Ga naar inhoud

PDF formulieren invullen


Aanbevolen berichten

Beste computergebruikers,

Kunt U mij een oplossing aanreiken ivm het invullen van pdf formulieren?

Zoals U weet zijn bijna alle document van de overheid in pdf gemaakt, men kan die downloaden, afdrukken invullen met de pen of met het schrijfmachine als dat nog bestaat.

Deze handelwijze in past niet meer in deze moderne tijd, het moet toch kunnen met de pc.

Er bestaan wel programma’s zoals adobe acrobat (een duur programma), adobe reader9 voor sommige formulieren (succestierechten). Ik heb ook ontdekt dat er een programma bestaat zoals PDF-Xchange viewer waarmee men pdf formulieren kan invullen en afdrukken, ik heb dat programma gedownload in Nederlandstalige versie maar de inhoud van help is Engelstalig en dat is niet besteed aan mijn 76 jarige leeftijd.

Mijn vraag is bestaan er een handleiding (in het Nederlands) van dit programma en waar kan ik dat verkrijgen?

Men kan in dat formulier tekst invullen met of zonder kader, hoe moet men die kader dan wegdoen.

Bedankt op voorhand voor Uw oplossing.

De Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jan

Blijkbaar is er een mogelijkheid om PDF Xchange Viewer om te schakelen naar het Nederlands.

Dit zou zo je zo kunnen doen volgens de gevonden info :

Klik op Edit en kies voor Preferences...

In het venster met instellingen kies je Languages.

Dan rechts kiezen voor Choose Custom Language,

en daarna kan je in de lijst Dutch (Standaard) kiezen

Laat maar eens weten of het zo lukt.

---------- Post toegevoegd om 12:33 ---------- Vorige post was om 12:19 ----------

Dit is een Nederlandse handleiding, ook al lijkt het maar beperkt.

Misschien kun je er toch iets mee aanvangen

http://handleiding.helpmij.nl/download.php?id=72

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Angel,

Ik ben in het bezit van de nedelandstalige versie van PDF-Xchange Viewer, maar de "help" tabblad inhoud is Engelstalig en dat is het probleem. de nederlandstalige handleiding die U bedoeld is van " handleiding van helpmij.nl, auteur CorVerm dit is heel summier.

Toch bedankt voor uw mail.

De Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.