Ga naar inhoud

Nieuw PC samenstellen.


Ismail

Aanbevolen berichten

Dat is inderdaad wel het meeste dat ik al voor assemblage gezien heb.

Als je het niet erg vind om tot aartselaar te rijden voor vragen te stellen (is een magazijn waar ze een showroom aan hebben) dan moet je hier maar is kijken.

Over bovenstaande:

Core is goed maar wrs zit daar gewoon de stock koeler op die meestal veel lawaai maakt. De driver zal wel neit slecht zijn. Moederbord is wel oke, geheugen is ook oken, valt uiteindelijk wel goed mee...

MAAR ik vind het eigenlijk VEEL te duur voor die prijs. Ikzelf heb voor 100 euro meer een week geleden een pc gekocht die op vele vlakken beter is.

Ik heb dit samengesteld bij alternate voor jou, kwestie van te vergelijken:

2mzwfur.jpg

Dit is snel samengesteld (kom net terug van men examen en heb honger en heb morgen terug examen) en dient daarbij gewoon als voorbeeld voor wat je voor dat geld kunt krijgen. Je kunt zien dat ik er ook een 21,5" TFT scherm heb bij geplaatst. Nu heb je voor hetzelfde geld een beter systeem en een scherm.

Let wel op: de i7 860 heeft maar 16PCIe lanes tov de 32 van i7 9xx serie. Echter is dit niet nadelig tenzij je meer dan 2 videokaarten wilt instaleren.

EDIT: Ik merk dat ik CPU koeling ben vergeten, je moet dan een 30 euro extra rekenen en dan heb je een zeer goede koeling. (dus ook stil) en ook nog eens 25 euro rekenen voor assemblage + installatie.

aangepast door Duidelijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ziet er ideaal uit, ook wat prijs betreft.

één videokaart zou toch genoeg moeten zijn, waarom nog meer eigelijk?..

een stille pc vind ik wel aangenamer, de LG scherm ziet er goed uit, met hdmi

Aartselaar valt goed mee qua afstand

Dient de lijst slechts als voorbeeld of ook bij aankoop?

als je op het eind van de week reply doet is ook goed, examens (en eten) komen eerst he ;)

heb geen haast, wil rustig tijd nemen om gepaste pc te vinden

bedankt

Merci voor je tijd.

aangepast door Ismail
correctie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kies anders hier al is een kast... Want zolang ze ATX borden ondersteund maakt het niet echt uit. Dat zijn kasten van de klassa 'midi case', dat wil zeggen dat ze tussen de 40 en de 50 cm hoog zijn.

Ik heb in onderstaande daardoor de kast gewoon weg gelaten. Weeral moet je daar nog eens 25 euro bijtellen voor de assemblage + instalatie.

2qxm108.jpg

Deze keer heb ik de i5 750 er in gestoken. Is goedkoper en balanceert de rest beter uit. Voor de rest heb je:

quadcore @2666 MHz

4GB DDR3 RAM met 1333MHz

HD5770 Vapor-X VGA (is door sapphire nog beetje beter gemaakt dan de standaard HD5770)

Goed CPU koeler, niet te groot zodat die zeker in elke kast past.

520Watt voeding

1TB opslag geheugen

en zowat de beste DVD lezer/schrijver die er momenteel is.

En dat met windows 7 home edition.

Dit kost 812 euro, nu gaat de uiteindelijke kostprijs afhangen van wat voor case je wilt. De Coolermaster 330 is in het <50euro segment momenteel de beste op kwaliteit. Meer dan 50 euro wordt het meer een keuze van smaak.

Lijkt me een leuk systeem als multimedia center dat een game goed kan afspelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Garanties:

  • Moederbord: 24 maanden
  • CPU-koeler: 24 maanden
  • Grafischekaart: 24 maanden
  • Besturingssysteem: geen (word geinstalleerd dus werk sowieso)
  • Processor: 36 maanden
  • Voeding: 24 maanden
  • DVD lezer/schrijver: 24 maanden
  • Hardeschijf: 24 maanden
  • RAM: 24 maanden
  • Behuizing weet ik niet want die moet je zelf nog kiezen.
  • Voor de assemblage weet ik het niet. Ik denk 12 of 24 maanden, maar als je zeker wilt zijn kun je het vragen via een mail naar sales@alternate.be. Ik heb mijn PC zelf in elkaar gestoken.

Of ze 4 jaar mee gaat... Ik kan de toekomst niet zien dus met zekerheid kan ik het niet zeggen. Het hangt ook af van hoeveel je constant van je systeem verwacht. Als je niet constant de nieuwste games wilt blijven spelen (toch allesinds niet op zijn max) denk ik, ben dus niet zeker, dat je wel 4 jaar toekomt met dit systeem. Die thuis bij mijn ouders staat was in zijn tijd ook van het zelfde niveau en ik heb toen toch 2j zonder problemen games kunnen spelen. Daarna moest ik wel zorgen dat het spel niet zijn volledige capaciteit gebruikte.

Natuurlijk zal er een moment komen waarbij dit systeem onvoldoende zal zijn. Wanneer... time will tell.

Uitbreidbaarheid:

  • je kan nog makkelijk 4GB RAM bij steken, je kunt met dit moederbord zelfs tot 16GB ram gaan (maar dan moet je wel je hele RAM set vervangen).
  • Extra opslag ruimte is ook makkelijk gedaan.
  • Je kunt ook later een bleuray speler/schrijver er bij steken.
  • Een andere grafische kaart gaat ook maar die moet dan wel PCIe 16x zijn.
  • Als je een nieuwe processor wilt dan zal het afhangen of dit moederbord die dan wel ondersteund. Maar dan kan je miss best eerst hier terug komen vragen wat het beste is, of daartegen heb je ook voldoende kennis om dat zelf te bepalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

cool, da lijkt wel ok.

Waar heb je dat allemaal geleerd?pc samenstellen, in elkaar steken?

ben niet echt een hard core gamer, maar ben wel bezig met films monteren, aftereffects, photoshop enz.pc moet sowieso krachtig zijn

ik zal s checken bij alternate, almost there

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eum begonnen via deze site: Veel topics gelezen zoals deze. Daarna naar Hardware.info gaan kijken en veel hardware reviews gelezen. Dan via youtube en allerhande sites verschillende assemblage filmpjes EN VOORAL de commentaar daarbij gelezen. En dan zelf hier gevraagd voor hulp, systeem bestelt en dan zelf in elkaar gestoken and it works like a charm.

Ikzelf heb ook een paar vakken in mijn studies die met computerhardware te maken hebben. Heel interresant om dan naast de cursus ook het meer 'commerciele' kantje te zien via de consument informatie en de testen die worden uitgevoerd door allerhande sites enzo. Heel handig om de cursus vanuit een kritisch standpunt te leren en ook voor te brengen aan de prof (heeft me al eens een mooi punt opgeleverd :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.