Ga naar inhoud

camcorder aansluiten op pc


niko

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb vorige week in het kruidvat een USB Video DVD Maker gekocht. Daarmee kan ik videosignalen van een videorecorder of van een tv omzetten naar de pc. Ook kan ik daarmee video's van een camcorder omzetten naar de pc.

De reden waarom ik dit aangekocht heb is omdat ik een hoop bandjes van mijn camcorder heb waarvan ik de inhoud op mijn pc wil zetten.

Het toestel van het kruidvat heeft een usb-poort om aan te sluiten op de pc en beschikt over vier aansluitingen om aan te sluiten op het video-apparaat. Die vier aansluitingen zijn de volgende: een zwarte s-video, een gele cvbs, een rode audio® en een witte audio(l).

Mijn camcorder daarentegen heeft enkel een audio out en een video out.

Kan iemand mij zeggen hoe ik deze camcorder kan aansluiten op het toestel van het kruidvat zodat ik beeld en geluid krijg?

Ik heb al eens vanalles geprobeerd.

Ik heb de video eens aangesloten op cvbs en audio op audio®. Ik krijg dan wel beeld op de pc, maar geen geluid.

Om die video's te importeren gebruik ik windows movie maker.

Kan mij iemand vertellen hoe deze twee op elkaar aangesloten moeten worden? U zou er me veeel plezier mee doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu blijkt dat ik mij fameus vergist heb. Ik heb dus wel geluid, maar maar aan één box.

Wanneer ik audio(l) aansluit, krijg ik enkel via de linkse box van mijn pc geluid. Als ik audio® aansluit, krijg ik enkel via de rechtse box geluid.

Hoe kan ik zoiets oplossen? Of is er een programma waarmee ik het audiobestand kan kopiëren zodat beide boxen geluid maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.