Ga naar inhoud

Geen google meer


svenars

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb sinds korte tijd last van een heel raar fenomeen. Als ik naar Google wil gaan kom ik op een site die op Google lijkt, maar als je iets intypt in de zoekbalk dan komt hij op een pagina waarop staat dat hij het niet vind. Iets met error 404.

Geen idee hoe dit komt, het is ook met andere versies van google. Heb al wel gezien dat google.tr wel werkt, maar ja dan kom ik op de Turkse google.

Kan iemand me helpen ?

Groeten,

Sven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Vincent

Bedankt voor het snelle antwoord alvast.

Vanboven staat er in m'n balk: Google telkens als ik iets van google intyp.

Ook heb ik gemerkt dat firefox niet werkt, dus moet IE gebruiken.

M'n antivirus scant voortdurend, heb Avast Home Editie, ik heb toch al lang geen virussen meer zien voorbijkomen.

Sven

---------- Post toegevoegd om 19:05 ---------- Vorige post was om 19:01 ----------

Oei er gebeurt hier iets raar, ik typte nummers in en er staat Google nu... het moest dus zijn 91.121.82.175 met http ervoor :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het blijkt het ipadres te zijn van Google. Iedere site heeft zulke nummers of een ipadres. Die krijgen een naam toegewezen door een server die de nummers en een naam koppelt in dit geval 91.121.82.175 met google.be

Nu zie ik hier niet echt een dreiging in, het is gewoon de google site bij mij.

Kan je is even kijken bij het volgende:

Start > Configuratiescherm > Netwerk en internet > Netwerkcentrum

Hier moet je dan links in de balk "Adapterinstellingen wijzigen" kiezen. Vervolgens krijg je een afbeelding met de naam LAN-verbinding -> rechtklik Eigenschappen.

In het venster dat opent klik je op "Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)" en dan op eigenschappen.

Je zou dan het volgende moeten zien: http://gyazo.com/513e67a94db6091b68f299a93f4f9be6.png

Als hier iets is ingesteld van het getal dat je opgaf mag je dat wissen en zetten zoals het bij mij staat.

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hier staat een hoop meer in als bij jou:

91.121.82.175 google.co.uk

91.121.82.175 Google

91.121.82.175 google.com

91.121.82.175 Google

91.121.82.175 google.fr

91.121.82.175 Google

91.121.82.175 google.de

91.121.82.175 Google

91.121.82.175 google.nl

91.121.82.175 Google

91.121.82.175 google.ca

91.121.82.175 Google

91.121.82.175 google.com.au

91.121.82.175 Google

91.121.82.175 google.it

91.121.82.175 Google

91.121.82.175 google.be

91.121.82.175 Google

heeft dit er mee te maken ?

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit probleem onlangs niet opgelost gekregen via allerlei middeltjes en toen was er nog niets over op internet te vinden. Maar nu blijkt na eventjes google'n, wat bij jou niet meer lukt - dus ik kan ook niets zeggen van zoek het even op Google, dat het een lelijk virusje is.

Very thorough virus - AnandTech Forums

Ik had deze informatie toen allemaal niet, wat heb ik nu gedaan?

Ik heb een systeemherstel gedaan naar een punt voordat het probleem zich voordeed, dit zorgde dat alles terug normaal werkte.

Systeemherstel kan je doen als je bij start gewoonweg systeemherstel intypt. Hopelijk help ik je hiermee.

Vincent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het voorgaande even opgevolgd. Aangezien dit nog geen oplossing heeft opgeleverd mag je even het volgende doen:

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben terug en ik moet je bedanken Smartus, alles werkt terug naar behoren door het systeemherstel.

Jürgen, is het nu nog nodig om die HiJackThis te installeren ?

Ik bedoel, ik kan nu terug gewoon op Google zoals voordien, alles werkt terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.