Ga naar inhoud

Acer start niet meer


Aanbevolen berichten

Ik heb een ACER aspire 7520 die niet meer op wil starten, wanneer ik hem aan wil zetten doet de fan het ongeveer 2 seconden en dan valt alles stil. Wel blijft het lampje van de aan en uitzetknop knipperen. Niets werkt er meer kan hem zelfs niet meer uit zetten met de knop.

Wie kan mij helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet je BIOS resetten. Je moet dan de batterij van het moederbord enkele seconden ontkoppelen.

Je zou dus het klepje dat met groen omcirkelt is moeten openen (gewoon de schroefjes verwijderen en het er af nemen). Daar zou je een batterijtje zoals met rood omcirkeld moeten zien. Deze kun je ontkoppelen door het plugje (dat met paars omcirkelt is) uit te trekken.

Dan wacht je een 20 tal minuten en steek je het terug in. Daarmee reset je, je BIOS.

Als dat niet helpt, meld het dan hier terug. Dan is er waarschijnlijk iets aan de hand met de hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het klepje loshaal zie ik de HD zitten in een omhulsel, en daaronder zit een koperkleurige plaat

---------- Post toegevoegd om 20:31 ---------- Vorige post was om 20:30 ----------

Je zou ook een voedingsreset kunnen proberen: haal de accu eruit en ontkoppel de netadaptor. Vervolgens houdt je de aan/uitknop 20 seconden ingedrukt steek terug de accu en bevestig ook de adaptor aan het stroomnet. Probeer nogmaals je laptop op te starten.

Dit heb ik al reeds geprobeert maar helaas zonder succes

bedank in ieder geval

---------- Post toegevoegd om 20:40 ---------- Vorige post was om 20:31 ----------

Volgens mij moet je BIOS resetten. Je moet dan de batterij van het moederbord enkele seconden ontkoppelen.

Je zou dus het klepje dat met groen omcirkelt is moeten openen (gewoon de schroefjes verwijderen en het er af nemen). Daar zou je een batterijtje zoals met rood omcirkeld moeten zien. Deze kun je ontkoppelen door het plugje (dat met paars omcirkelt is) uit te trekken.

Dan wacht je een 20 tal minuten en steek je het terug in. Daarmee reset je, je BIOS.

Als dat niet helpt, meld het dan hier terug. Dan is er waarschijnlijk iets aan de hand met de hardware.

Ik zie alleen de harde schijf maar kan nergens een batterij vinden onder dit klepje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmm... Dan zit ze waarschijnlijk onder een stukje waar je zelf niet kunt komen. Als je geen garantie meer hebt kun je proberen om de rest van de plastic onderaan te verwijderen en zo de batterij te vinden.

Anders is het winkel, want anders ben je je garantie kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmm... Dan zit ze waarschijnlijk onder een stukje waar je zelf niet kunt komen. Als je geen garantie meer hebt kun je proberen om de rest van de plastic onderaan te verwijderen en zo de batterij te vinden.

Anders is het winkel, want anders ben je je garantie kwijt.

Dank je voor je reactie, en ja de garantie is er al vanaf dus ik kan gewoon mijn gang gaan. Ik ga in ieder geval verder zoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

HE hallo,

Ik heb afgelopen zaterdag precies hetzelfde meegemaakt. Bij het opstarten van mijn ACER ASPIRE 7520 hoorde je de HD tikken, en de laptop start op en valt daarna meteen weer uit. Ook het opstartlampje brand gewoon. En dan start hij zich weer vanzelf op, en valt weer uit. Het BIOS scherm komt ook niet tevoorschijn. Dacht zelf eerst dat de laptop te warm was geworden met dit warme weer van de afgelopen dagen, maar na 2 dagen had ik nog steeds dezelfde problemen. Kan het aan het moederbord liggen of ligt het aan de spanningsvoorziening???

Hopelijk heeft iemand een antwoord voor mij

Grtz Vica84

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hoi,

heb net hetzelfde gehad met mijn Acer 7520. Hij was toen nog in garantie en heb hem opgestuurd naar Acer. Aldaar bleek dat het volledige moederbord diende vervangen te worden. Is nu gebeurd en PC werkt weer perfect.

Men heeft mij wel verteld dat de mogelijke oorzaak van het probleem de onvoldoende verluchting van de laptop was. De ventilatie werkt blijkbaar niet afdoende en heb nu een extra koeling geplaatst. Geen problemen meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.