Ga naar inhoud

Windows Installer bij iTunes


StephenL

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

aangezien ik een iPhone heb kan ik er niet onderuit om iTunes te downloaden, nu had ik voor een bepaald programmatje de nieuwe iTunes nodig, de 9 versie ipv de 8. Dus ik eerst de oude verwijderen, daarna de nieuwe downloaden en geïnstalleerd. Lukte allemaal goed en wel, op een foutmelding na, maar na wat opzoekwerk lag het hier dus niet aan.

Maar, als ik dan iTunes start, begint windows installer nogmaals dingen uit te voeren (Windows is bezig met het configureren van iTunes). Als hij bijna gedaan is, sluit windows installer af en dus configureert hij niet. Als ik iTunes start begint het opnieuw met te configureren. Alles heb ik al geprobeert, zoals pc herstarten, hem er terug af gooien, opnieuw installeren, oudere versie er terug proberen opzetten, maar nog steeds krijg ik hetzelfde probleem.

Ik wou ook het programmatje (Windows install clean-up) terug op mijn computer zetten, maar hierbij probeert windows installer opnieuw dat programma te configureren, maar deze sluit dan ook weer af voordat het gedaan is. Hetzelfde probleem dus lijkt me.

Kan me niet inbeelden dat ik iets veranderd heb aan instellingen dus zit met de handen in het haar. Heb iTunes dringend nodig aangezien ik op geen andere manier iets erop krijg icon_mad.gif

Windows is up-to-date.

Alvast bedankt,

Stephen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je met Systeemherstel nog terug naar een punt voordat het probleem begon.

Net systeemherstel gedaan van een 3-tal weken terug, weet zeker dat toen alles nog fatsoenlijk werkte, maar tevergeefs, zelfde probleem..

EDIT: heb nu wel een foutmelding gekregen ivm windows installer bij de installatie van iTunes: Er is een probleem met dit Windows Installer-pakket. Een programma dat nodig is om deze installatie uit te voeren ontbreekt. Neem contact met het ondersteuningspersoneel of de leverancier van het pakket op.

aangepast door StephenL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download het onderstaande RAR bestand en pak het uit.

Klik vervolgens op het Fix Windows Installer.reg bestand,

en bevestig met Ja.

Herstart je PC.

Probeer nu nog eens of je iTunes kan installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dit nog eens :

Open het programma Uitvoeren met de Windowstoets + R

Typ in het tekstveld van Uitvoeren : cmd

Kopieer en plak nu het volgende in de Opdrachtprompt :

sfc /scannow

Druk op Enter

De Systeemcontrole wordt gestart, en dit kan vrij lang duren.

Na het voltooien probeer je nog maar eens of je iets kan installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alles eens gedaan, schijfopruiming, defragmentatie, virusscan, ad-aware, en dat laatste wat jij zei. Nu krijg ik als ik iTunes open, hetzelfde schermpje waar windows bezig is met het configureren van iTunes, een 2-tal seconden later komt er dit:

itunesfout.jpg

Hierna ook nog een scherm met onherstelbare fout tijdens de installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens of je dit programma kunt installeren,

dan kunnen we kijken of het probleem niet Malware gerelateerd is.

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.