Ga naar inhoud

PC naar TV


xr04

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb hier een Pc met daarin de Gfore 9800 GX2. Nu sluit ik mijn Tv aan op mijn PC met een HDMI naar HDMI kabel, en het beeld werkt perfect. Nu heb ik alleen geen geluid.....ik heb wat rondgezocht op internet en veel mensen hebben dit probleem ook en de oplossing voor hun is meestal: ga naar je Geluidicoon > afspeelapparaten > selecteer HDMI audio als hoofdbron. Bij staat HDMI audio er niet tussen..... er staat wel iets anders tussen namelijk HD audio apparaat S/PDIF. Ik weet niet wat dat is maar dat levert ook niets op?

Op de nvidia website staat:" HDMI Output

Integrated HDMI™ connector enables sending both high-definition video and audio signals to an HDTV via a single cable" Het moet dus wel mogelijk zijn? Volgens mij heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Gegroet,

Rick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey volgens mij is alles geinstalleerd en moet het werken. Hier nog wat extra info over mijn situatie:

ik heb een Dell XPS Dimension 630i. Ik heb hier een Gforce 9800 gx2 inzitten. Nu is er vanaf mijn grafische kaart naar mijn moederboard een kabeltje getrokken (S/PDIF) Om geluid via HDMI te verzenden.... Als ik in Windows 7 op het geluidsicoon klik > Afspeelapparaten > HIGH DEFINITION audo device selecteren ( S/PDIF staat erachter tussen haakjes) en dan op testen dan geeft hij wel de groene balkjes aan de zijkant die aangeven dat er geluid is. Maar hoor niets op mijn TV, dus misschien kan mijn Tv wel geen geluid via HDMI ontvangen? Ik heb een AOC, 19" LCD TV, model L19W851B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht iets met de HDMI standaarden dan die niet goed samengaan, normaal gesproken ongeacht wat voor TV zou die wel gewoon geluid door de HDMI poort moeten geven. Heb je ook andere poorten op je TV geprobeerd of is dat de enigste die er aanwezig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb volgens mij een 3.5 mm jack maar dat is nou ook niet wat ik wil. Maar wat ik me nou

afvraag, als hij het geluid wel laat zien in het groene balkje in Windows werkt alles dan goed en

moet ik het in me tv of kabel zoeken? Kan ik dit testen op een manier... Mischien andere tv proberen? Dat is wel veel hassle..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.