om op zijn pc een grendel te zetten op die websites is het aanpassen van de HOST file.

Download GV_Hoster.exe en zet het bijvoorbeeld op een USB stick. Als je dit programma runt dan wordt zijn HOST file gereset naar de toestand zoals het was bij de installatie van Windows. Plus dat er ongeveer al 8000 websites geblokkeerd worden. Dit zijn hoofdzakelijk website die gelinkt worden aan spyware en/of virussen.

In de map C:\Documents and Settings\xxx\Local Settings\Temporary Internet Files, met voor xxx zijn Windows gebruikersnaam, kun je zien welke websites hij bezoekt. Als er daar bij staan die je niet wil toelaten dan kan je die zelf manueel toevoegen aan de HOST file.

Veronderstel dat je de site www.google.nl wil verbieden dan moet je volgende twee regeltjes toevoegen aan de HOST file:

127.0.0.1 www.google.nl

127.0.0.2 Google.nl

En dan kan hij niet meer op de site van googl.nl als hij ook niet op google.be mag moet je dat natuurlijk ook toevoegen.

Hou er rekening mee dat dit allemaal verborgen bestanden zijn en Read Only dus eerst even aanpassen en na de bewerkingen aan de Host file dat ook terug Read Only en verborgen zetten.

Succes,

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.