Ga naar inhoud

Oude fans


Aanbevolen berichten

Laatste dagen is het nogal warm geweest daarom dacht ik om zelf een laptop cooler te maken met enkele oude fans. (plexiglas, gat erin, fan eronder adapter erop) Nu het maken is mijn probleem niet het is eenvoudig. Maar nu krijg ik die fans niet aan de praat deze zouden toch moeten werken? Ik heb ze op een 9v batterij aangesloten en ze draaien niet ook op een brommerbaterij (12V) maar ze draaien niet. Nu kan het best zijn dat ze kapot zijn. Ik heb er 2 van een 230W voeding (2voedingen) (12V 0.18 en 0.13 A) en een fan van een CPU van een pentium II (12V 0.13A) De eerste twee hebben enkel zwart/rood de CPU fan heeft ook een Zwart/rood/geel nu een vriend vertelde mij dat er misschien nog iets nodig was om hem op gang te zetten zoals bij een boormachine. Is er zo'n mechanisme voor die fans of zijn mijn fans gwn kapot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.