Ga naar inhoud

Pc stuk --> harde schijf recupereren

Iceman

Aanbevolen berichten

Hallo,

deze morgend is mijn pc dus stuk gegaan xp 5 j oud kwamen vonken en rook uit de koeler :sad. Aangezien hij al zo oud is en ik toch van plan was een laptop aan te kopen zou ik dus mijn gegevens van mijn harde schijf willen recupereren. Heb hier totaal geen ervaring mee :). De harde schijf is reeds afgekoppeld.

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van welke aansluiting je harde schijf heeft kan je ze in een andere computer plaatsen en de gegevens overzetten op een externe harde schijf of usb.

Welke aansluiting heeft je harde schijf?

Kijk op deze foto als je het niet weet en zeg welke afbeelding op jou situatie van toepassing is. De bovenste of de onderste?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van welke aansluiting je harde schijf heeft kan je ze in een andere computer plaatsen en de gegevens overzetten op een externe harde schijf of usb.

Welke aansluiting heeft je harde schijf?

Kijk op deze foto als je het niet weet en zeg welke afbeelding op jou situatie van toepassing is. De bovenste of de onderste?

De bovenste

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een pc ter beschikking waarvan het moederbord ook dergelijke aansluiting heeft?

Dit kan je nakijken door de kast van die pc te openen en kijken of de harde schijf en het moederbord via zo'n platte kabel met elkaar worden verbonden.

Als je de schijf inderdaad moest aansluiten op de andere pc, ontkoppel dan eerst de harde schijf die nu in die pc zit. Dit om eventuele opstartproblemen te vermijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een pc ter beschikking waarvan het moederbord ook dergelijke aansluiting heeft?

Dit kan je nakijken door de kast van die pc te openen en kijken of de harde schijf en het moederbord via zo'n platte kabel met elkaar worden verbonden.

Als je de schijf inderdaad moest aansluiten op de andere pc, ontkoppel dan eerst de harde schijf die nu in die pc zit. Dit om eventuele opstartproblemen te vermijden.

hm t'enigste dak hier nog staan heb is nen oude windows 98 pc :-) zal straks een checken. Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is in zekere zin normaal dat die het niet doet daar er op die te recupereren schijf ook een besturingssysteem staat.

Maar dat is geinstalleerd op een totaal ander systeem met andere hardware dus andere drivers.

Probeer hem gewoon naast de andere schijf te instaleren let daarbij wel dat je de bijgeplaatste op Slave hebt staan en de schijf die in die PC zit op master.

In het bios moet je dan wel de bootvolgorde juist zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is in zekere zin normaal dat die het niet doet daar er op die te recupereren schijf ook een besturingssysteem staat.

Maar dat is geinstalleerd op een totaal ander systeem met andere hardware dus andere drivers.

Probeer hem gewoon naast de andere schijf te instaleren let daarbij wel dat je de bijgeplaatste op Slave hebt staan en de schijf die in die PC zit op master.

In het bios moet je dan wel de bootvolgorde juist zetten.

probleem is dat da bakske nog van de prehistorie is en daar slechts 1 hd kan worden op aangesloten. Btw kzie daje van zele bent ik van overmere xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.