Ga naar inhoud

windows mail

chrisdewaard

Aanbevolen berichten

Sinds kort ben ik verplicht over moeten stappen naar Vista. Dit kwam omdat mijn PC kuren begon te vertonen en probeer dan maar een laptop te kopen zonder Vista.

Enfin, je doet het ermee.

Nu heb ik het volgende probleem: Regelmatig wens ik de spelling van mijn mails te controleren en dit in verschillende talen. Om deze talen te vinden, ga ik naar EXTRA en dan OPTIES, vervolgens SPELLING en dan kom ik in de keuze niet verder dan Frans(Frankrijk), Duits(Duitsland) en Spaans(Int. gesorteerd).

Kan iemand mij helpen om tenminste Nederlands hieraan toe te voegen?

Danl bij voorbaat!

C. de Waard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Chrisdewaard,

Nu is het zo dat er nog nooit spellingscontrole heeft gezeten in Microsoft Outlook Express, de voorganger van Microsoft Windows Mail.

Als je echter Microsoft Office installeerde werd de spelling controle van Microsoft Office toegevoegd aan Outlook Express en zo had je dan toch spelling controle in Outlook Express.

Met Windows Mail heeft men wél spellingcontrole toegevoegd, echter dit is beperkt qua talen, alleen de 4 grootste talen zijn toegevoegd.

Het grootste nadeel is dat wanneer men nu Office 2003 of Office 2007 installeert op de PC er geen spellingscontrole meer wordt toegevoegd aan Windows Mail.

Wat blijkt: De spellingscontrole die in Microsoft Office zit mag niet gebruikt worden door Windows onderdelen als gevolg van een gerechtelijke uitspraak. Microsoft Windows componenten mogen niet gekoppeld worden aan Microsoft Office componenten.

Daar is de consument helaas de dupe van in dit geval.

Er wordt op dit moment hard gewerkt aan Windows Live Mail.

Hier zal wel Nederlandse spelling controle in komen maar hiervoor staat nog geen release datum vast (Maar in ieder geval zal het niet meer dit jaar verschijnen).

Als je echt een spelling controle wilt gebruiken, kan je steeds je mail voorbereiden in word en kopiëren naar de mail.

Of Maak een brief in Word (vanaf 2003), gebruik de spellingscontrole en dan kan je via

"bestand - zenden naar - emailadres" je gecontroleerde brief versturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad een zeer mooie en duidelijke uitleg :)

er zit dus niets anders op voor Chris dan om eerst de brief te typen in word en daarna over te zetten naar zijn mail programma en dan te sturen als u de spellingscontrole wilt gebruiken.

ik hoop dat u hier mee bent geholpen?

laat in ieder geval even iets weten wat u van de uitleg van cammo vond :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 maanden later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.