Ga naar inhoud

CD-ROM stations werken niet


Gast kenzo25

Aanbevolen berichten

hey allemaal !

ik heb een probleempje met mijn pc,,, (DUH)

ik heb zojuist al mijn onderdelen aangekocht een zorgvuldig geinstalleerd in mijn kast.. alles gecontroleerd en de jumpers en zo staan juist...

nu wil ik mijn pc opzetten, en XP professional er opzetten,

maar hij ziet mij CD-rom stations niet...

dus kan ik er geen XP opzetten,

ik heb alles nog eens gecontroleerd, en de instellingen in de bios gecontroleerd, maar alles staat juist,

ook de CD_rom stations zijn NIET kapot.. ze zijn allebij IDE en zijn aangesloten op een Gigabyte MA69VM-S2

wie-o-wie kan mij helpen ?

alvast bedankt ! :D

kenzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik 1 hdd van western digital (S-ata) en 1 DVD-sation (IDE) die staat ook op master, en de kabels zijn ook juist anagesloten, ( zeker heid idd boven alles ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je pc opstart moet hij tijdens opstart even heel snel aangeven welke drives erin zitten

dan staat er

primairy master = ................

primairy slave = ..................

secondairy master = ............

secondairy slave = ..............

als beide masters zeggen dat er een hdd aan zit en een dvd drive (het merk van de hdd's en/of drives komt dan op de plek van de puntjes te staan) als dit allemaal klopt dan moet er geen probleem zijn.

dan moet hij de dvd/cd - rom/brander gewoon herkennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zit hij niet goed aangesloten. maak eens een foto van hoe je het hebt aangesloten.

dan kunnen we even kijken hoe het allemaal zit en ook even een foto van je IDE kabel(s) hoe deze zitten, want heb je ze beide aan 1 ide kabel zitten dan moet de hdd op master staan en de dvd drive op slave. zitten ze beide op een andere kabel moet je ze beide op master zetten.

maak even een fototje dan is het stukken makkelijker om het probleem op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zou ook nog kunnen zijn dat je bios niet goed ingesteld staat.

zet even in je bios je primairy master op auto("automatisch selecteren") en doe dit ook met de primairy slave en de secondairy master en de secondairy slave.

dit zou ook misschien kunnen helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.